recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en "hvilken NAS?"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en "hvilken NAS?"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 06:47
Så behøves det vidst heller ikke at være større. For mange vil en 212 være nok. Det er klart et 212+ er federe, men til filserver/backup løsning og en SB server så er 212 altså nok.

/ask
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 07:32
Jeg vil give jacobask ret

Jeg har købt mig en ds212+ og det er helt vildt hvad den yder, så vil også sige at det må være nok med en ds212.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 08:00
Som JTLA skriver, kræver det en Atom CPU, hvis man vil benytte Crashplan backup programmet, og det er nu engang kun 212+, 411+, 411+II og 710+, som har det!

Men ja, ellers er en 212 alt rigeligt.

M.v.h.
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2007
Sted: Denmark
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 10:46
Pyh der blev jeg alligevel lidt lettet igen. Men hvis jeg har Arcam AVR 400, skal have købt en DAC og squeezebox, vil en Synology NAS så være nok til at afspille bluray, eller skal jeg bruge andet? Og vil kvaliteten være lige så god som en bluray afspiller? Jeg har ikke noget imod at bruge min PS3, men det ville da være lettere hvis jeg kunne holde mig til at køre på NASen.
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 10:54
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af jbv jbv skrev:

Synology DS212+ har altså ikke atom cpu.  http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS212%2B&lang=dan#p_submenu

Nej sorry, det var 712+ jeg kiggede på...

M.v.h.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 10:56
Hvis du skal til at ligge Blu Ray film ned på en NAS, skal du nok overveje en større løsning end en 2 bays.
Og du kan ikke afspille Blu Ray fra en NAS, det skal du gøre med en streamer af en art. Her er PS3'en nok ikke så god, da den er ret begrænset
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Maniq Maniq skrev:

Pyh der blev jeg alligevel lidt lettet igen. Men hvis jeg har Arcam AVR 400, skal have købt en DAC og squeezebox, vil en Synology NAS så være nok til at afspille bluray, eller skal jeg bruge andet? Og vil kvaliteten være lige så god som en bluray afspiller? Jeg har ikke noget imod at bruge min PS3, men det ville da være lettere hvis jeg kunne holde mig til at køre på NASen.

Du er vist helt grøn på området - hva'?  Smile

En NAS kan kun streame de data som ligger på den. Du skal stadig have en eller anden form for "media-afspiller". Det kunne være din PS3 (jeg ved ikke om den kan afspille Blu-Ray/MKV-filer?).
Men Synology'en kan sagtens klare streamingen, hvis så blot dit netværk også kan? Hvis du kører trådløst skal det køre godt, for at fungere, ellers skal du trække netværkskabel mellem router og media afspilleren...

M.v.h.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Maniq Maniq skrev:

NAS'en vil fungere som server for dine filer, og hvis du kabler denne til dit netværk kan den levere båndbredde nok til at streame Blueray film. Du skal så bruge noget til at afspille disse film med! NAS'en afspiller som sådan ingen ting, men den gør materialet tilgængeligt for enheder der kan afspille (såsom PS3).

Om din PS3 kan klare opgaven må jeg melde pas på - jeg ved ikke hvad en PS3 kan spille af formater og hvilke begrænsninger den måtte have. Låsningen på dette kan være overvejelser om hvordan du ripper dine blueray skiver (til hvilket format). Kvaliteten af dine film vil ligeledes afhænge af dine rip's.

/ask

EDIT: Der var jeg lidt for langsom....

Redigeret af jacobask - 09-December-2011 kl. 11:01
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 13:20
Tak for hjælpen, og ja jeg er helt grøn på området, det synes jeg også jeg har meldt ud
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maniq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 13:29
Det der har forvirret mig er, at jeg får at vide, at nogle NAS understøtter FLAC og andre ikke. Hvilke aspekter der yderligere er i en NAS, havde jeg ingen anelse om.
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400
B&W XT8
B&W XTC
B&W XT2
B&W PV1
PS3
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 13:41
ok dvs vi snakker DLNA/UPnP-medieserver lige nu.

Synology ds212 understøtter FLAC i DLNA og det er ikke alle Nas der gør det.

Men du skal vel stadig have en eller anden form for afspiller
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu