recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu et hvilken streamer skal man vælge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEndnu et hvilken streamer skal man vælge

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu et hvilken streamer skal man vælge
    Sendt: 30-September-2011 kl. 23:56
Har siddet på siddelinjen og fulgt med i mange tråde herinde efterhånden. Men synes ikke jeg kan finde et tilfredsstillende svar.

Jeg har tidligere kørt med mit mediecenter (server til resten af huset) med XBMC.

Dette kører for så vidt ganske fint, men efter flytning. Bliver mit mediecenter lavet om til en server (Har win 7 på den). Da jeg ikke ønsker trække et mega langt hdmi kabel.

Har trukket gigabit lan.

Er ret glad for XBMC, så det ville jo være nærliggende anskaffe sig en Boxeebox. Men af hvad jeg har kunne læse døjer den med databasen skal rebuildes hver gang. Dette har jeg ingen interesse i, da jeg efterhånden har små 10TB film liggende på serveren.

ATV2 er også desværre udelukket pga den nedsampler til 720p og ønsker jeg ikke når det skal på projektoren.

Hvad er der så af alternativer? Interfacet må gerne minde om XBMC, hvor man kan se imdb info evt trailers osv. Hvis den evt også kunne importere alle mine covers jeg selv har vedlagt hver enkelt film, ville dette også være at foretrække. (Har en mani med blu-ray film skal have blu-ray covers og dvd alm covers).

Pris idé? Har det lidt sådan, hvis den nærmer sig hvad jeg kan samle en billig ion2 com for, så er det lidt ligegyldigt. Bare den er lydløs. Nå ja så skal den helst bare virke, linux kender jeg intet til.

Xtreamer Ultra har jeg også i tankerne. Men hvis der findes en "magic" boks så vil det være at foretrække.

Den skal også kunne understøtte mkv og x264 HD lyd, eksterne srt undertekster fra de rippede dvd'er osv. Da alt på serveren er pakket i mkv.

Hvis den så samtidigt kan styres via enten min Harmony One eller min SGS2 eller Desire så er det helt perfekt.

Jeres forslag må meget gerne være nogle i har afprøvet og ikke bare læst om. Da det nemmeste i verden er at læse om de forskellige produkter, men man finder først ud af hvor det fungerer når man sidder med det.

Et sidespørgsmål. Kan en Sonos højtaler godt finde et netværksshare med musik fra win 7? Eller skal man have et program installeret også? Overvejer få fat en til køkkenet + måske badeværelset.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 08:30
Jeg har en Windows Home Server til at stå med alt vores film & musik, og de blir så afspillet fra vores DuneHD Max i stuen eller Smart D1 i soveværelset. på dem har vi installeret MyMovies, da den nemlig bruger de rigtige cover BR/DVD og henter info fra imdb/egen database.

i soveværelset bruger vi en Logitech til at styre tv/Dune
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

Jeg har en Windows Home Server til at stå med alt vores film & musik, og de blir så afspillet fra vores DuneHD Max i stuen eller Smart D1 i soveværelset. på dem har vi installeret MyMovies, da den nemlig bruger de rigtige cover BR/DVD og henter info fra imdb/egen database.

i soveværelset bruger vi en Logitech til at styre tv/Dune

Okay, er der ingen forskel i forhold til om jeg kører win7 64bit fremfor WHS? I mit mediecenter har jeg 3 interne harddiske og 3 eksterne indtil videre. Har plads til 3 eksterne endnu uden at bruge usb hub. Da jeg kørte xbmc på den, der stod den i et andet rum med et hdmi kabel trukket igennem væggen. Der var der heller ingen problemer med henvisninger over netværk fra min bærbar til soveværelset. Så skal helst fungerer uden for mange klik.

Brugervenlighed er et must så fruen kan finde ud af det + vores 6årige kunne også som det var før.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 19:23
Tror i der kommer en ATV3 nu her den 5 oktober? Ville jo helt sikkert være guld med sådan en understøttet 1080p med jailbreak og xbmc. Så ville alt søgen være overstået. Men hvis man ser på hvor længe der gik mellem 1. gen og 2. gen, så er det nok ikke særlig sandsynligt. Cry

Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 21:12
Det betyder intet om du kører WHS eller Win7, jeg kørte selv med Win7 på maskinen inden jeg byggede en "rigtig" server
Bruger venligheden er i top, vores søn på 6 kan selv vælge på fjernbetjeningen, og vores datter vælger selv film på IPAD'en via MyMovies

Under
M!NGO

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 07:25
Mymovies bruger du ikke den til at lave meta data i?

Har godt haft kigget lidt på det tidligere, da jeg overvejede oprette en database som ikke var afhængig af netværksstier.

Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:01
Jo jeg bruger MyMovies Collector til at lave meta data'erne, men jeg bruges også MyMovies som plugin til vores mediecenter samt DuneHD
M!NGO

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 08:29
Jeg satser også på en atv3 som bliver annonceret her i aften.
Vi krydser fingre.
JEg ser også en atv3 som løsningen på alt. Egentlig underlig at xbmc ikke lancerer deres egen box.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg satser også på en atv3 som bliver annonceret her i aften.
Vi krydser fingre.
JEg ser også en atv3 som løsningen på alt. Egentlig underlig at xbmc ikke lancerer deres egen box.

Ja måtte de godt tage, at gøre. Ville være perfekt hvis XBMC fik en aftale i stand med en streamer leverandør.

Jeg håber også på en atv3, men tror desværre ikke det kommer i denne omgang.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu