recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En oplevelse - en returnering - et nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En oplevelse - en returnering - et nyt tv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bassemand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En oplevelse - en returnering - et nyt tv
    Sendt: 29-December-2015 kl. 11:14
Hej eksperter og rigtig glædelig bagjul. I sommer investerede jeg i et Philips 65PUS9109 og magen til skrammel skal man lede længe efter. Fejl og mangler kan nævnes i flæng. Det endte med, at jeg igår fik refunderet mine penge. Nogle af manglerne vil jeg selvfølgelig gerne være obs på, ind jeg investerer i et nyt tv, så here goes:
Understøttelse af Netflix 4K (kunne Philips ikke)
Mulighed for undertekster på dvd konverteret til *.mkv filer (65PUS9109 kunne ikke vise teksterne men mit lowbudget Philips i soveælrelset kunne fint) til DNLA streaming.
Et tv der ikke kræver specielle krav til strømforsyning og signal (65pus skulle ifølge Philips have strøm fra en vægkontakt og ikke en stikdåse ligesom signalstyrken skulle op på minimum 80%). Ikke....det andet lowbudget Philips havde ingen af disse problemer.
Generelt et tv der ikke kræver nulstillinger og genstarter i tide og utide.
Tænker 55" da 65" nok er liiige i overkanten.
Prisramme ca 10k - gerne på tilbud til dén prisklasse.
Det er satme en jungle at finde ud af :-).      På forhånd tak for input.
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609
Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610
Popcorn Hour A-200 NMJ
Xbox360, PS3, Wii
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:18
Hvad sker der med strømforsyningsenheden i TVet, hvis man forbinder en elektrisk genstand til en lang tynd elledning? Ohms lov.

Redigeret af bentpetersson - 29-December-2015 kl. 12:19
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:25

Det er det extreme. I normal husholdning er forholdene jo ikke sådan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad sker der med strømforsyningsenheden i TVet, hvis man forbinder en elektrisk genstand til en lang tynd elledning? Ohms lov.

Ingen ting. Det er rent ævl at TVet ikke skulle virke hvis ikke det er sat direkte i stikkontakten. Hvis ikke TVet virker er det ikke det der er galt og det ved Philips udmærket godt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:31
Det kan være TV'et kun virker i måneskin
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:34
Rigtigt, men hvad er normalt.

Jeg læste fornylig om een på flatpanels forum, der havde ødelagt to ens enheders plus et TVs strømforsyning Han gav fabrikanten skylden og var møgutilfreds. Jeg spurgte til ledninger, som nu, og om der også fandtes tynde ledninger i tilførsel til strømudtag i væg.
Jeg fik desværre ikke svar. Grunden hertil kan man så gætte.

Der findes mange hobbyfolk, der uden viden forsøger sig også på det elektriske område

Redigeret af bentpetersson - 29-December-2015 kl. 12:37
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:36
har faktisk set det med at skulle sætte direkte i stikkontakten på flere apparater. Kan dog på stående ikke huske hvad det er for produkter. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 12:48

Klart at der vil ske ting hvis der trækkes mere strøm igennem en ledning/stik/dåse end den er dimensioneret til, så vil det gå galt. Derfor skal der jo ikke belastes med mere end det er godkendt til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 13:11

Rigtigt, men hvad er normalt.

Jeg læste fornylig om een på flatpanels forum, der havde ødelagt to ens enheders plus et TVs strømforsyning Han gav fabrikanten skylden og var møgutilfreds. Jeg spurgte til ledninger, som nu, og om der også fandtes tynde ledninger i tilførsel til strømudtag i væg.
Jeg fik desværre ikke svar. Grunden hertil kan man så gætte.

Der findes mange hobbyfolk, der uden viden forsøger sig også på det elektriske område

Der er ikke tale om om man kan bygge noget der ikke virker. Der er tale om at Philips har sagt at man ikke må bruge en stikdåse. Det er ikke det samme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 13:32

Så er elektrolytterne inde i strømforsyningen 50 millisekunder længere om at blive ladet op.

Eller sagt på en anden måde - der sker intet. Er spændingen for lav (grundet ohms lov, eller andet), så undlader fjernsynet bare at tænde.

Det kan IKKE få et fjernsyn til at gå i stykker!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 13:39
Men ved lange tynde ledninger,hvad sker der så med spændingen? Bliver den øget ved indgang til tv?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 14:09
Hvordan skulle spændingen øges?
Den falder ved belastning (du nævnte selv ohms lov!).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu