|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Det skal nok blive billigere. Spørgsmålet er om maj måske er for tidligt. Og måske er det endda for tidligt overhovedet at overveje et setup, hvis der skal sættes pris på. Der kan ske meget på 3 måneder.
Både Intel og Kingston står til at lancere nye modeller. Derudover så det annonceret at Intel kommer med 25 mn NAND i år, hvilket spåes at halvere prisen på SSD.
Jeg ville personligt ikke overveje Raid-0 over TRIM.
Edit: Fjernede et misplaceret "snart" Redigeret af srnkrkgrd - 10-Februar-2010 kl. 20:35 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Jeg mener også Raid-0 vil være overkill.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|
Har ikke lige orket at læse hele tråden men overvej da denne nye Intel CPU som er meget strømbesparende: http://www.shg.dk/Processorer/Intel-Core-i5-650-2203158.html
Men for benytte Intel clarkdales indbyggede GPU skal der et andet chipsæt end P55 til, som er designet til clarkdale og navnet på det chipsæt er H55/H57, men er stadig til LGA 1156 socket. Hvornår de kommer i handlen ved jeg ikke endnu, men de er her helt sikkert inden maj ![]() |
||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
GPU'en i clarkdalechips er "blot" en gma4500hd der er flyttet ind på samme Dye som cpu. Derfor giver den ikke rigtigt nogen performance til solidworks. GPU delen bliver nok en del mere interessant ved næste generation. Så har de forhåbentlig også kunnet trække på noget mere viden og erfaring baseret på larabeetests. Den ocz jeg henviser til (vertex2) kan ses performancetestet hos Anand http://images.anandtech.com/graphs/oczvertex2propreview_123109123415/21106.png
Det er en ret så voldsom ting. Selve artiklen er faktisk meget interessant læsning! http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3702&p=1 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Ja, Vertex 2 Pro ser interessant ud, dog er den urealistisk dyr!
M.v.h.
|
||
![]() |
||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Intel Core i3 > Intel Core i5.
Det eneste du får med i5 er Boost og et skod grafikkort. Intet som ikke kan stikket med stockcooler i3 overclock og et bundkort med onboard gfx.
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Jeg tror også jeg holder mig til en I3. Den vil i forvejen være en enorm forbedring ift. den cpu som sidder i min bærbare. Skulle jeg få lyst til at opgradere kan jeg altid vente til næste generation, eller flere, og så bruge en 8-900 kroner på en ny til den tid.
Det lyder enormt spænnende med en halvering i pris på SSD'erne i de kommende måneder. I så fald er det dybt godnat ikke at vente til de kommer ud, så pengene rækker lidt længere. Grunden til de 2 x 80 gb var, at jeg vel burde få næsten dobbelt ydelse i nogle områder, hvor Intel'en kommer til kort. Jeg har ikke helt forstået hvorfor TRIM er all the rage.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sidder og ser fjernsyn, så gider ikke til at grave alt for meget frem men det korte af det lange er den måde, som en SSD gemmer tingene på. Og TRIM er løsningen til at rydde op efter at ens drev bliver langsom.
Et eksempel på lortet er f.eks. her. Det var den første og bedste, som jeg lige ramte, men der findes mange andre artikler, der kommer omkring problemet.
Grunden til at vælge RAID-0 er fart, hvilket du vil have til at starte med, men når dit drev ikke længere er så skide hurtigt, og du ikke kan benytte TRIM pga. RAID 0.
Det er ligemeget, hvor hurtigt du er på de første 100 meter, hvis du skal løbe 8 Km. Den med den største gennemsnitshastighed kommer først i mål.
Tilbage til min serie... ;)
Edit. Kom i tanke om en lidt nyere artikel. http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3667&p=1, som måske ville fange dig.
Redigeret af srnkrkgrd - 11-Februar-2010 kl. 20:03 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hov.. kom lige til at kigge på at du ignorere Briam's ganske fornuftige valg af en AMD over en intel i3 processor.
Solidworks er nok fuldstændig ligeglad, da det ikke benytter multicore CPU's, men CS4.... guf guf... hop på X4 955 toget...
Intel er hurtigst, hvis man vil betale for det... (i7) Redigeret af srnkrkgrd - 11-Februar-2010 kl. 20:47 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Det er fordi jeg har fået at vide jeg skulle holde mig fra AMD, da de skulle bruge en del mere i strøm, og at de ikke skulle understøtte DDR3 ram. Jeg har dog ikke selv checket op på det.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er en tommelfinger regel. Størrere motor = størrere benzinforbrug, når du presser motoren. Det gælder alle motorer. Så kan man begynde at diskutere effektivitet i forhold til forbrug. På nogle tidspunkter fører den ene producent, og på andre tidspunkter fører den anden. Bundlinjen er dog at hvis strømforbrug er dit højeste kriterie, så vil du få et lavydende system. Køb eventuelt en ASUS EEE Box. Du får ikke en stor Mercedes ydelse, hvis du køber en lille Fiat. AMD har understøttet DDR3 i over et år nu. Performance DDR2 vs. DDR3 er typisk i størrelsesorden 2-5% uanset om det er AMD/Intel system, som vi taler om. Dette var også grunden til at AMD ikke hoppede på DDR3-hypen til at starte med, da prisforskellen simpelthen var for stor i forhold til, hvad man reelt får ud af det.
Selv i dag ville jeg ikke tøve med at tage et DDR2 system, hvis jeg kunne spare 500 kroner (og dermed benytte 500 kroner mere på CPU/GPU) på bundkort og RAM i en DDR2 vs DDR3 situation. Dette er nok ikke sandsynligt i dag, at man finder en sådan prisforskel, hvilket gør dette hypotetisk og er blot for at illustere min point.
Hvis det er en person, som du kender, der har sagt overstående vrøvl til dig, og det ikke er noget, som du har taget ud af kontekst fra personen, så skal du huske minimum at give ham/hun en olfert og lade det være sidste gang, hvor du har lyttet til, hvad personen har at sige mht. computerteknologi.
![]() Du får mere for pengene pt. hos AMD, hvilket vil være gældende indtil det er modsat!
![]() Edit: Overstående påstand med price/performance er naturligvis baseret på denne prisgruppe. Anandtech.com konkludere følgende i en artikel om i3:
Redigeret af srnkrkgrd - 12-Februar-2010 kl. 07:23 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Dén analogi holder så slet ikke! Jo, hvis vi taler kubikker, men ikke hvis vi taler ydelse! Der er kæmpe forskel på, hvor effektive f.eks. 200 Hk motorer er. D.v.s. hvor langt du kan få dem til at køre på literen. Det afhænger meget af konstruktionen.
Det samme gælder elektronik. Der er også stor forskel på, hvor effektivt forskelligt elektronik udnytter strømmen. Det har tidligere været kendt, specielt ved Dual-core CPU'er, at Intels var væsentlig mere strømbesparende ved samme ydelse som AMD's.
Jeg maner at man på Tomshardwareguide, kan finde en oversigt over div. CPU'ers strømforbrug.
Dertil kommer Intels teknologi, hvor der skrues ned for strømforbruget (taktfrekvensen), når der ikke er behov for ydelsen.
Personligt har jeg gennem årene lært, at jeg skal holde mig til Intel, da der har været for meget bøvl med AMD-bestykkede CPU'er.
M.v.h.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |