recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En samlet enhed til alt lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En samlet enhed til alt lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2013
Sted: Høje Taastrup
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En samlet enhed til alt lyd
    Sendt: 30-November-2013 kl. 19:41
Hej Alle

Jeg er ny her på forummet, og er absolut en newbie med meget begrænset viden.

Både min kone og jeg har Samsung telefoner, vi har en iPad, og mht. musik så streamer vi fra TDC Play.

Derudover får vi om et par dage en nyt TV leveret, et Samsung UE46F8005.

Jeg leder efter en enkel løsning som vi både kan streame TDC Play from vores telefoner/iPad til, samt en løsning hvor jeg også kan forbedre lyden på fjernsynet.

Budgettet ligger på omkring 2500,- men hvad kan I anbefale som den bedste løsning til dette.

Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt, og ved at diverse soundbars kan bruges via bluetooth, men jeg er usikker på hvor godt den slags virker.

Det skal siges at vi slet ikke er audiofile, men det skal da heller ikke lyde dårligt :-)

Det må også gerne være pæne løsninger, og jeg har også kigge lidt på SCANDYNA SmallPod, og andre aktive højtalere, men jeg er usikker på om det er en muligt at få lyden fra TV derover på en god måde.

På forhånd mange tak, og sig endelig til hvis noget er uklart.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 07:32
Velkommen til Recordere.

Når det nu skal bruges sammen med TV så er soundbars en god ide.
Flere af dem fås også med bluetooth så du kan streame fra telefonen.

Men har ikke selv nogle bud på hvilken du bør købe.   Selv bruger jeg Sonosplaybar   men den koster 2 gange dit budget.
Til top
cac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 07:46
Tak for svaret Hansie. Hvad med lydkvaliteten når man kører via bluetooth. Jeg har flere gange set folk skrive at kvaliteten ikke er så god som andre alternativer, men hvis den stadig er i MP3 kvalitet så er det helt fint for mig
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:28
Bluetooth har lidt dårligere lydkvalitet, men når du streamer fra TDC tror jeg ikke at det er hørbart.

Slet ikke når vi snakker udstyr til 2500.-

Kan anbefale at du køber via nettet, for der har du 14 dages returret hvis køb lyder for ringe.   
Til top
cac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:38
Super, rigtig mange tak
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:06
cac, som hansie skriver så er sonos playbar et superb alternativ, tror ikke der findes bedre løsning i dag. Og styringen er nemmere end nem.

Så mon konen kunne overtales til at smide 5200 istedet :)

Jeg kan ihvertfald godt stå inde for den playbar
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:19
Playbar vil også virke med både Samsung telefoner og iPad. Det er der ikke ret meget andet, der gør.

Sonos spiller også musik fra TDC Play - styres med Sonos app på iPad og Android.

Redigeret af Brixen - 01-December-2013 kl. 17:20
Venlig hilsen
KB
Til top
cac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:22
Tak for tippet, men jeg er simpelthen selv for nærig til at smide 5200 for en Playbar. Jeg er dog ikke i tvivl om at det er en superlækker løsning, men så stort er mit behov ganske enkelt ikke.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af cac cac skrev:

Tak for tippet, men jeg er simpelthen selv for nærig til at smide 5200 for en Playbar. Jeg er dog ikke i tvivl om at det er en superlækker løsning, men så stort er mit behov ganske enkelt ikke.

Ja, det er meget, men jeg kan ikke lige komme i tanker om andet, hvor streaming virker både fra Android telefoner og iPad, samtidig med at den også fungerer som soundbar.

Venlig hilsen
KB
Til top
cac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:47
Det virker vel hvis jeg bruger bluetooth?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 18:00
det eneste jeg vil sige om bluetooth er at der er lidt irriterende at hvis man kommer til at gå for langt væk med sin enhed, så mister den forbindelsen. Den kan desuden også lave bitte små udfald, har jeg oplevet hos min bror.

Men cac kan godt forstå du synes 5200 er meget, man skal self købe det som passer til en selv. Men jeg kender som sådan heller ikke lige andet, måske du skulle kigge efter en samsung soundbar så.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 18:05
Klem prisen på denne her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126811&PID=1295492&title=s-tangent-classic-bt-speaker-helt-ny#1295492

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu