recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En Pioneer brugers bekendelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn Pioneer brugers bekendelser

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thingmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 14:19
Som jeg også skriver er det low/mid-end jeg kiggede på - derfor Bilka. - og som jeg også skrev kunne man frit rode med alle indstillinger, men min pointe var at uanset kalibrering ville billedprocessoren ikke blive bedre/mindre pixelering/støj. Et SD TV signal er bare skod kvalitet og skal det blæses op på 50" skal det dælme tærkes igennem hvis det skal se godt ud.

Som jeg endvidere skrev ved jeg også at mit Pioneer var (og til dels er) high-end, men satte min lid til Moores lov og at mid-end havde en standard svarende til 5 årig high-end. Det har den ikke.

Skal bestemt kigge på Panasonic high-end, men der er stadig for meget rod i standarderne til jeg vil kaste de penge efter det. Tror det med alt er indbygget og de har 1000 features med tiden forsvinder og det vil ende med en skærm med fokus på billedet og 2048p opløsning. Indholdet vil man så streame i den opløsning over wi-fi fra sin computer, tablet, telefon, setup box, direkte fra nettet via fiber, etc.

Youtube er startet med den udvikling med www.youtube.com/leanback hvor det er udbyderen der laver GUI, som så er ens på alle enheder om de hedder Panasonic, Samsung, Sony eller B&O.

Det er fremtiden og dét bliver godt!
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter
Yamaha YSP-1100
Mirage MM-6
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Thingmand Thingmand skrev:

Sgu sørgeligt at de stoppede produktionen fordi det kom til at handle om alt andet end billedekvalitet...
For Pioneer handlede det om RØDE tal på indtjeningen... for verden går jo ikke imod bedre kvalitet inden for elektronik men flere funktioner. Så vi får hvad flertallet be´r om Confused
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

At du siger at de nye tvèr har en dårlig billedbehandling.. har du den påstand efter du har set på det i bilkaConfused For jeg da kun sige de indstillinger de kører med er helt hen i vejert, der udover har de også sat alle de mærklige digitale støjfilter til, så der for kan du slet ikke sammenligne med dit pioneer...

Nu ved jeg godt jeg måske træder mange over tæerne! Men dit pioneer har en dårlig billedbehandling. og sådan er det bare!! Men ja dengang var det godt men der er sku sket rigtig meget på 4 år...  Hvis du ville have et tv der er bedre end dit pioneer så se på et panasonic vt30Smile
Hvilke svampe har du spist LOL

En dansk champignonWink

Men du kan da ikke seriøst mene at et pioneer 508 har en god billedebehandligen! 
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 06:58
Smile Til orientering, så er i hvert fald, Bilkas tv koblet på en signalfordeler, der ikke sender 1:1 signal igennem. Dvs. at kvaliteten af billedet fra digital tv, er væsentligt forringet. Jeg kan forestille mig at problemet er det samme hos slamgiganten. 
Skønt man kan lege med sagerne i butikken, er det bedste vidst at besøge en forhandler, der ikke har dette problem. For det er ikke sammenligneligt at gå fra en Bilka og ned til en specialforhandler.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Smile Til orientering, så er i hvert fald, Bilkas tv koblet på en signalfordeler, der ikke sender 1:1 signal igennem. Dvs. at kvaliteten af billedet fra digital tv, er væsentligt forringet. Jeg kan forestille mig at problemet er det samme hos slamgiganten. 
Skønt man kan lege med sagerne i butikken, er det bedste vidst at besøge en forhandler, der ikke har dette problem. For det er ikke sammenligneligt at gå fra en Bilka og ned til en specialforhandler.
Se så er jeg nok koblet af for jeg mente da at digitalt tv entan gav hul igennem (billede), eller også pixelering/hakning af billede, og ikke dårligere billede som sådan. Altså sådan nogenlunde enten billede eller også ikke. I gamle dage var det til gengæld sådan at der var skygger og grums på, hvis signalet var fordelt/forpint ud i for mange grene?
Er det mig der er galt på den?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 08:03

At du siger at de nye tvèr har en dårlig billedbehandling.. har du den påstand efter du har set på det i bilkaConfused For jeg da kun sige de indstillinger de kører med er helt hen i vejert, der udover har de også sat alle de mærklige digitale støjfilter til, så der for kan du slet ikke sammenligne med dit pioneer...

Nu ved jeg godt jeg måske træder mange over tæerne! Men dit pioneer har en dårlig billedbehandling. og sådan er det bare!! Men ja dengang var det godt men der er sku sket rigtig meget på 4 år...  Hvis du ville have et tv der er bedre end dit pioneer så se på et panasonic vt30Smile

En dansk champignonWink

Men du kan da ikke seriøst mene at et pioneer 508 har en god billedebehandligen! 
Hej McNiklasTongue
Dårlig billedebehandling ??   Tja det er måske nok et spørgsmål om religion, ligesom ´på mange andre områder indenfor HiFi og surround (+ mange flere områder), men fakta er at det omtalte tv var enormt meget bedre end andet på markedet, og er selv den dag i dag en tv med et billede som sparker røv på 90 procent af de tv der står rundt om i butikkerne.
Om de så har bedre billedebehandlingskredsløb eller ej hjælper desværre ikke nødvendigvis på de usle paneler som disse billedebehandlingskredsløb skal arbejde med.
Der er bestemt fordele ved eks. de nye Samsung LED/3D tv, m.fl. , så som eks. strømforbrug, tykkelsen på panelet (som i øvrigt er totalt irrelevant i mine øjne) , 2,4,6 ja sågar 800 hertz , 3D , div. digitale tunere, WiFi og meget andet, men i sidste ende ville jeg ikke bytte mit LX508D til et af de ovennævnte hvis vi UDELUKKENDE kiggede på billedet.
>Når det så er sagt,så kommer der jo en dag hvor den nye teknologi overhaler den gamle, måske nok især på andre features end billedet, og så må vi tage den derfra, men i øjeblikket kører jeg mit LX508D gennem min YouSee boks samt receiver, og der vil jeg godt se det tv der har bedre billede på en regnvåd vintermorgenWink
Jeg tror til gengæld det skal opleves før man kan sætte sig ind i det, og det ER altså ikke placebo-effekten, men simpelthen selve plasma-panelet og den bagvedliggende teknologi.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Thingmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 08:54
Ja præcis 
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter
Yamaha YSP-1100
Mirage MM-6
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 11:36

En dansk champignonWink

Godt så! Jeg troede du var påvirketLOL

Og du kan da heller ikke seriøst _afvise_ at det har! Jeg har selv haft fornøjelsen af det TV i 1½ år inden skiftet til KRP 500M, og der er INGEN forskel på de to i billedbehandling. Dvs at der er ingen som helst fejl i billedbehandlingen - INGEN!!!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 11:49

Og du kan da heller ikke seriøst _afvise_ at det har! Jeg har selv haft fornøjelsen af det TV i 1½ år inden skiftet til KRP 500M, og der er INGEN forskel på de to i billedbehandling. Dvs at der er ingen som helst fejl i billedbehandlingen - INGEN!!!

Arh... _ingen_ ligefrem, det er nu lidt firkantet sagt...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Arh... _ingen_ ligefrem, det er nu lidt firkantet sagt...
Ja det kom lidt hurtigt...

Der er naturligvis én stor forskel, men den troede jeg ikke havde så meget at gøre med billedbehandling, men nærmere panelets fortjeneste. Nemlig et meget mere lysstærk billede.

Men du kan sikkert komme op med flere...

Redigeret af Kampus - 14-December-2011 kl. 12:04
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:40

Der er naturligvis én stor forskel, men den troede jeg ikke havde så meget at gøre med billedbehandling, men nærmere panelets fortjeneste. Nemlig et meget mere lysstærk billede.

Jeg tænkte ikke så meget på "ingen forskel", men på "ingen fejl"... Scalere uden fejl findes ikke.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg tænkte ikke så meget på "ingen forskel", men på "ingen fejl"... Scalere uden fejl findes ikke.
Ok! Jeg må lære at bruge "få" istedet for "ingen"
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu