|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Nogen gange er amd det rigtige valg andre gange er intel. At sige den ene producent generelt laver bedre produkter synes jeg er noget vrøvl og mest af alt fanboyisme.
Synes det er sjovt folk ikke har forståelse for at andre nogle gange bare har et andet behov og/eller ligger vægt på nogle andre ting så man blev fri for de uendelige diskusioner: intel vs amd nvidia vs ati (amd) pc vs mac osv osv osv.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Hej Briam
Jeg håber ikke du har fået det indtryk at jeg var til intel. Jeg er faktisk fuldstændig ligeglad med hvem som har lavet produktet, bare jeg får et godt produkt som tilfredsstiller mine behov. Hvis AMD vitterligt er et bedre valg, jamen så bliver det en AMD PC. |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Det var nu ikke ment mod nogen specielt, bare sådan lidt generelt. Jeg er af den overbevisning at intel kan levere det produkt der passer bedst med dine krav og så skal man jo klart vælge det.
Der hvor jeg synes det bliver forkert er når man sværger til en speciel producent. |
|
![]() |
|
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Gigabyte GA-P55M-UD2 756,00 DKK Set hos getmore.dk dagsdato.
Du skal alligevel først til at investere 1. maj, så priserne har sikkert ændret sig og måske har ati 5570 lusket sig ind på det danske marked, hvilket ihvertfald vil passe fint mht. strømforbrug.
AMD X4 955 vil være hurtigere end i3 til nogle ting, men forbruger væsentligt mere strøm. I Solidworks vil i3 være hurtigst (Da det kun benytter én core til de vigtige beregninger).
Lad os tage den op igen i slutningen af April.
![]() |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det lyder fint.
Jeg er også bare tidligt ude for at få nogle udmeldninger til hvad man bør kigge efter inden jeg bestiller. Jeg tror det må blive en I3.. den koster 400 mindre, bruger mindre strøm og jeg kommer alligevel til at bruge flest programmer som er single-core. Derfor vil jeg ikke kunne udnytte en X4. Derudover vil jeg ikke købe hos getmore pga. div. nuyheder om at de er i fare for at gå konkurs, samt de har et dårligt rygte mht. RMA/kundeservice. Dustin home har et godt udvalg, ok priser samt et godt omdømme, så det er derfor jeg regner med at købe det hos dem. Der er ikke noget værre end hvis en ting er defekt, eller der mangler en ting. Jeg synes 80-90% af mine pakker er ompakket af PostDK, eftersom de har skullet se hvad jeg får tilsendt. De er ikke altid lige gode til at få dem lukket ordentligt, eller pakke mine ting ned igen ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Blev lige spurgt om et indledende design på pc'en, så her er en rå skitse:
Der er ikke tegnet så meget. Mangler PSU, pumpe, kølehoveder og harddisk sådan lige udmiddelbart ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
meget nice
![]() slot-in drev er dog en del dyrere men designmæssigt er det også betydeligt pænere. du skriver kølehoveder i flertal, hvad skal være vandkølet ud over cpu?, gfx? |
|
![]() |
|
![]() |
Bare de 2 ting ind til videre. Min far er mekaniker, så kan kan forhåbentlig skaffe en oliekøler som jeg kan bruge. Det er det jeg har tegner her bag på: Hvis kabinettet skal laves i hånden, så bliver reservoir og kølehoveder også lavet sideløbende. Det er MEGET billigere end at der står Corsair. AC Ryan, Asetek, Dangerden eller hvad ved jeg. Ufatteligt hvad et kølehovede koster.. |
|
![]() |
|
![]() |
Kølehoveder er faktisk også meget nemme at lave selv hvis man har det rigtige maskineri til at hjælpe en :)
Har siddet det meste af dagen og tegnet noget hifi-møbel i SW, men jeg kan altså ikke dreje dit kabinet ved at holde scrollhjulet inde!
|
|
![]() |
|
![]() |
Du må gerne få filen hvis det er. Det er tegnet i 2008, så du skal have en som er kombatibel med det.
Hvilken type møbel tegner du i stil med? - er det Spectral, Frislev eller måske noget Clic? Maskinen som skal lave delene er computerstyret.. CNC fræser (som skal styres af den PC jeg vil samle til sommer) |
|
![]() |
|
![]() |
Nah behøver ikke filen.. ved heller ikke om sw2010 er kompitabel med 08?
kulfiber troede jeg var noget med en masse lag og så ind i en ovn under tryk. Vil du "bare" forarbejde et færdigt stykke? Tror det må være frislev jeg efterligner. Men det er et projekt der er ret lang tid til så meget kan ændre sig. ![]() Fronten er buet hvilket ikke fremgår så tydeligt af denne rendering. |
|
![]() |
|
![]() |
Ved jeg ikke med sikkerhed, men efter hvad jeg kunne forstå er den største forskel at 2010 er kombatibel med Win 7, som den eneste version. Jeg skal lave en form, som bruges til at presse måtterne ned i, og så behandle hvert lag med en epoxy, som hærdner måtterne. Det bliver så en sandwhich-konstruktion med mellem 4-6 lag, og alt undtagen toppen bliver nok en unibody-konstruktion - jeg skal jo også have mulighed for at komme ind til dyret ![]() Den metode du nævner er måden man laver "tørt kulfiber". Det er en del dyrere. og er noget lettere. Jeg synes dog ikke det er så essentielt at spare de sidste hundrede gram væk. Efter solid works vejer kabinettet 2 kg. uden indmad, så det er let nok ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |