|
Endnu en "hvilken NAS?" |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så behøves det vidst heller ikke at være større. For mange vil en 212 være nok. Det er klart et 212+ er federe, men til filserver/backup løsning og en SB server så er 212 altså nok.
/ask |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Jeg vil give jacobask ret
Jeg har købt mig en ds212+ og det er helt vildt hvad den yder, så vil også sige at det må være nok med en ds212.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Som JTLA skriver, kræver det en Atom CPU, hvis man vil benytte Crashplan backup programmet, og det er nu engang kun 212+, 411+, 411+II og 710+, som har det!
Men ja, ellers er en 212 alt rigeligt. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Maniq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Pyh der blev jeg alligevel lidt lettet igen.
![]() |
|
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400 B&W XT8 B&W XTC B&W XT2 B&W PV1 PS3 |
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
Synology DS212+ har altså ikke atom cpu. http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS212%2B&lang=dan#p_submenu
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Nej sorry, det var 712+ jeg kiggede på... M.v.h.
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Hvis du skal til at ligge Blu Ray film ned på en NAS, skal du nok overveje en større løsning end en 2 bays.
Og du kan ikke afspille Blu Ray fra en NAS, det skal du gøre med en streamer af en art. Her er PS3'en nok ikke så god, da den er ret begrænset
|
|
![]() |
|
Du er vist helt grøn på området - hva'? ![]() En NAS kan kun streame de data som ligger på den. Du skal stadig have en eller anden form for "media-afspiller". Det kunne være din PS3 (jeg ved ikke om den kan afspille Blu-Ray/MKV-filer?). Men Synology'en kan sagtens klare streamingen, hvis så blot dit netværk også kan? Hvis du kører trådløst skal det køre godt, for at fungere, ellers skal du trække netværkskabel mellem router og media afspilleren... M.v.h.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
NAS'en vil fungere som server for dine filer, og hvis du kabler denne til dit netværk kan den levere båndbredde nok til at streame Blueray film. Du skal så bruge noget til at afspille disse film med! NAS'en afspiller som sådan ingen ting, men den gør materialet tilgængeligt for enheder der kan afspille (såsom PS3). Om din PS3 kan klare opgaven må jeg melde pas på - jeg ved ikke hvad en PS3 kan spille af formater og hvilke begrænsninger den måtte have. Låsningen på dette kan være overvejelser om hvordan du ripper dine blueray skiver (til hvilket format). Kvaliteten af dine film vil ligeledes afhænge af dine rip's. /ask EDIT: Der var jeg lidt for langsom.... Redigeret af jacobask - 09-December-2011 kl. 11:01 |
|
![]() |
|
Maniq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Tak for hjælpen, og ja jeg er helt grøn på området, det synes jeg også jeg har meldt ud
![]() |
|
Pioneer KRP-500ABG
|
![]() |
|
Det der har forvirret mig er, at jeg får at vide, at nogle NAS understøtter FLAC og andre ikke. Hvilke aspekter der yderligere er i en NAS, havde jeg ingen anelse om.
|
|
Pioneer KRP-500ABG
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
ok dvs vi snakker DLNA/UPnP-medieserver lige nu.
Synology ds212 understøtter FLAC i DLNA og det er ikke alle Nas der gør det.
Men du skal vel stadig have en eller anden form for afspiller
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |