recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu et hjælp til ny HTPC topic...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu et hjælp til ny HTPC topic...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumlepraasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu et hjælp til ny HTPC topic...
    Sendt: 07-Maj-2015 kl. 13:59
Hey. Jeg skal have mig en HTPC. Jeg har indtil nu bare haft en gammel bærbar sat til mit TV, men den er begyndt at slukke i tide og utide, sikkert fordi den bliver for varm.

Den skal fungere som en alm. computer med Win 7, muligvis win 10, ikke noget med xbmc eller noget.
Mine krav er vist ikke så store.
Udseendet er ikke umiddelbart et issue.
Den skal gerne kunne afspille HD og senere hen 4K uden problemer.
Den skal helst have Optisk lydudgang.
Gerne forholdsvis lydløs
Gerne så billigt som muligt. Gerne max 3000 kr.

Jeg har SSD, Harddisk, tastatur osv.

Nogen der vil komme med nogle forslag til hvad jeg skal købe, da jeg slet ikke er inde i alt dette... Smile

Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 14:28
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 14:13
Hvad skal den kunne udover HD video og at have tos-link? Hvis ikke den skal kunne andet ville jeg da foreslå en WD TV live? Den kan så ikke 4k, men så bytter du den da beru ud når det bliver relevant.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumlepraasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 14:14
Som jeg skriver, skal den kunne fungere som en Alm. PC med Win 7/10.

Diverse mediaplayers er ikke en mulighed.

Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 14:15
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10577
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 17:04
Der er f.eks. de forskellige Zotac zbox modeller samt Asus VivoPC. De burde nemt opfylde dine krav og holder sig indenfor prisrammen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 18:51
Tror desværre ikke det er realistisk med det budget du har. der er godt nok ikke meget udstyr i dag der kan håndtere 50hz 4K og der er så vidt jeg ved udelukkende hdmi2.0 stik på geforce 960
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumlepraasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 18:59
Hvad med sådan en Intel NUC? Hvordan får jeg 5.1 lyd over i mit gamle Logitech Z55oo fra sådan en?

Hvilken processor vil i anbefale, hvis jeg køber en Asrock, NUC eller VIVO? En celeron er vel ikke meget værd, eller hva? Tænker det skal være enten i3 eller i5, ik?

4K er egentlig heller ikke et krav. Jeg troede egentlig bare det meste nye ville kunne afspille det?

Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 19:02
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af rumlepraasen rumlepraasen skrev:

Hvad med sådan en Intel NUC? Hvordan får jeg 5.1 lyd over i mit gamle Logitech Z55oo fra sådan en?

Hvilken processor vil i anbefale, hvis jeg køber en Asrock, NUC eller VIVO? En celeron er vel ikke meget værd, eller hva? Tænker det skal være enten i3 eller i5, ik?

4K er egentlig heller ikke et krav. Jeg troede egentlig bare det meste nye ville kunne afspille det?

hvad er egentligt problemet med 4k?
det her bord skulle fint understøtte
4K
Mvh
Svsommer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 11:18
@SVSommer

Ja kan mit også, men ikke 4K @ 60Hz.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 12:22

Hvis du køber en computer uden optisk udgang, så kan du købe et USB lydkort og spæde op med.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis du køber en computer uden optisk udgang, så kan du købe et USB lydkort og spæde op med.

Prøv at kigge i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139868&PID=1412376&title=mini-pc-med-mange-krav#1412376 lign. krav.

En anden mulighed, hvis man køber en computer uden optisk udgang, er enten at lave en SPDIF bracket a la https://www.google.dk/search?q=SPDIF+Optical+and+RCA+Out+Plate+Cable+Bracket&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=WqhPVanYBYn_UqzDgZAH eller lave den selv, hvilket ikke ser svært ud

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu