|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
12gb ram vil være lidt en underlig størrelse da de sockets han kigger på ikke har bundkort med triple-channel ram (ret mig hvis jeg tager fejl).
Men altså vil også mene at han vil få et bedre system ud af 8gb ram og en "normal" harddisk. Selve åbningstiden af et program vil blive meget mindre i forhold til din nuværende computer anyways. edit: det jeg mente i forhold til kulfiber er netop at det er stærkt materiale og derfor synes jeg jo at man skal udnytte netop denne egenskab i kabinettet hvilket jeg finder svært.
Redigeret af Briam - 10-Februar-2010 kl. 13:59 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg var ikke opmærksom på, at Triple-channel RAM ikke er udbredt til de andre CPU'er (sockets).
Men stadig, så meget RAM så muligt. At sige at han vil få "et bedre system" ud af en konventionel harddisk, er ikke korrekt! I modenre PC'er er haddisken den helt store flaskehals. Hér vil netop en SSD-disk give en VÆSENTLIG hastighedsforøgelse...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Lige præcis, jeg har valgt at fokusere på læse/skrivehastighed, da jeg føler mig ret begrænset her. Mange ram vil da også hjælpe; måske jeg skulle skrive 2 kit med 2 x 2 gb bag øret.
Briam: Jeg finder det interessant i og med kabinettet kan laves meget let, så det er en som er nem at tage med. Jeg ønsker en let maskine, uden man er nød til at gå ned og vælge et bundkort med Atom-processor. En ultra portabel arbejdsmaskine, Hvis nogen skulle kende en side med en skabelon til et mini-itx bundkort vil jeg gerne se det. Det som jeg er mest nervøs for er, at bore huller til montering af bundkort bla. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Tak for svar!
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Jeg brugte formfactors.org dengang jeg byggede mit htpc kabinet.
direkte link: side 9. Der er alle mål man kan få brug for også i forhold til i/o pladen. Og så vil jeg da lige tilføje at du med en ssd kun opnår bedre læse hastighed og ikke bedre skrivehastighed. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Det er ikke korrekt!
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for links, det er guf! Jeg er dog uenig i, at en SSD ikke vil forbedre skrivehastigheden, specielt ikke i et raid 0 setup. Det er ihvertfald ikke det jeg har forstået, da jeg læse en sammenligning mellem en raptor og en SSD fra intel. |
|
![]() |
|
![]() |
Det med SSD skrive hastighed er noget jeg fandt idag og skam ikke bare noget jeg finder på :)
Jeg kan dog have misforstået noget med det er sagt med med dette som grundlag: ![]() "but in writes it cannot compete with fast hard drives. If you intend to do hard disk recording or other applications with demand for fast sequential writes, there are faster options available." link til hele reviewet: http://www.tomshardware.com/reviews/Intel-x25-m-SSD,2012-8.html kan ikke love jeg misforstået noget eller har formuleret mig forkert men nu har i min kilde :)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
det med læse og skrivehastigheder er ekstremt misvisende på en disk som bruges til OS. De hastigheder der måles er med sekventiel read/write og har egentlig kun en effekt når det drejer sig om større filer på 500+mb. Et OS består jo af umanerligt mange småfiler som skal læses og de ligger mange forskellige steder på disken. Dette betyder derfor at det er Random read/write som er afgørende for oplevelsen. en typisk roterende disk har en søgetid ned til omkring 4ms og en R/W på maks et par megabyte/s når vi taler random. - En intel x25-m ligger med en random R/W på omkring de 40-50MB/s med andre ord en Gigantisk forskel. Den nye Sandforce controller som kommer i vertex2 fra OCZ og visse patriot diske ligger faktisk over intels performance og er rent faktisk tæt på at ramme sata-300 loftet i sekventiel R/W
|
|
![]() |
|
![]() |
Jep, ligesom ovenstående kun er én test. Der findes massere forskellige på bl.a.:
ww.anandtech.com og www.storagereview.com
M.v.h.
|
|
![]() |
|
![]() |
Husk der er G1 du har fundet frem. G2 er en smule hurtigere, omend ikke meget. Det virker til at OCZ laver diske som også har hurtig write:
![]() http://www.pcper.com/article.php?aid=750&type=expert&pid=5 ![]() ![]() http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3607&p=4 |
|
![]() |
|
![]() |
Man kan se random read her:
![]() Her er der virkelig stor forskel fra SSD'erne, til en Velociraptor, som vel er referencen i HDD-klassen. Jeg tror også der sker lidt til d. 1. maj; der er nok kommet lidt mere konkurrence, hvilket gør dem nemmere at betale. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |