|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |||
zulu100
Bruger
Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
Emne: Endnu en "filformater" på Linksys extendeSendt: 31-Juli-2009 kl. 11:03 |
||
|
Hej
Søgte lidt i forskellige andre tråde vedr. ovenstående emne men fandt ikke endegyldigt svar så derfor denne tråd. Jeg har købt en DMA 2200 som jeg sad og testede lidt i går, er specielt interesseret i movies delen. Prøvede at smide en Video TS.fil på maskinen og den dukkede op i "video" men ikke i "movies". Jeg kunne godt afspille den på extenderen men menu, undertekster, og sprog kunne jeg ikke se hvor jeg skulle tilrette. Mit spørgsmål går så på. Hvilket filformat skal man rippe sine dvdér til for at det fungere på dma 2200 i windows 7 MC, hvis det kan lade sig gøre?. Kan MyMovies bruges til noget i denne sammenhæng? Jeg er ikke interesseret i "eksotiske" filformater for at tingene skal fylde mindre. Jeg vil bare at tingene skal fungere og betaler hellere for mere plads og et godt konverteringsprogram fremfor experimentere alt for meget. På forhånd tak. |
|||
![]() |
|||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10993 |
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:52 |
||
|
Hvis det er en video.ts, så er det sandsynligvis en DVD der er rippet. DVD bruger MPEG2 formatet. Så det bedste du kan gøre, det er at rippe filmen inkl. lydspor og evt. undertekst til en MPEG2 fil. Alternativt skal du over i noget DivX format. Men der er ingen grund til at lave det om, da DVD allerede er i MPEG2. Det du reelt skal, er blot at rippe det med lyd og evt. undertekst til een fil. Mener DVDFab kan gøre det. Der kan du vælge hovedfilmen, lydspor og evt. undertekst, og så renderer den til en MPEG2 fil. Jeg er dog lidt i tvivl om det med underteksten.
|
|||
![]() |
|||
zulu100
Bruger
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 13:36 |
||
Extenderen kan åbenbart godt afspille en Video.ts fil men er det korrekt at menu, valg af lydspor og undertekster ikke kan vælges gennem DMA2200. På min PC vises video ts. filen under "movies" mens den ikke vises under "movies" på extenderen |
|||
![]() |
|||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 14:08 |
||
|
Jeg bruger M2TS containeren.....Denne kan indeholde MPEG2 og h.264 og kan afvikles fra Xbox360 extendere...Kan ikke huske om den virker på Linksys extenderne men det vil jeg mene....Jeg hardcoder subs hvis jeg mener det er nødvendigt...
|
|||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
zulu100
Bruger
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 14:17 |
||
Du snakker her til en der ikke har din tekniske indsigt. Kan du uddybe omkring M2TS container og hvad bruger du til at hardcode subs. Læste forøvrigt i en anden tråd at du har droppet dine DMA extendere til fordel for xboxen - er det kun pga. h.264 eller er der andre grunde? |
|||
![]() |
|||
zulu100
Bruger
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:35 |
||
|
Er der ingen der har et velfungerende "movies" bibliotek af rippede dvdér på deres W7 HTPC som afspilles uden problemer på en Linksys DMA2100/2200 - i så fald vil jeg meget gerne høre hvad i har gjort for at få det til at fungere. Jeg er tilfreds bare jeg kan pause FF RW osv. menuerne vil bare være en ekstra bonus hvis det også vil kunne fungere.
|
|||
![]() |
|||
Patriarken
Guld medlem
Sendt: 01-August-2009 kl. 14:22 |
||
Well it depends. Mit udgangspunkt er at jeg kun vil have noget på mit system som kan afvikles uden brug af Third Party Codecs. Hvis jeg skal rippe en DVD/BD bruger jeg Gordian Knot med x.264 og laver en MKV, som jeg så muxer til M2TS(at remuxe MKV til M2TS gøres på to minutter) Men går ikke sådan helt vil op i dette med mindre der er tale om BD der jo fylder helvedes meget. Jeg har jo mine Extendere /HTPC koblet på en 4x4 HDMI matrix Switch, så jeg kan koble min HTPC med PowerDVD 9 ind i alle mine rum. |
|||
|
Mit Setup
|||
![]() |
|||
zulu100
Bruger
Sendt: 01-August-2009 kl. 15:03 |
||
Mht. til extenderdelen vil det sige at du ikke bruger nogle extendere men har kablet med hdmi mellem din switch og fjernsyn. Hvad med Power DVD kan den bringe MCE brugerinterfacet op på dine tilkoblede fjernsyn eller er det bare en afspiller. |
|||
![]() |
|||
Patriarken
Guld medlem
Sendt: 01-August-2009 kl. 15:12 |
||
|
Alle extendere er koblet til Switchen, det samme med HTPC'en. Switchen er så forbundet til 4 fjernsyn.
Jeg kan skifte imellem rum/enhed som jeg behager 256 kombinationer. Det betyder at jeg altid bruger extendere til at se TV på og afvikle videoklip se billeder og den slags. Men er der noget film relateret som extenderen evt ikke kan håndtere....fx en DVD eller en BD så kobler jeg bare HTPC'en ind .... Redigeret af Patriarken - 01-August-2009 kl. 15:13 |
|||
|
Mit Setup
|||
![]() |
|||
zulu100
Bruger
Sendt: 01-August-2009 kl. 15:40 |
||
Er det 4x Xbox som extendere? |
|||
![]() |
|||
Patriarken
Guld medlem
Sendt: 01-August-2009 kl. 19:33 |
||
Nej tre stk xbox360 og én HTPC. Hver er de dedikeret til et fjernsyn, men man kan så bytte rundt på dem efter behov eller synkronisere forskellige rum. |
|||
|
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |