|
En nørd VISA Gåde |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan i have benyttet samme hæveautomat. Nogle svindlere installerer en falsk front, der snupper kortoplysningerne.
Det kan også være en lokal butik eller med en svindlerekspedient der har luret oplysningerne på jeres kort I burde egentligt kunne kredse det ind, da det virker meget usandsynligt at det tilfældigvis er sket for jer begge.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Indrømmet - nu gætter jeg helt vildt, men:
Kan det være sådan at cyberkriminelle bruger lang tid på at opbygge en base af stjålne kort, og når de har ramt en kritisk masse, så sætter de igang og lader angrebet køre indtil bankerne opdager det, og spærrer showet? Tænk 10k kort, med hver 75 transaktioner a 1kr. Hvis der er tilfældet, så kan jeres kort være blevet stjålet med måneders mellemrum, inden tyveriet iværksættes. Læg dertil at kortet ikke behøver at være stjålet hverken samme sted eller af samme personer (kreditkort info handles ivrigt på det mørke net). Havde det været et enkeltstående tilfælde med en person der havde nappet kun jeres kort, så ville de nok hævet betydeligt større beløb. Ville nok stadigvæk ændre samtlige brugernavne og password mv :)
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Du finder nok aldrig ud af hvad der er sket.
Den slags uheld råber banker ikke op om. Jeg giver dig ret i at det er mystisk, at i begge bliver udsat for samme fupnummer. Min datter blev udsat for noget tilsvarende. Kortet blev lukket og hun fik et nyt. Oplysninger om jeres kort er højst sandsynligt snuppet i forbindelse med transaktioner på nettet. Selvom at i har opført jer fornuftigt, kan oplysninger være hacket i den butik i har handlet.
|
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Generelt synes jeg visa/dk kort er for usikre efterhånden. Bruger helst paypal eller mobilpay.
Jeg kan godt skippe en shop og handle andet stedd hvis de ikke har de muligheder.
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Jeg kan snildt følge dig, men ulempen ved mobilepay er jo at hvis den site du handler hos ikke sender dig de ting du har købt, sender defekte varer og ikke vil butte osv osv, ja så du jo ikke lave indsigelser og få pengene retur fra banken
|
||
![]() |
||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
|
Jo det kan du godt for når du handler online med MobilePay så bruger du rent faktisk det kort du har tilknyttet til MobilePay så det er en helt almindelig kortindsigele du skal gøre overfor din bank. Ovenstående gælder selvfølgelig ikke ved P2P overførsler mellem to personer da det er at betragte som kontantoverførsler.
|
||
.
|
||
![]() |
||
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
|
ja idag er så bogført 25.000kr mere i Ukendt visa forbrug... det tager lige toppen af humøret🤒
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
|
Så må politiet også på banen, hvis de ikke allerede er det. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
|
politiet er på og Nets,
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4280 |
|
spøjst. har lige fået et brev fra nykredit om at de har spærret mit kort på baggrund af mit ønske.
det er til en konto der ikke er sket transaktioner på, og jeg har ikke bedt om lukning. Men Nykredit er ikke vendt tilbage med et svar endnu...
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Kan det være en fupmail? En ny måde, at phishe på? Der er velsagtens det traditionelle link, de vil have dig til at klikke på. (LAD VÆRE)
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4280 |
|
næh. Fysisk brev..
Og at hvis jeg har spørgsmål skal jeg kontakte deres kundeservice...
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |