|
Endnu et emne om projektor til stue! |
Besvar |
Forfatter | |
Sever
Ny bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-April-2023 kl. 13:22 |
Hej I kloge hoveder...
Jeg er på udkig efter en projektor til stuen til lidt filmbrug og gerne også PS5 brug. Spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre ift. mit umiddelbare budget. Jeg har 5.1 surround anlæg med en Denon receiver så det er udelukkende projektor jeg er på udkig efter. Budget er omkring 10.000. Jeg kunne nok godt strække den til 15 men jeg er ikke vanvittig kritisk ift. billede. Det er som sagt til hobby hjemmebrug til mig og mine små unger. Min stue er kvadratisk... 5,5 x 5,5 meter. Vi sidder i en afstand af ca. 4 meter til billedet. Jeg forestiller mig et billede på 100-120". Stuen kan næsten mørklægges og er i forvejen et forholdsvis mørkt rum - der er ikke meget vindueslys. Jeg læser lidt om folk der er overfølsomme for DLP projektorer og det ved jeg ikke om jeg er. Men derudover har jeg ikke undersøgt meget omkring dette. Har I nogle bud på et par kandidater jeg kan kigge nærmere på ?
|
|
Peteredderkop
Ny bruger Oprettet: 27-Januar-2023 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det skal være nyt:
Bang for the buck er nok en Epson tw7100. En anden kunne være en DLP Viewsonic PX728-4K. Den er lidt "dårligere" end tw7100 men stadig super fed.
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1099 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig angående Epson tw7100, har selv sådan en og er super glad for den. Frank
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke om der er stor forskel, men Komplett har 7000'eren til 6.999. Det er noget mindre end hvad 7100 kan købes til.
|
|
Peteredderkop
Ny bruger Oprettet: 27-Januar-2023 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
TW 7100 er en klasse højere end den. Det er en lyskanon med gode farver. Redigeret af Peteredderkop - 14-April-2023 kl. 20:19 |
|
Sever
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forslagene 🙂 Jeg holder lidt øje med prisen på 7100 🙂
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har i mange år haft en optoma hængende i stuen og er godt tilfreds.
Giver et rigtig godt billede.
|
|
Kyian
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg går selv med forskellige overvejelser, da jeg søger noget i samme priskategori. Min skal dog også bruges til gaming, så lige nu afventer jeg at viewsonic kommer med px749-4k som skulle komme i juni. Optoma, syntes jeg får meget blandet anmeldelser, eller rettere bruger feedback. De har det med at blive for varme. Ellers er jeg ude i en benq tk700 eller en epson tw7100. Kunne godt tænke mig den havde 3500+ lumen.
|
|
// Rasmus Johansen
|
|
Sever
Funktioner
Tak(0)
|
benq tk700 ser jo ret interessant ud rent prismæssigt. Jeg er ikke så bekymret for styrken da min stue er forholdsvis mørk. Jeg vil dog meget gerne benytte den til PS5 - er der er en grund til at du måske venter på px749-4k til lige præcis dette?
|
|
Kyian
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den er optimeret til at at opløsningen passer til Xbox i hvert fald, som kører 2560 x 1440 og 120hz, jeg har også kig på en TK700, men tænker det er en ældre model, og hvis prisen er den samme, så vil jeg hellere have den der er lidt nyere. Med mindre TK700 kommer med et brand udsalg.
Ohh og så lige det, at PX749-4K har 4000 ANSI Lumens mod TK700 som har 3200.
|
|
// Rasmus Johansen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |