|
Encode fra DVD til MKV |
Besvar |
Forfatter | |
Spaghetti
Super bruger Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
Emne: Encode fra DVD til MKV Sendt: 02-Januar-2010 kl. 14:03 |
Hejsa
Har nu gennem nogle dage forsøgt at få komprimeret min datters bamse og kylling-iso´er ind i nogle mkv-containers i MPEG4. Jeg har prøvet Handbrake, DVDFab, DVD Shrink, MKVtoolnix...
Problemet er at ISO´en har flere "titles" med chapters i hver title. Når jeg så går igang med Handbrake, ta´r den kun første "title" med de kapitler den har og laver om til en mkv-fil. Men de 6 andre titles på ISO´en kommer ikke med!!!! Så lortet vil have, at jeg skal have 6 mkv-filer med hver sin title!!!
Håber der er en venlig sjæl på boardet der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre...
Jeg vil bare have EN mkv-fil, med chapters. Kan det virkeligt ikke lade sig gøre? Redigeret af Spaghetti - 02-Januar-2010 kl. 14:06 |
|
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
|
wizdk79
Super bruger Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
Sendt: 02-Januar-2010 kl. 14:34 |
Har du prøvet Makemkv?
|
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 02-Januar-2010 kl. 23:25 |
Det er det samme med nogle af Kaj og Andrea DVD'erne. :)
Det er den måde DR har lagt dem på skiverne.
Har selv rodet med dem, og ikke fundet løsningen.
Der var en der linkede til et program der kunne "samle stumperne", men kan ikke huske hvor og hvem. :(
|
|
Spaghetti
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 15:57 |
MakeMKV er ikke løsningen... tak for input alligevel!
Justrace >> Godt at høre, at jeg ikke er den eneste der kæmper med det! Og ja, jeg har også Kaj og Andrea-skiver med samme problem... Nå men, jeg har fundet en molbo-løsning på problemet.
Nero 9 Recode, hedder værktøjet, som kan merge/joine titlerne sammen - jeg mangler dog stadig at afprøve det i min popcorn, så jeg kan se om den har lavet fuck-up i kapitlerne... Men det er DEN ENESTE måde jeg kan ordne titel-problemet på. En anden mulighed ville være, simpelthen at springe disse DR-DVD´er over, og kun komprimere teletubbies osv.. Det vil stadig give en pladsbesparelse! (Nu har jeg også 1,5TB at lege med, så mon ikke der går lidt tid før pladsproblemerne melder sig?) Redigeret af Spaghetti - 03-Januar-2010 kl. 15:57 |
|
|
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 16:44 |
Hva med vobmerge først og derefter handbrake?
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 16:52 |
jeg havde hentet en demo af et videoredigeringsprogram powerdirector http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html efterfølgende kom jeg i tanke om nogle rigtigt gamle optagelser jeg havde på dvd som jeg ikke kunne få til at køre med nogle af mine andre programmer, måske det kan nogle tricks, der er en gratis trial på 30 dage, så kan du da evt prøve den.
Jeg tog de foldere med vobfiler jeg havde og konverterede hele molevitten til mpg2 i dvdoplsøning (du kan i pricippet vælge mellem de fleste gængse formater og sætte en masse standard opløsninger... eller din egen)
historien endte med jeg købte programmet fordi jeg syntes det var ok til prisen
glemte lige aner ikke om det skaber problemer mht tekster eller multisprog... men ellers den er da et wildcard Redigeret af rhsin - 03-Januar-2010 kl. 16:55 |
|
Mvh
René |
|
Spaghetti
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:53 |
Tak for input!
At joine VOB-filerne, tror jeg ikke ændrer på titlerne - men jeg vil prøve alligevel!
|
|
|
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:12 |
Fandt tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71534&PID=731515#731515
Der er det her link i den sidste kommentar: http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html
Hvis du så klistrer filmene sammen til en, og derefter komprimerer som du plejer.
Ku' i den her forbindelse være ret smart at lave een lang film med både kaj og andrea, teletubbies og Bamse.
Så er der lige dømt frieftermiddag uden hele tiden at skulle finde næste afsnit. :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |