|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:34 |
||
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1263208765
Flatpanels tanker om 21:9 fra Philips i 2010, inkl en ganske glimrende artikel af Rasmus Larsen om teknologien mht produktion og kostpris, dejligt at se nogen er lidt fremsynet fremfor stillestående...... http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1262524026 Redigeret af JA - 07-Februar-2010 kl. 20:51 |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Men stadig ingen brugere på Recordere eller Flatpanels som har købt, eller planlagt at købe . . ? ! Så hvem er målgruppen ?
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
100% grunden til jeg ikke vil have et tv i 21:9. Går man meget op i biografen derhjemme, så vælger man projektor til filmkigning, og så kan man tale om at interessant format - ikke et tv, som skal bruges til 6 timers DR1, tv3 og Tv2. |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Sådan som panelteknologien ser ud med LCD, så får man dårligere og dårligere farver i yderkanterne jo større panelet bliver/tættere på man sidder.
Det hænger sammen med at betragtningsvinklen i kanterne er væsentligt ændret i forhold til midten. Når man taler om 21/9 tv, så er dette problem endnu mere udtalt, så en farve" i midten af panelet vil ikke være samme farve når den er ved kanten af panelet. Eneste måde at overkomme dette på er ved at bue panelet så betragtningsvinkel bliver tættere på nul. Men så er der ingen som gider købe skærmen for så er den jo ikke flad mere... Se eksempel på betragtningsvinker herunder: ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@Anima
Jeg tror bestemt ikke målgruppen er den faste debatskare på recordere, målgruppen er for seriøse TV kikkere af film. @Cyberguyen Glimrende teoretisk udredning, blot mangler den væsentlige information at vinklen afhænger af afstanden man ser. Bedste er at se selv - jeg ser ingen synlig forandring i farve eller kontrast over fladen, man skal vel ind på ca. 2 meter før det kan ses ( gæt ). Idet en 60" 16:9 har samme brede, må samme forhold gøre sig gældende for 60" Iøvrigt er der nogle idealafstande for et 21:9 lærred, i hvilken afstand man bør sidde - ret sikkert at denne idealafstand ligger udenfor den kritiske afstand. Redigeret af JA - 08-Februar-2010 kl. 13:56 |
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
Og når man ikke sender Anamorfisk ved projektorer skal det også gå galt for tilhængerne af 21:9.
Nå ja prisen for en sådan linse!
Og hvem gider i det lange løb se 21:9 Film i letterboks på ens 16:9 Fladskærme, i HD eller ikke i HD.
![]() |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
|
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Og hvem gider i det lange løb se 21:9 Film i letterboks på ens 16:9 Fladskærme, i HD eller ikke i HD Netop - derfor er beslutningen taget for en 21:9 når 2. generation kommer på gaden. 3D hypen har nok sat den endelige introduktion af 21:9 et år tilbage. Redigeret af JA - 09-Februar-2010 kl. 14:47 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Svaret finder du ved selv at se det live. |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
På mit arbejde har vi en screeningbiograf med 150" CIH lærred - og HER er der ingen tvivl om hvor fedt det er. Men indtil den dag hvor mindst halvdelen (og meget gerne mere end 2/3) af alt hvad der vises på TV er i 21:9 format, så vil jeg til enhver tid foretrække det kompromis som 16:9 er, fremfor at have et TV der kun har en berettigelse når man ser (nogen) film, og som uanset hvor meget man prøver at efterligne oplevelsen fra en biograf stadig bare er et TV. Og jeg ville stadig hade at se 4:3 materiale på det. |
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hver sin prioritering - man prioritere sin tid i det daglige, nogen ser alt hvad der udsendes i æteren, andre er selektive - Alt i 4:3, beskårede film, eller film med ringe kildekvalitet bliver ikke set her, spild af tid. TVA etc ser jeg på en af mine PC monitorer samtidig med man får klaret diverse adm arbejde.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu findes der jo andet 4:3 materiale end TV udsendelser, beskårede film eller dårligt kildemateriale - f.eks. alle film fra før 1953. En af min yndlingsfilm på blu-ray er f.eks. Casablanca - den ville IKKE se køn ud beskåret til 21:9...
![]() Desuden er stort set alle europæiske film fra før 1980 1.66:1 - Heller ikke nogen optimal udnyttelse af en 21:9 skærm... |
|||
LG 50PS8000
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |