|
Endnu en "hvilken NAS?" |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Maniq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg dropper bluray via NAS og alt det gejl. Det var udelukkende hvis det var simpelt, da jeg ikke har noget imod at bruge en afspiller til mine bluray. Det er mere musik der vil blive meget lettere herigennem og jeg har ikke penge til Sonos. Så squeezebox touch + en DAC + en NAS efter jeres vurderinger.
|
|
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400 B&W XT8 B&W XTC B&W XT2 B&W PV1 PS3 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Så længe du ripper dine Blu-Ray film til MP4-format, vil din PS3 kunne afspille dem (fra NAS'en).
M.v.h.
|
|
![]() |
|
madass32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Status: Offline Point: 199 |
http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/31314-wd-my-book-live-reviewed?showall=&start=2
har kørt med min 3TB WD mybook live et par måneder. den giver dig plads og hastighed til en rigtig rigtig god pris, men alt andet må du undvære raid, USB og opgradering af harddiske. PS. bruger den på Sonos og WDTV live uden problemer.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
3 TB er bare ingenting, hvis man også vælger at bruge sin NAS til film (DVD og Blu-Ray) og til backup af de forskellige computere man har på sit netværk!
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Maniq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Jeg kommer heller ikke til at rippe blurays ned osv. Jeg synes faktisk der er en nostalgisk fornemmelse ved at tænde sin bluray-afspiller og afspille filmene herigennem, så det vil jeg ikke have noget imod. Desuden når jeg med tid får en lidt bedre bluray-afspiller, behøver jeg ikke udskifte hele min dvd-samling, da den vil opløfte kvaliteten. Det er dog noget andet med en cd-afspiller, for der er du bundet til kunstneren, til de 16 sange, i cd'ens rækkefølge. Det er ikke fedt. Der er jeg mere til at lave egne afspilningslister over hele dit repertoire og spille denne vej. Og når nu man kan køre højkvalitetsfiler som FLAC og aflevere dem til din Squeezebox Touch som agerer medieafspiller, og vha. en DAC få sørget for det hele forbliver i høj kvalitet - se dét er lækkert. Nu ser jeg via dette link http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS212j&lang=dan#p_submenu, at Synology DS212 står under virksomhedsarbejdsgruppen og ydermere, at Synology DS212+ hører sig til de små og mellemstore virksomheder - jeg skal altså blot bruge den til FLAC filer. Ikke én har anbefalet Synology DS212j, selv til mit forbrug... Grunden til jeg har det skrabede budget er, at jeg også skal have en Squeezebox Touch samt, at jeg reelt set ønsker at bruge størstedelen af pengene på DACen, da det er her jeg vil mærke den største forskel. Jeg vil ærlig talt ikke op i meget mere end 9000 DKK (SB Touch 1700DKK, DAC i prislejet 4500-6000DKK - det efterlader mig med 1500-2800 til en NAS + harddisk) Til sidst, tak for hjælpen til jer alle! ![]() |
|
Pioneer KRP-500ABG
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Til en touch skulle der ikke være problemer med en ds212j, jeg mener godt at du kan køre med touch uden squeezeserver installeret på nas.
En ds212j kan godt trække squeezeserver hvis det er nødvendigt, der bliver nok bare lidt mere ventetid end på de andre. For mit vedkommende troede jeg det var en duet fra logitech, du havde og derfor ikke har anbefalet en ds212j |
|
![]() |
|
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
Jeg forstår ikke rigtig logikken i det her. Med al respekt så tror jeg ikke du vil få noget ud at at smide op til 6000 efter en ekstern DAC - og du vil slet ikke kunne få en NAS med den performance du efterspørger for bare 2800 incl HDD. Men hvorfor starter du ikke med NAS'en i stedet? Hvis du ellers anskaffer dig en NAS der understøtter UPnP vil du kunne afspille FLAC filer fra den via din Arcam. Du har slet ikke brug for hverken SB eller ekstern DAC. Jeg ved ikke hvor god Arcam'en er som netværksafspiller, men det lyder ikke til at det er noget du har prøvet, så hvorfor ikke give det en chance? Hvis det ikke er godt nok, kvalitetsmæssigt eller betjeningsmæssigt, kan du så udvide med SB uden ekstern DAC. Og igen: Prøv det dog, inden du smider pengene efter noget mere. Du behøver ikke en ekstern DAC, og som sagt tror jeg ikke en ekstern DAC i 6.000 klassen vil give dig noget. Men jeg kan jo tage fejl, og så kan du altid udvide dit setup. Men det er dine penge. Hvis du vil absolut VIL starte med den dyreste løsning, så god fornøjelse.
Redigeret af Henrik B. - 09-December-2011 kl. 23:51 |
|
![]() |
|
Jeg var slet ikke klar over, at jeg ikke behøvede en squeezebox touch.
Jeg skal ud og lytte til en DAC i dag - Danish Audio Design DAC 10, der normalt koster 20K, som sælges brugt for ca. 6000 DKK. Men jo selvfølgelig vil jeg gerne spare penge og undgå en ekstern DAC og squeezebox touch, hvis det ikke er nødvendigt. Det troede jeg bare det var, eftersom jeg ikke troede DACen i min receiver ville være i nærheden af så god, som de eksterne jeg har læst om, samt at jeg troede NASen behøvede en squeezebox touch som medieafspiller. |
|
Pioneer KRP-500ABG
|
![]() |
|
Hvad ville I sige om den her? http://www.dba.dk/nas-qnap-409-pro-4x750gb/id-79014943/
|
|
Pioneer KRP-500ABG
|
![]() |
|
NADuser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-December-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 15 |
Hej Jeg kører med en Netgear STORA NAS med 2x1 tb i raid1. Det er indtil videre nok til min backup og musik/dvd samling. Den kan udbygges til maximalt 2x2 tb, og udnytter du ikke raid muligheden er det trods alt også en slags plads. Min nas kostede omkirng 1000 dkk incl. 1TB disk, har så siden smidt en mere i den Blot et forslag til prisen vh Henrik |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Hvad vil du høre? Jo, den kan sagtens levere flac filer, prisen ser fornuftig ud, qnap er et godt mærke. Om du vil købe brugt er din vurdering... |
|
![]() |
|
Ja, men tvivler dog på, at den afvikler Squeeze-server fornuftigt...
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 18-December-2011 kl. 22:02 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |