|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() Sendt: 31-August-2009 kl. 18:01 |
Min søgen efter en lille ny til at udskifte min Denon 3803 faldt i sidste ende på ovennævnte receiver, efter at have tævet en stakkel i kt radio til at skifte receivere 100 gange i prøverummet :) Super betjening derinde.
Nu har jeg så et problem med den. Når jeg forbinder min HTPC med HDMI til video og SPDIF til lyd slukker den for lyden efter 5 sekunder, som om den nu mener min lyd skal komme via HDMI. Er der nogen der har fundet en løsning på dette ? eller gør jeg det forkert, hvis dette er normalt, er eneste mulighed vel at forbinde HTPC direkte til tv, havde bare håbet jeg kunne lave receiver styre alt :) Vh Christian |
|
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71 Playstation 3 - Slim Linux HTPC Front - Dali Grand Diva Center - Dali Grand Vocal Sub - Dali SWA 12 Bag - Dali Suite R0.7 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Har nogenlunde samme problem, bare anderledes. Min DAB radio er tilsluttet med optisk, og når den ikke er slukket, skifter revieveren tilbage til den selvom jeg har valgt BD. Den gør det dog kun til BDen er klar. Spørgsmålet er om der er en ting der skal ændres i menuen for at slippe for det automatik. |
|
![]() |
|
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Fandt ud af dette issue, så updater lige tråden.
Der er en knap på remote under skydeklappen der hedder Signal Select, ved at tappe den kan man cycle til det rigtige input og får derved lyden igen. Har stadig det skallerings problem jeg kører i en anden tråd dog ![]() men 1 down !!! ![]() |
|
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71 Playstation 3 - Slim Linux HTPC Front - Dali Grand Diva Center - Dali Grand Vocal Sub - Dali SWA 12 Bag - Dali Suite R0.7 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Øh skaleringsproblemer - hvilke? |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er super sært,
skrev om det i denne tråd. Link Det er kun når jeg kører min PC gennem receiveren, direkte til TV kører den som sagt fint. HAr prøvet med både ati 4890 med HDMI -> HDMI og Nvidia 8800 med DVI -> HDMI, samme resultat. |
|
Samsung LE52M87
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Sjovt nok er der slet ingen skaleringsmulighed via HDMI indgangene. Så hvori ligger problemet?
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
ja, det er det jeg ikke fatter en fis af.
Virker som sagt perfekt direkte fra pc til tv. Har ikke rigtigt kunne finde andre med samme problem, så må på en eller anden måde måske være min HTPC, bare sært, har prøvet med båse nvidia og ati kort, og fra vista og linux. Samme resultat. WHAA, jeg må vel køre pc til tv, bare ærgeligt når det nu er så cool med receiver kunne styre alt. |
|
Samsung LE52M87
|
![]() |
|
![]() |
oooog, så fik jeg også løst den selv
![]() Løsningen lå i TV'et, ser ud til Samsung tv gør noget ved porten alt efter hvad navn man har valgt på den, jeg skiftede den fra PC til navnet AV/receiver og skiftede den til Just Scan der så blev enablet, og vupti !! Alt spiller og jeg er glad som en musling !!! Vh Christian |
|
Samsung LE52M87
|
![]() |
|
![]() |
Skønt når tingene lykkes! Og hvis du ikke poster problemerne, er der jo ingen der lærer noget.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |