|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Som jeg også skriver er det low/mid-end jeg kiggede på - derfor Bilka. - og som jeg også skrev kunne man frit rode med alle indstillinger, men min pointe var at uanset kalibrering ville billedprocessoren ikke blive bedre/mindre pixelering/støj. Et SD TV signal er bare skod kvalitet og skal det blæses op på 50" skal det dælme tærkes igennem hvis det skal se godt ud.
Som jeg endvidere skrev ved jeg også at mit Pioneer var (og til dels er) high-end, men satte min lid til Moores lov og at mid-end havde en standard svarende til 5 årig high-end. Det har den ikke. Skal bestemt kigge på Panasonic high-end, men der er stadig for meget rod i standarderne til jeg vil kaste de penge efter det. Tror det med alt er indbygget og de har 1000 features med tiden forsvinder og det vil ende med en skærm med fokus på billedet og 2048p opløsning. Indholdet vil man så streame i den opløsning over wi-fi fra sin computer, tablet, telefon, setup box, direkte fra nettet via fiber, etc. Youtube er startet med den udvikling med www.youtube.com/leanback hvor det er udbyderen der laver GUI, som så er ens på alle enheder om de hedder Panasonic, Samsung, Sony eller B&O. Det er fremtiden og dét bliver godt!
|
|||
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter Yamaha YSP-1100 Mirage MM-6 |
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
||
For Pioneer handlede det om RØDE tal på indtjeningen... for verden går jo ikke imod bedre kvalitet inden for elektronik men flere funktioner. Så vi får hvad flertallet be´r om
![]() |
|||
![]() |
|||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
||
En dansk champignon ![]() Men du kan da ikke seriøst mene at et pioneer 508 har en god billedebehandligen!
|
|||
![]() |
|||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Er det mig der er galt på den?
|
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
![]() Dårlig billedebehandling ?? Tja det er måske nok et spørgsmål om religion, ligesom ´på mange andre områder indenfor HiFi og surround (+ mange flere områder), men fakta er at det omtalte tv var enormt meget bedre end andet på markedet, og er selv den dag i dag en tv med et billede som sparker røv på 90 procent af de tv der står rundt om i butikkerne.
Om de så har bedre billedebehandlingskredsløb eller ej hjælper desværre ikke nødvendigvis på de usle paneler som disse billedebehandlingskredsløb skal arbejde med.
Der er bestemt fordele ved eks. de nye Samsung LED/3D tv, m.fl. , så som eks. strømforbrug, tykkelsen på panelet (som i øvrigt er totalt irrelevant i mine øjne) , 2,4,6 ja sågar 800 hertz , 3D , div. digitale tunere, WiFi og meget andet, men i sidste ende ville jeg ikke bytte mit LX508D til et af de ovennævnte hvis vi UDELUKKENDE kiggede på billedet.
>Når det så er sagt,så kommer der jo en dag hvor den nye teknologi overhaler den gamle, måske nok især på andre features end billedet, og så må vi tage den derfra, men i øjeblikket kører jeg mit LX508D gennem min YouSee boks samt receiver, og der vil jeg godt se det tv der har bedre billede på en regnvåd vintermorgen
![]() Jeg tror til gengæld det skal opleves før man kan sætte sig ind i det, og det ER altså ikke placebo-effekten, men simpelthen selve plasma-panelet og den bagvedliggende teknologi.
|
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Ja præcis
|
|||
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter Yamaha YSP-1100 Mirage MM-6 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
![]() Og du kan da heller ikke seriøst _afvise_ at det har! Jeg har selv haft fornøjelsen af det TV i 1½ år inden skiftet til KRP 500M, og der er INGEN forskel på de to i billedbehandling. Dvs at der er ingen som helst fejl i billedbehandlingen - INGEN!!!
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Arh... _ingen_ ligefrem, det er nu lidt firkantet sagt...
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Der er naturligvis én stor forskel, men den troede jeg ikke havde så meget at gøre med billedbehandling, men nærmere panelets fortjeneste. Nemlig et meget mere lysstærk billede.
Men du kan sikkert komme op med flere... Redigeret af Kampus - 14-December-2011 kl. 12:04 |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Jeg tænkte ikke så meget på "ingen forskel", men på "ingen fejl"... Scalere uden fejl findes ikke.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |