recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En oplevelse - en returnering - et nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En oplevelse - en returnering - et nyt tv

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bassemand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 14:28
Hej igen. Fedt med så mange kommentarer, men er der nogle der kan anbefale et tv, der kører uden så mange fejl :-).
Omkring strømmen så var tv'et tilsluttet en dåse med afbryder, hvortil der også sad et Apple TV, en surround reciever samt en PS3. TV'et blev ALTID tændt først og herefter recieveren. Alligevel sagde Philips, at tv'et skulle sidde i en dåse direkte i væggen. Detgjorde dog ingen forskel og de samme fejl meldte sig igen og igen.
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609
Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610
Popcorn Hour A-200 NMJ
Xbox360, PS3, Wii
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 15:04

Hvad er mindst fejlfrit, tja alle TVer har nogle issues, men Panasonic og Sony og nok LG er dem der ligger i toppen hvad det angår.
Se bort fra Smart delen, der er andre enheder der er langt bedre til det, end et TV er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 15:49
Jeg tror ikke du kan finde et tv uden fejl og mangler.

Den bedste anbefaling jeg kan give er at finde et tv med et godt billede og så købe alt smart tv delen i form af en Nvidia Shield eller Apple tv.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Men ved lange tynde ledninger,hvad sker der så med spændingen? Bliver den øget ved indgang til tv?

Næppe øget. Men tænk lige over scenariet. Mit umiddelbare bud er, at det næppe er relevant at snakke spændingstab.

For sjov skyld lavede jeg en hurtig udregning. 
Hvis TVét har en mærkestrøm på 2A, (Philips angiver det bruger 115watt ved EU angivelse), og ledningen er 1.5m langt, (samt i 1.5m2 kobber), så er der tale om et spændingsfald på lige godt: 0,0822volt.

Hvis tilledningen er 0,75m2, så er spændingsfaldet: 0,1602volt.

Hvis tilledningen er (sammenlagt) 3m, så ser resultatet således ud:

1,5m2 = 0,164volt
0,75m2 = 0,320volt

Du er velkommen til at efterregne (jeg kan have regnet forkert), ud fra denne formular:

Hvis det er tilfældet med Philips´s TV, så vil jeg mene det TV har et alvorligt problem. Det bør kunne håndtere mindst 2% (4% i virkeligheden) spændingsfald. (2% af de 230volt). Jeg gider ikke regne på, hvor tyndt et kvm ledning der skal bruges for at nå 2%. Det er urealistisk, fordi den tynde ledning vil brænde over længe før nogen når at få stavet til spændingsfald ved en mærkestrøm på 2A.
Alternativ er selvfølgelig at brugeren har en ekstrem lang forlænger ledning. Men jeg vil tro vi skal op i nærheden af 20-30m førend det er realistisk. Hvis man vælger den slags metoder, så skal man ligesom have lov at lide i meget lang tid med fejl på brugsgenstanden Wink

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 16:59
Jeg har længe set helt bort fra de "nye" smart tv modeller,de har inbygget en mini pc og det er da dømt til at skabe bøvl, nu hvor det snart er allemanseje med et smart tv kan det være man kan købe et der bare virker uden man skal nulstille det konstant, men jeg tvivler, mit gode "gamle" panasonic 42" plasma har ikke engang netværksstik bagpå, og jeg må sige det virker bare som det skal og billedet er super lækkert. 
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 17:39
Ved 115W er vi nok nærmere 0,5A end 2A.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Ahh crap.. Selvfølgelig Embarrassed

Det giver så et spændingsfald på 0.041volt ved en 3meter lang 1,5m2 ledning.

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Ahh crap.. Selvfølgelig Embarrassed

Det giver så et spændingsfald på 0.041volt ved en 3meter lang 1,5m2 ledning.

Thumbs Up
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:39
Udsagnet om, at TV'et SKAL sidde i et vægudtag, vidner blot om at visse personer hos Philips er idioter!!!

M.v.h.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:42
Kunne det skyldes støj fra dårlige spareskinner, og det så bare er nemmere at skrive direkte i udtag? Spørg af uvidenhed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:44
Hvilken støj skulle det være?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:44
Hej , jeg vil anbefale et Panasonic cx700 eller cx725. Jeg kan kun sige at jeg er super glad for mit , derfor denne anbefaling
MH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu