recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En oplevelse - en returnering - et nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En oplevelse - en returnering - et nyt tv

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kunne det skyldes støj fra dårlige spareskinner, og det så bare er nemmere at skrive direkte i udtag? Spørg af uvidenhed.
Ja, det lyder mest som den nemme helgardering, uden dokumentation på hvorfor. Confused

Mvh. JørgenT
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:48
Klaus, har ingen ide, var bare en tanke om det elektronik der er i sådan en skinne kunne give støj, hvis det er af en dårlig kvalitet. Ikke at jeg tænker det vi kan købe i butikker, men rundt om i andre verdensdele
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rigtigt, men hvad er normalt.

Jeg læste fornylig om een på flatpanels forum, der havde ødelagt to ens enheders plus et TVs strømforsyning Han gav fabrikanten skylden og var møgutilfreds. Jeg spurgte til ledninger, som nu, og om der også fandtes tynde ledninger i tilførsel til strømudtag i væg.
Jeg fik desværre ikke svar. Grunden hertil kan man så gætte.

Der findes mange hobbyfolk, der uden viden forsøger sig også på det elektriske område

Der er ikke tale om om man kan bygge noget der ikke virker. Der er tale om at Philips har sagt at man ikke må bruge en stikdåse. Det er ikke det samme.

Jeg forstår hvad du mener, men jeg prøver at finde motivet til at Philips skriver det.. Hvad er årsagen?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Men ved lange tynde ledninger,hvad sker der så med spændingen? Bliver den øget ved indgang til tv?

Næppe øget. Men tænk lige over scenariet. Mit umiddelbare bud er, at det næppe er relevant at snakke spændingstab.

For sjov skyld lavede jeg en hurtig udregning. 
Hvis TVét har en mærkestrøm på 2A, (Philips angiver det bruger 115watt ved EU angivelse), og ledningen er 1.5m langt, (samt i 1.5m2 kobber), så er der tale om et spændingsfald på lige godt: 0,0822volt.

Hvis tilledningen er 0,75m2, så er spændingsfaldet: 0,1602volt.

Hvis tilledningen er (sammenlagt) 3m, så ser resultatet således ud:

1,5m2 = 0,164volt
0,75m2 = 0,320volt

Du er velkommen til at efterregne (jeg kan have regnet forkert), ud fra denne formular:

Hvis det er tilfældet med Philips´s TV, så vil jeg mene det TV har et alvorligt problem. Det bør kunne håndtere mindst 2% (4% i virkeligheden) spændingsfald. (2% af de 230volt). Jeg gider ikke regne på, hvor tyndt et kvm ledning der skal bruges for at nå 2%. Det er urealistisk, fordi den tynde ledning vil brænde over længe før nogen når at få stavet til spændingsfald ved en mærkestrøm på 2A.
Alternativ er selvfølgelig at brugeren har en ekstrem lang forlænger ledning. Men jeg vil tro vi skal op i nærheden af 20-30m førend det er realistisk. Hvis man vælger den slags metoder, så skal man ligesom have lov at lide i meget lang tid med fejl på brugsgenstanden Wink

Tak til jer alle. Jeg prøver at lære, idet elektricitet desværre er noget som jeg har svært ved. Jeg kan følge jer og kan også regne ligesom du, Kim, giver et eksempel på.
Til jer alle og sær Klaus og Kim og trådstarter - jeg kommer lige med nogle spørgsmål for bedre at forstå.

1.Jeg havde for mange år siden en hel del ansatte, bl. andet tømrere I en afdeling. Jeg købte en ny, dyr og speciel gulvslibemaskine. En tømrer trak en lang tynd ledning og begyndte arbejdet, og hurtigt stod maskinen af, der ikke var sikret mod overspænding. Forklar mig venligst hvad der skete?

2. I de fleste apparater i dag finder overspændingssikring fx i boremaskiner og støvsugere, men næppe i et TV. Jamen det bruger jo ikke længere meget strøm, vil man måske sige. Men vi hører jo at LCDskærme har et strømforbrug, der er afhængig af brugen, fx kontrasten. Kan det ikke tænkes at selv om Kim eksempel viser så lille forskel,  at nogle strømforsyninger alligevel brænder sammen som følge af tynde eltilslutningsledninger?

3. Og hvad sker der, undskyld eventuel forståelsesfejl, inde i strømforsyningen, hvis den ikke brændes sammen, men kun belastes mere end normalt  - og hvad betyder det for elektrolytter? Kan de stå af som følge af overbelastning fra den ekstra strøm?

4. Og hvad er Philips og andres mening med at TVSTIKKET kun må gå ind i selve væggens strømafbrydelse? 
Referer blot til tallene, idet det er nemmere at svare.

Redigeret af bentpetersson - 29-December-2015 kl. 19:14
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 19:51
Helt seriøst - manden spørger efter et forslag til et nyt tv, ikke en fysiklektion Smile

Mit forslag er et Panasonic CXC725, et 55" kan fåes til omkring de 10.000,-
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 20:36
For ikke at forstyrre tråden har jeg oprettet et nyt emne, der  hedder 
Elledningers betydning for et TV

PS. Kære trådstarter, du skabte med din bemærkning også en interessant anden sidediskussion. Jeg beklager, hvis jeg har ført debatten lidt af afveje.

Redigeret af bentpetersson - 29-December-2015 kl. 20:49
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 12:50
Det her er altså sjov læsning, men lige for at opsummere, så indeholder tråden:

20 svar omkring strømskinner og andet OT (inklusiv mit :) )
4 svar omkring trådstarters spørgsmål

Godt nytår :)

PS: Jeg kører med et 55ES7005 fra Samsung. Meget tilfreds - dog bruger jeg ikke Smart TV delen og kommer aldrig til det, da jeg bruger Mediaportal til den del.
Til top
Bassemand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:11
Jeg takker for jeres bud og glæder mig over, at jeg slap af med det Philips skrammel. Jeg er bare så pjattet med deres Ambilight og det spiller godt sammen med mit HUE lyssystem.
Kigger lidt nærmere på Pana (havde et vt20eplasma før mit Philips).
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609
Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610
Popcorn Hour A-200 NMJ
Xbox360, PS3, Wii
Til top
Bassemand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:12
Og godt nytår :-)
Panasonic TX-P50VT20
Onkyo TX-NR609
Dali Motif LCR, Fazon & B&W 610
Popcorn Hour A-200 NMJ
Xbox360, PS3, Wii
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 16:24
Tak og i lige måde. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu