|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fuldfart ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 25-Marts-2008 kl. 22:43 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Med risiko for at starte endnu en Intel vs AMD debat (som kan være meget lærerige) vil jeg lige beskrive mit kommenende mediecenter. Jeg skal primært bruge det til at optage tv, se film, høre musik og se billeder og hjemmevideo på, og altså ikke tunge spil med lækker grafik. Jeg foretrækker også et meget stille mediecenter så jeg har valgt, at bygge på HFX Classic som er med 100% passiv køling. Det gør det en del dyrere, men jeg betaler gerne for at slippe af med blæserne. Mit setup er tænkt således:
...............PUH.... det med Blueray drevet var noget jeg lige fandt på, da jeg havde glemt et optisk drev. Måske en alm. dvd brænder er nok til priserne på BD drev falder (til det halve eller deromkring...) Men hvordan ser det ellers ud ? er det totalt overkill, eller er der noget jeg uden problemer kunne skære ned på ? Er 4 GB ram overkill når man kører Vista ? Jeg regner med at købe et andet program til FloppyDTV kortet, Kritik og andre kommentarer er meget velkomne ! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Lige et par kommentar: Blu-Ray drev: Du kunne nøjes en BD-ROM og DVD-RW, med mindre du vil kunne brænde Blu-Ray. PioneerBDC-202BK koster ca. det halve RAM: 2 x 2GB kan anbefales, typisk bedre kompatibilitet end 4 x 1GB. Måske overveje PC2-6400 (800MHz) i CL4 da Athlon64 X2 ikke officielt understøtter PC2-8500 f.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427792 CPU: Nu kender jeg ikke HFX classic, men en 125W processor er meget at køle passivt... måske overveje en mindre 5000+ (65W) eller 5600+ (89W) Redigeret af Karlshoj - 25-Marts-2008 kl. 23:25 |
![]() |
fuldfart ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Tak Karlshoj,
Jeg overvejer lige det med CPU og de 125 W (ser om jeg kan finde en specifikation af hvor meget varme den kan flytte) /John Redigeret af fuldfart - 25-Marts-2008 kl. 23:33 |
![]() |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
HVorfor ikke gå endnu længere ned i størrelse på CPU? Det skulle være nok til HDTV. |
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
eller bare en X2 5000 65W, den er nok til HD, og kraftig nok til det hele. den der 6400+ er der ikke behov for, og den er lavet på den gamle platform der bruger mere strøm.. mener faktisk grænsen for den passive cpu kæler i HFX er 125 watt.. og hvis de skriver det skal man næppe bruge mere emd 100-110 watt, de overdriver jo sikkert lidt.. Redigeret af Pizzabager - 26-Marts-2008 kl. 08:07 |
![]() |
J-Jørgensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hvorfor have besværet med at bygge ?. Jeg har en HFX classic til salg på DBA til 7.500 kr. Den er med BE2350 processor og ATIHD2600 grafikkort til HD og Blu Ray. Hvis du skal have Floppy DTV med vil prisen være 9.300. Maskinen kører aldelses perfekt og sælges kun da konen har krævet den lidt mindre HFX mini. Hvis du køber hjælper jeg gerne med at få det til at spille med dit øvrige udstyr. |
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det er sjovt at bygge selv
![]() |
![]() |
![]() |
Det må jeg sige... det ser fornuftigt ud. Mvh. |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |