|
En oplevelse - en returnering - et nyt tv |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bassemand ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej igen. Fedt med så mange kommentarer, men er der nogle der kan anbefale et tv, der kører uden så mange fejl :-).
Omkring strømmen så var tv'et tilsluttet en dåse med afbryder, hvortil der også sad et Apple TV, en surround reciever samt en PS3. TV'et blev ALTID tændt først og herefter recieveren. Alligevel sagde Philips, at tv'et skulle sidde i en dåse direkte i væggen. Detgjorde dog ingen forskel og de samme fejl meldte sig igen og igen. |
||
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609 Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610 Popcorn Hour A-200 NMJ Xbox360, PS3, Wii |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvad er mindst fejlfrit, tja alle TVer har nogle issues, men Panasonic og Sony og nok LG er dem der ligger i toppen hvad det angår. Se bort fra Smart delen, der er andre enheder der er langt bedre til det, end et TV er. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Jeg tror ikke du kan finde et tv uden fejl og mangler.
Den bedste anbefaling jeg kan give er at finde et tv med et godt billede og så købe alt smart tv delen i form af en Nvidia Shield eller Apple tv.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Næppe øget. Men tænk lige over scenariet. Mit umiddelbare bud er, at det næppe er relevant at snakke spændingstab. For sjov skyld lavede jeg en hurtig udregning. Hvis TVét har en mærkestrøm på 2A, (Philips angiver det bruger 115watt ved EU angivelse), og ledningen er 1.5m langt, (samt i 1.5m2 kobber), så er der tale om et spændingsfald på lige godt: 0,0822volt. Hvis tilledningen er 0,75m2, så er spændingsfaldet: 0,1602volt. Hvis tilledningen er (sammenlagt) 3m, så ser resultatet således ud: 1,5m2 = 0,164volt 0,75m2 = 0,320volt Du er velkommen til at efterregne (jeg kan have regnet forkert), ud fra denne formular: Hvis det er tilfældet med Philips´s TV, så vil jeg mene det TV har et alvorligt problem. Det bør kunne håndtere mindst 2% (4% i virkeligheden) spændingsfald. (2% af de 230volt). Jeg gider ikke regne på, hvor tyndt et kvm ledning der skal bruges for at nå 2%. Det er urealistisk, fordi den tynde ledning vil brænde over længe før nogen når at få stavet til spændingsfald ved en mærkestrøm på 2A. Alternativ er selvfølgelig at brugeren har en ekstrem lang forlænger ledning. Men jeg vil tro vi skal op i nærheden af 20-30m førend det er realistisk. Hvis man vælger den slags metoder, så skal man ligesom have lov at lide i meget lang tid med fejl på brugsgenstanden ![]() |
||
![]() |
||
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
|
Jeg har længe set helt bort fra de "nye" smart tv modeller,de har inbygget en mini pc og det er da dømt til at skabe bøvl, nu hvor det snart er allemanseje med et smart tv kan det være man kan købe et der bare virker uden man skal nulstille det konstant, men jeg tvivler, mit gode "gamle" panasonic 42" plasma har ikke engang netværksstik bagpå, og jeg må sige det virker bare som det skal og billedet er super lækkert.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ved 115W er vi nok nærmere 0,5A end 2A.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Ahh crap.. Selvfølgelig ![]() Det giver så et spændingsfald på 0.041volt ved en 3meter lang 1,5m2 ledning. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Udsagnet om, at TV'et SKAL sidde i et vægudtag, vidner blot om at visse personer hos Philips er idioter!!!
M.v.h. |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Kunne det skyldes støj fra dårlige spareskinner, og det så bare er nemmere at skrive direkte i udtag? Spørg af uvidenhed.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Hvilken støj skulle det være?
Klaus |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6285 |
|
Hej , jeg vil anbefale et Panasonic cx700 eller cx725. Jeg kan kun sige at jeg er super glad for mit , derfor denne anbefaling
MH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |