|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||
Danone ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 06-April-2008 kl. 22:10 |
|||||||
kommentarer er meget velkomne
Jeg har som ny indenfor HTPC-feltet læst mig frem til at følgende kunne være et muligt setup: MB: Gigabyte GA-MA78GM-S2H CPU: Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz CPUkøler: ZALMAN CNPS 9500 AM2 RAM: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB (DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-5300CL5 / 667 MHz) HD: WD Caviar GP WD5000AACS 500 GB HTPCen kan stå i et skab (med masser af luft), så jeg beholder mit gamle kabinet. Derfor har jeg to spørgsmål: Der sidder en ok-stille strømforsyning på 300w i kabinettet. Vil den kunne slå til på dette setup? Vil jeg kunne vise 1080 eller BlueRay(når jeg engang køber et drev...) med dette setup? Jeg satser på at kører Vista MediaCenter. Redigeret af Danone - 07-April-2008 kl. 12:33 |
||||||||
![]() |
||||||||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|||||||
Dine links peger på producenternes hjemmesider. Det var lettere, hvis de pegede på fx produktbeskrivelserne på edbpriser.dk
|
||||||||
![]() |
||||||||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|||||||
Jeg valgte denne HD istedet, da den kun "støjer" med 25 db i stedet for 28 db. Ved ikke hvor vigtigt det er for dig. Men 3 db burde kunne høres.
|
||||||||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
||||||||
![]() |
||||||||
Danone ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|||||||
Så er links rettet, så de peger på edbpriser.
Tak for input om harddisk. Jeg har sat den nye på |
||||||||
![]() |
||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||||
Hvor mange gange skal et setup bekræftes? |
||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Godt spørgsmål
![]() men jeg er stadig i tvivl om hvorvidt jeg vil kunne Vil jeg kunne vise 1080 eller BlueRay(når jeg engang køber et drev...) med dette setup? Har nogen erfaring med det? |
||||||||
![]() |
||||||||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|||||||
Afspilning af Blu-Ray burde ikke give problemer. Hvis der skal afspilles mkv-filer genereret af x264 er der tit problemer med at få softwaren til at bruge HD-dekodningen i 780G-chippen, så der anbefales at satse på CPU'en alene. Det er indtil videre antagelsen at en X2 2,5 GHz vil kunne klare det. RAM bør så også være 800 MHz.
Jeg har læst at Gigabytens 780G kan blive meget varm, men ikke at nogle har haft problemer med det. Men man kunne overveje en CPU-køler, som blæser luften ned over MB og køler 780G også. |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Tak for tippet - jeg finder nogle hurtigere RAM og starter med PIB-køleren, og ser hvad der bliver behov for.
|
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |