recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En nørd VISA Gåde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En nørd VISA Gåde

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 23:34
Kan i have benyttet samme hæveautomat. Nogle svindlere installerer en falsk front, der snupper kortoplysningerne. 

Det kan også være en lokal butik eller med en svindlerekspedient der har luret oplysningerne på jeres kort

I burde egentligt kunne kredse det ind, da det virker meget usandsynligt at det tilfældigvis er sket for jer begge.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 00:28
Indrømmet - nu gætter jeg helt vildt, men:

Kan det være sådan at cyberkriminelle bruger lang tid på at opbygge en base af stjålne kort, og når de har ramt en kritisk masse, så sætter de igang og lader angrebet køre indtil bankerne opdager det, og spærrer showet?
Tænk 10k kort, med hver 75 transaktioner a 1kr. 

Hvis der er tilfældet, så kan jeres kort være blevet stjålet med måneders mellemrum, inden tyveriet iværksættes. Læg dertil at kortet ikke behøver at være stjålet hverken samme sted eller af samme personer (kreditkort info handles ivrigt på det mørke net). 

Havde det været et enkeltstående tilfælde med en person der havde nappet kun jeres kort, så ville de nok hævet betydeligt større beløb. 

Ville nok stadigvæk ændre samtlige brugernavne og password mv :) 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 05:10
Du finder nok aldrig ud af hvad der er sket.

Den slags uheld råber banker ikke op om. 

Jeg giver dig ret i at det er mystisk, at i begge bliver udsat for samme fupnummer.

Min datter blev udsat for noget tilsvarende. Kortet blev lukket og hun fik et nyt. 

Oplysninger om jeres kort er højst sandsynligt snuppet i forbindelse med transaktioner på nettet. Selvom at i har opført jer fornuftigt, kan oplysninger være hacket i den butik i har handlet.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 09:44
Generelt synes jeg visa/dk kort er for usikre efterhånden. Bruger helst paypal eller mobilpay.

Jeg kan godt skippe en shop og handle andet stedd hvis de ikke har de muligheder. 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Generelt synes jeg visa/dk kort er for usikre efterhånden. Bruger helst paypal eller mobilpay.

Jeg kan godt skippe en shop og handle andet stedd hvis de ikke har de muligheder. 



Jeg kan snildt følge dig, men ulempen ved mobilepay er jo at hvis den site du handler hos ikke sender dig de ting du har købt, sender defekte varer og ikke vil butte osv osv, ja så du jo ikke lave indsigelser og få pengene retur fra banken
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Generelt synes jeg visa/dk kort er for usikre efterhånden. Bruger helst paypal eller mobilpay.

Jeg kan godt skippe en shop og handle andet stedd hvis de ikke har de muligheder. 



Jeg kan snildt følge dig, men ulempen ved mobilepay er jo at hvis den site du handler hos ikke sender dig de ting du har købt, sender defekte varer og ikke vil butte osv osv, ja så du jo ikke lave indsigelser og få pengene retur fra banken

Jo det kan du godt for når du handler online med MobilePay så bruger du rent faktisk det kort du har tilknyttet til MobilePay så det er en helt almindelig kortindsigele du skal gøre overfor din bank.

Ovenstående gælder selvfølgelig ikke ved P2P overførsler mellem to personer da det er at betragte som kontantoverførsler.
.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 14:28
ja idag er så bogført 25.000kr mere i Ukendt visa forbrug... det tager lige toppen af humøret🤒
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

ja idag er så bogført 25.000kr mere i Ukendt visa forbrug... det tager lige toppen af humøret🤒


Så må politiet også på banen, hvis de ikke allerede er det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 17:37
politiet er på og Nets, 

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 19:52
spøjst. har lige fået et brev fra nykredit om at de har spærret mit kort på baggrund af mit ønske.

det er til en konto der ikke er sket transaktioner på, og jeg har ikke bedt om lukning. Men Nykredit er ikke vendt tilbage med et svar endnu...
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

spøjst. har lige fået et brev fra nykredit om at de har spærret mit kort på baggrund af mit ønske.

det er til en konto der ikke er sket transaktioner på, og jeg har ikke bedt om lukning. Men Nykredit er ikke vendt tilbage med et svar endnu...

Kan det være en fupmail? En ny måde, at phishe på? Der er velsagtens det traditionelle link, de vil have dig til at klikke på. (LAD VÆRE)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 21:38
næh. Fysisk brev.. 

Og at hvis jeg har spørgsmål skal jeg kontakte deres kundeservice...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu