|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
marlind ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 14-September-2008 kl. 13:49 |
|
Drømmen om en rigtig hjemmebiograf har efterhånden taget en lille smule overhånd. Problemet er jo bare at tegnebogen ikke rigtig følger med. Jeg har kigget lidt rundt i Merlin, Fona etc efter noget der kan minde om surround i prisklassen der hedder 3000-4000kr, men risikoen for at købe noget der kan kaldes "skrald" er jo stor når man både har for lidt penge og heller ikke haver de rette kundskaber til at skille godt fra dårlig. Efter en god runde research på nettet har jeg omsider fundet ud af at der måske er mulig at købe, i det mindste, et godt mærke fremfor alskens mystiske og sjove produkter hvis navne aldrig tidligere har været nevnt i god hifi-sammenheng. F.eks har jeg fundet et komplet anlæg fra Denon, DHT-1356XP der består af en AVR1306 og SYS-56HT. Prisen er ligeså fristende som Denon-navnet, men tanken om at "det er for godt til at være sant" ligger jo i baghovedet. HiFi-klubben sælger jo også Denon AVR-1509 til 2199,-. Men kan man så finde et godt 5.1 højtalersystem til knap 2000,-?? For at gøre en langt afhandling kortere; hvad er bedst. Bruge mine få kroner på enkeltvise komponenter fra en kendt og velomtalt HiFi-producent, eller købe et færdig all-in-one system fra den lokale købmand? Håber nogen kan komme med råd og/eller forslag :-)
mvh Marius
|
||
![]() |
||
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
|
Det er en svær beslutning, men de diverse startsæt fra henholdvis panasonic, sony, lg, samsung, philips og andre er en god måde at starte op. man får det hele med og man ved det passer sammen, at købe 5,1 sæt for 2000kr. kan nok ikke anbefales. Evt. kunne du starte med et godt stereo sæt |
||
Get HIFI or die trying c",
|
||
![]() |
||
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, MEN jeg ville nok starte med et stereo setup og derefter opgradere, evt købe en god receiver og et par front højttaler som du ville kunne bruge til baghøjttaler senere...
|
||
![]() |
||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
|
Er ikke bekendt med Denon anlægene du kikker på, men har et godt råd, i forhold til denne tråd:
Du vil snart blive bombarderet med folk der har al verdens gode forslag, "du skal bare lige ha lidt mere på budgettet, nok det dobbelte, så bliver det rigtigt godt". Rådet er, hvis budgettet er max 4000 så gør opmærksom på det, så tydeligt som du kan, ellers kan det godt blive trætende..... |
||
![]() |
||
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
|
Et glimrende råd, men hvis du læser hans post, så fremgår budgettet rent faktisk.... |
||
![]() |
||
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Jep der står han har kigget efter noget til 3000-4000, men ikke om det er hans budget, derfor skrevet sådan, men lad os komme tilbage til tråden |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Onkyo har også et komplet sæt, ibood.com har lige haft det på deres én dags auktioner.
Så det kan godt tænkes det dukker op hos dem igen inden længe (1-2 mdr. max). Jeg har ikke lige sammenlignet priser med resten af nettet, men det er indenfor dit budget. Du har ikke skrevet hvad du kræver af det ? skal det havde f.eks. have hdmi, er det inkl. dvd etc. Ellers kan du kigge hos cableman.dk, de har også nogle fornuftige startpakker. Ja jeg ved godt Eltax ikke er særlig værdsat, men det er slet ikke så ringe endda. |
||
![]() |
||
marlind ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Tak for svarene :-) Sanheden er faktisk at jeg lige har solgt mit gode gamle Harman/kardon Stereoanlæg, men det er mest fordi min kæreste ikke rigtig synes de tilhørende Infinity Refrence 61 MkII højtalere passede ind i stuens estetiske plan. Øv bøv, men sådan er det nogle gange. Heldigvis er jeg blevet tiladt at købe et surroundanlæg istedenfor Anlæggets primære opgave skal være film, og det skal kunne benyttes med vores eksisterende Pioneer DV-400 DVD-afspiller. Denne DVD-afspiller har en HDMI-udgang og en koaxial udgang for lyd. Vores fjernsyn er et 32" LCD, dog ikke HD men rent PAL. Det betyder at jeg ikke har nogle krav til HD-lyd mvh Marius |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad med denne pakke ? http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_6278292.htm l Minder meget om det perfekte starter-set, og samtidig har det en meget fornuftig pris
mvh Marius
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jo det ser meget godt ud, men jeg vil anbefale dig at lytte før du køber hvis det er muligt
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Faktisk er det det jeg linker til højere oppe. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok Findes der evt. alternativer, eller er dette "THE anlæg" til prisen mvh Marius
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |