recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en "jeg skal ha nyt TV" tråd..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en "jeg skal ha nyt TV" tråd..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu en "jeg skal ha nyt TV" tråd..
    Sendt: 17-November-2014 kl. 11:22
Bær over mig Smile

Jeg står for at ville skifte mit Pana 42TV30 ud her til udsalget. Skide godt TV, og det piner mig at skulle skifte det men det er simpelthen købt en anelse for småt.

Jeg kigger efter et TV i 50" størrelsen, og er ret forudindtaget ift mærker jeg er interesseret i som begrænser sig til Sony og Panasonic.

Derfor har jeg haft kig på 2 TV som arvetager:

Sony 49X8505
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kd-49x8505-uhd-tv/

Panasonic 48AX630E
http://www.av-connection.dk/?PGr=7446&ML=2541

Jeg overvejede kort 50" 800E Pana, men det er en anelse for dyrt ift mit budget pt, men kommer det ned i pris i julehandlen kunne det være et bud.

Er der nogen af jer, som har ovenstående TV, som umiddelbart har nogle bud på pros og cons - eller har andre betragtninger ift nævnte tv som bør tages i betragtning inden køb?

Tak på forhånd.

Mvh.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 11:24
Jeg havde egentlig regnet med at Sony'en ville ligge i omkring 13000,-, men kan se at Hifiklubben har en god pris. Er det de ekstra penge værd at give for 630E?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 12:20
Jeg vil egentlig anbefale dig at gå ud og se med dine egne øjne om billedet passer dig. Sørg for at begge TV har en nogenlunde ensartet billedindstilling "Normal" eller ISF 1 - eller noget i den stil. Medtag gerne en af dine egne BDèr hvor du ved at billedet er godt.

Principielt ville jeg vælge Sony TV´et, for det har alt hvad som kræves til afspilning og visning af 4K - Panasonic TV´et mangler såvidt jeg husker HEVCSmile

AX800 kan jeg bestemt anbefale, jeg har det selv - og er stort set tilfreds. Jeg tror ikke at du skal regne med en prisnedsættelse af væsentlig karakter. Min egen vurdering er, at AX900 ikke bliver nogen sællert, og man får langt de fleste af de samme funktioner i AX800, og det tror jeg folk så køber i stedet. At billedet så er en smule bedre (udfra hvad jeg har set, og udfra den måde jeg benytter mit TV) på AX900 er så en anden sag.

Redigeret af Hother - 17-November-2014 kl. 12:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil egentlig anbefale dig at gå ud og se med dine egne øjne om billedet passer dig. Sørg for at begge TV har en nogenlunde ensartet billedindstilling "Normal" eller ISF 1 - eller noget i den stil. Medtag gerne en af dine egne BDèr hvor du ved at billedet er godt.

Principielt ville jeg vælge Sony TV´et, for det har alt hvad som kræves til afspilning og visning af 4K - Panasonic TV´et mangler såvidt jeg husker HEVCSmile

AX800 kan jeg bestemt anbefale, jeg har det selv - og er stort set tilfreds. Jeg tror ikke at du skal regne med en prisnedsættelse af væsentlig karakter. Min egen vurdering er, at AX900 ikke bliver nogen sællert, og man får langt de fleste af de samme funktioner i AX800, og det tror jeg folk så køber i stedet. At billedet så er en smule bedre (udfra hvad jeg har set) på AX900 er så en anden sag.
Hej Hother,

Jeps, du har ret ift HEVC. Det mangler på Pana 630E, og derved falder den for Netflix 4K kravet jeg har :) Jeg må sige at Sony'en er meget fristende, og specielt til en pris på under 10k. Jeg undres om merprisen for Pana'en er det værd? Men det er jo svært at sige uden en direkte sammenligning som du selv nævner. Mulighederne ville være lidt flere om jeg gik op i 55" men det er simpelthen ikke et emne - ikke at billedet ville blive for stort, men pladsen er simpelthen ikke til et 55". 50" er max. Ak ja, engang lavede de TV fra øverste hylde ned til 37"og 42", men de dage er talte...

Det lader til at 800E er det bedste man kan få i 50", så nu må vi se hvad som sker i julesalget. Kommer der et godt tilbud på den, måske bare et par tusinde under nuværende pris, så hopper jeg nok på sådan én :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

AX800 kan jeg bestemt anbefale, jeg har det selv - og er stort set tilfreds. Jeg tror ikke at du skal regne med en prisnedsættelse af væsentlig karakter. Min egen vurdering er, at AX900 ikke bliver nogen sællert, og man får langt de fleste af de samme funktioner i AX800, og det tror jeg folk så køber i stedet. At billedet så er en smule bedre (udfra hvad jeg har set) på AX900 er så en anden sag.
Hej Hother,

Jeps, du har ret ift HEVC. Det mangler på Pana 630E, og derved falder den for Netflix 4K kravet jeg har :) Jeg må sige at Sony'en er meget fristende, og specielt til en pris på under 10k. Jeg undres om merprisen for Pana'en er det værd? Men det er jo svært at sige uden en direkte sammenligning som du selv nævner. Mulighederne ville være lidt flere om jeg gik op i 55" men det er simpelthen ikke et emne - ikke at billedet ville blive for stort, men pladsen er simpelthen ikke til et 55". 50" er max. Ak ja, engang lavede de TV fra øverste hylde ned til 37"og 42", men de dage er talte...

Det lader til at 800E er det bedste man kan få i 50", så nu må vi se hvad som sker i julesalget. Kommer der et godt tilbud på den, måske bare et par tusinde under nuværende pris, så hopper jeg nok på sådan én :)

Jeg kan da supplere med, at mit AX800 lige nu står og firmware updatere, og det kunne/burde være den update der muliggør Netflix 4K. Desvære kan jeg ikke teste funktionen, at jeg ikke har NetflixSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 12:55
Nu kan jeg jo se at du også bor i Kastrup David, så du er velkommen til at se mit AX800 - så skal du bare se løjerLOL
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 08:51

Nu kan jeg jo se at du også bor i Kastrup David, så du er velkommen til at se mit AX800 - så skal du bare se løjerLOL

Det er ikke utænkeligt at jeg holder dig op på den invitation senere hen Smile
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 09:11
Du nævner selv julesalget, men kan du trække den til blot et par dage efter jul så forventer jeg udsalget i år vil fokusere stærkt på 4K tv. Specielt 48-55 tommer som er i fremgang i forvejen.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 09:43

Det ville da være galt andet hvis du er interesseret i et AX800, her kan du se et ISF kalibreret et af slagsen, med 4K video osv.Smile
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Du nævner selv julesalget, men kan du trække den til blot et par dage efter jul så forventer jeg udsalget i år vil fokusere stærkt på 4K tv. Specielt 48-55 tommer som er i fremgang i forvejen.

Hej Jonas,

Sidste år startede Januarudsalget jo reelt i December, og det er om at slå til når det gode tilbud opstår. Men du har ret i at det sjældent har skadet at have lidt is i maven Smile Jeg forventer også at der bliver krig på markedet, men om det rammer i det segment som jeg kigger på - nemlig ca. 50" Pana og Sony - det vil tiden vise LOL
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 10:14

Det ville da være galt andet hvis du er interesseret i et AX800, her kan du se et ISF kalibreret et af slagsen, med 4K video osv.Smile

Ja det lyder bestemt fristende LOL
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 10:19

Ja det lyder bestemt fristende LOL

Er det 4K up-scaling fra din Oppo BD? Eller hvordan kører du 4K til dit TV?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu