recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En port til flere IP adresser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En port til flere IP adresser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En port til flere IP adresser
    Sendt: 01-November-2012 kl. 21:53
Hej, jeg ved godt de fleste siger dette ikke kan lade sig gøre, men der er noget med intern og extern ip....

Jeg skal have port 3389 forwarded til 3 computere, men dette kan ikke gøres med port forward, men er der en anden måde?

Min router er en Zyxel P-2601HN-F1

Der er nogen der snakker om static dhcp, og lidt andre ting, men har ikke forstået det.

Der er også en der har skrevet således:

This is application dependant in a sense. You can change the external port allocation to resolve the the correct internal port on each machine.

 

Say for example were using rdp which uses (protocol/port) tcp/3389, the application (RDP client) actually allows you to change the external port to connect to if you specify it after the ip. So for instance say we want to have rdp access to all 3 machines from the outside world. We can setup port forwarding to each computer

 

(Computer)      (internal IP:smileytongue:ort)            (external IP/port)

 Comp A           192.168.0.5:3389            203.x.y.z:3389

Comp B           192.168.0.10:3389           203.x.y.z:3390

Comp C           192.168.0.15:3389           203.x.y.z:3391

 

This is the purpose of a router, to create routing tables.

 

You'll obviously have to remember which ports are allocated to which device.

 

This is certainly application dependant. Find out if your application or service supports the port change, ftp clients, rdp, tftp, ssh all do.. Most 'Good' services do, as those who have constructed it have considered a NAT environment.

 

NAT = Network Address Translation


Most things if not at the application layer, even services in windows are tweakable via the registry. I wouldnt suggest you do this if you dont have the relavent experience. You'll potentially render your workstation inoperable if you get it wrong.



Men fårstår ikke hvordan og hvor jeg skal gøre dette?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 23:33
Det kan du ikke.......

Det der forklares, er hvordan trafik til port 3389 (uderfra) dirigeres til port 3389 på computer a. Trafik til port 3390 til port 3389 på computer b og 3391 til computer c.

Lad os sige at du kunne gøre det, hvilken computer skulle så svare på den uderfrakommede forespørgsel?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 23:41
Enten gør man som der beskrives med port 3390 udefra til port 3389 indvendigt.

Eller også køber du ekstra eksterne ip adresser.

Eller også betaler man en masse penge til enten Citrix, Microsoft eller tilsvarende, så man må benytte deres remote desktop broker software.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 23:46
Der er forresten mange "slemme" mennesker som elsker at "skyde" på en åben terminal services protocol (port 3389). Så jeg ville nok holde mig væk fra at lave sådan en direkte åbning til din inderside af dit netværk.

Hvis du derimod køber en ordentlig firewall, så kan du lave VPN ind og lade brugerlogin styre hvilken maskine du rammer med port 3389, en meget smartere og mere sikker løsning.
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 00:04
Hvis man tager udgangspunkt i Comp B, vil det være nogenlunde sådan her det skulle sættes op i Routeren:

Min er en Asus RT-N56U, dog kan det sagtens se anderledes ud i din router, f.eks. kan det hedde "Public" hos dig i stedet for "Port Range" som det gør hos mig. Efterfulgt af din interne ip adresse og hvilken port routeren skal videresende forspørgslen på.

Inde i Forbindelse til fjernskrivebord vil det så skulle sættes op således, hvor x.x.x.x er din WAN ip (kan man se hvis du går ind på myip.dk)


Redigeret af Hanzoy - 02-November-2012 kl. 00:06
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 08:02
Nu står der ikke hvorfor der skal benyttes rdp.

Hvis det kun er for at få fjernadgang kan andre gratis produkter jo bruges, f.x logmein eller teamviewer

De kræver ikke router ændringer
Til top
rr33 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rr33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 09:19
Jeg har selv haft samme udfordring, men har løst det ved at opsætte min NAS (win7) til at acceptere VPN opkald. Når der er etableret forbindelse kan alle andre maskiner tilgås via de lokale ip-adresser. For at få dette setup til at virke skal port 1723 routes videre til den maskine som i så fald skal acceptere VPN opkald.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 02:23
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg har valgt at installere en VNC på pc'erne. Og det virker helt perfekt. Men tak for alle forslagene.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af QaxXxuZ QaxXxuZ skrev:

Tak for hjælpen alle sammen. Jeg har valgt at installere en VNC på pc'erne. Og det virker helt perfekt. Men tak for alle forslagene.

Jeg vil foreslå at du opretter en VPN forbindelse i stedet.
Den løsning du har valgt er måske endnu mere usikker end Remote desktop, hvis du ikke har valgt en VNC med kryptering.

Vælg eksempelvis TeamViewer, da den ikke kræver at man perforere sin firewall til indersiden med portforwarding.


Redigeret af Cyberguyen - 06-November-2012 kl. 11:32
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu