recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - en update af de store.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

en update af de store.

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:01
en bordplade ødelægger også god lyd ;-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 18:10
Den ødelægger da ikke noget hvis den er korrekt placeret :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 19:15
det er korrekt, men de flest vil vel ha' bordet lige foran siddepladsen, hvilket bestemt ikke gavner lyden.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 15:50
Det har selvfølgelig også noget at sige hvis nu bordet er en puf i stedet for et marmor eller træ bord, men det ændre nu ikke på at jeg ikke syntes det høre hjemme i en bio. Sofabordet høre til i stuen.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 17:55
Man skal jo ha et sted at gøre af Colaen og slikket og popcorn og chips og kaffen og kagen og...
Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 12:58
så skal biffen indvies i fodboldens navn i aften:)

det bliver spændende endelig at prøve den nye tv løsning gennem computeren. har kun lige fået scannet efter kanaler og sat dem i den rækkefølge jeg har været vandt til med yousee, samt sat xbmc/kodi op så det kunne fungere gennem dette. jeg glæder mig.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 15:26
Så fik jeg nye sæder i kælderen, desværre fyldte de mere end jeg havde regnet med, så jeg får kun plads til en række og ikke 2 i form af colorado på første, og almindelige biostole på anden række. Ved ikke helt om biostolene skal videre, eller om de skal gemmes til senere brug.

Tog samtidig med stolene kom en dristig beslutning om at male lidt i biffen, og jeg har nu sort gulv tæppe, sort væg ved lærred og resten er blevet knald rødt! Jeg syntes selv sort og rød spilder kanon, og det ser i mine øjne skide godt ud. Jeg har også fået lavet hygge rummet ved siden af biffen om til stereo lytte rum/lounge hvor mine.infinity kappe II 2 fylder rummet med dejlig lyd. Jeg smider lige billeder op i aften så i kan få del i det :-)

EDIT:::

ting der er sket siden start:

nyt gulvtæppe.
nye lænestole.
ny farve på vægge.
nyt kabeltræk til det nye teknik skab.
infinity kappa ii 2 kom på plads til musik lytning i siddeliggende rum. (lounge)

HER BILLEDER AF DET NYE UDSEENDE:)

herunder er et billede af indgangen til først lounge og så bio. 

herunder billeder af lounge/stereo rum.

herunder er et par billeder af teknik skabet og hængehjørnet som snart bliver skiftet ud. (kan ikke lide den brune farve)

herunder et kig i mit ikke så fyldte (endnu) teknik skab (der kommer snart noget stereo ind i skabet)

også til det, det hele egentlig handler om. HER BILLEDER AF BIFFEN!!

Det var så hvad jeg havde at dele med jer for denne omgang. Tager gerne imod ris og ros, og forslag er altid velkomne. 

Næste ting jeg skal lave er kabelskjuler/fejelister, derfor har jeg heller ikke malet helt ned til gulvtæppet. 

derefter skal jeg have blændet vinduet af på en pæn måde i stedet for den der gamle rullemadras i gul (den er hæslig, men det virker) :)

Redigeret af jacobthor91 - 06-November-2014 kl. 20:43
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 23:53
Biffen ser ganske fin og hyggelig ud, men hvis jeg var dig, så ville jeg give loungen/hyggerummet en ordentlig tur også. Lyse farver, pænere inventar, nyt pletfrit gulvtæppe etc. Simpelthen gøre det lidt ekstra rart at opholde sig i. Så er jeg også sikker på at man ønsker at anvende det mere og lytte til lækker musik inden filmen. Personligt synes jeg bare det er ærgerligt, at du har lagt så meget arbejde i detaljerne i biffen at det virker som om du har glemt loungen. Wink

Redigeret af bony - 07-November-2014 kl. 23:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 09:30
Tak Bony😄

Du har ganske ret i At det ser noget trist og træls ud. Planen er også at sætte rummet i stand, min første prioritet var bare biffen, og med mit SU budget er det svært at gøre det hele på en gang. Men det kommer stille og roligt😃

Til top
FDP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: DK
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 11:41
Hejsa.

Jeg er helt enig med Bony også, men en ting der fanger mit øje med det samme er det 3 sidste billede, hvor den sorte væg ender. Hvorfor ikke lige have malet den kant færdig så den ikke står halvfærdig med hvid og sort, det er ægerligt og koster ikke meget andet end arbejdet hvis du vel at mærke har maling i overskud.

Og så ville det pynte gevaldigt at få gemt dine kabler som ligger langs kanterne. Wink

Flemming
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 16:46
Der skal monteres en eller anden form for dør i hullet i mellem de 2 rum, derfor har jeg ikke gjort noget ud af kanterne i hullet:) jeg skal også meget snart have lavet kabel skjul lang væggene, det bliver i form af nogle diy lister:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 13:48
Syntes lige jeg ville dele min nye stue med jer.

har langt om længe fået damen overtalt til at få mine kæmpe klodser flyttet ind på hver sin side og tossekassen.

her er nogle billeder, vil lige sige fjernsynet er 55" så det er ikke fordi det er lille, selvom det ser sådan ud i forhold til højttalerne:)

har hørt musik hele dagen og jeg elsker det, specielt på disse højttalere, de er fantastiske!! men for pokker hvor er de ikke sjove at flytte rundt på, ved ikke præcis hvad vægten er men mit gæt er 60 kg stk.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu