recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Energimidt og nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnergimidt og nyt hus

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Emne: Energimidt og nyt hus
    Sendt: 17-November-2010 kl. 16:13
Hej

Vi er ved at bygge hus, og "desværre" i et område kun med energimidt dækning, i hvert fald pt.

Hvordan virker fibernet sådan rent tv- og internetmæssigt?

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Det er DVB-C tunere jeg skal bruge, ikke?

Der bliver måske til foråret mulighed for yousee, som jeg kender, så bør jeg bare vente og krydse fingre, eller kan jeg blive glad for fibernet, når jeg nu er forvænt med yousee´s nemme setup, betjening og muligheder?

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 16:33
Jeg troede det der var noget Udstykningskommunen skulle bestemme  Wink  Problemet med fiber er vel man har retten til sige nej, og hvad er den almindelige hioldning hos naboerne? tæller den slags meninger ingenting  Embarrassed  Og her mener jeg, hvorfor er der ikke YouSee i nærheden?

Redigeret af moho - 17-November-2010 kl. 16:36
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 19:55
Nu har vi haft fiber i 4 år , fra "Energimidt" og det kører fint .
De første par måneder var der lidt problemer , men det fik de hurtigt ordnet .
Tv billede er rigtigt godt , noget bedre end dengang vi havde parabol , og internet og telefon virker perfekt .
Prisen er noget høj , men vel ikke værre end andre udbyderes .
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 20:39
Prisen er da ret god synes jeg. Især internet forbindelsen og muligheden for flere fjernsyn (uden boks)
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:23
Det er måske slet ikke så dårligt alligevel?

Jeg har bare aldrig haft det før eller snakket med nogen der har det.

Lige nu planlægger vi tv i stuen (uden DVB-C, så den skal have boks), mens de øvrige tv kan blive købt med den tuner, der er nødvendig, og internet ind i teknikskabet og så derfra rundt til de forskellige værelser. Fastnet telefon skal vi ikke bruge. Vil det give problemer?

Er det rigtigt forstået, at der skal være en boks både udvendig og indvendig?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:29
Ligesom andre steder kan man vel forlange signalet fordelt som DVB-C, og hvis firmaet ikke vil dette, er der vel altid det med man undlader selve "Tilvalget af fiber"! Det jeg har imod fibre og TV er om nogen forventer programudbyderne leverer noget som er billigere, til een part end til en anden?  For blive i et eventyr sprog, jeg håber virkeligt at samme Fiber selskaber både hugger hæle og klipper tæer, overfor deres forbrugere.
Med de penge som er lagt ned i samme fibre giver jeg min paranoia frit løb.

Når man nogen steder skulle påvirke en antenneforening til bestemte programvalg, hvad ligger nærmere, end forsøge påvirke ens naboer om tilslutning til Fibre (YouSee), i de områder hvor ens hjem nu bliver, parcelhuskvarterer eller bare enkelt huse.  Wink 

Redigeret af moho - 18-November-2010 kl. 15:33
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:41
Jeg har fiber fra Galten Elværk ( samme system som Energi Midt).

Jo, du får en slags "hat" som sidder uden på huset, og så selve fiberboksen indvendig.

Vælger du pakken til "alle tv" kan du egentlig selv afgøre om du vil føre signalet rundt i huset som analogt, DVB-C, eller som IPTV. jeg bruger alle 3 dele og det fungerer rigtig godt.

Eneste store anke herfra, er manglen på Viasats kanaler, og hvor vidt de kommer engang .... tjaaa.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 17:07
- Du kan godt få Viasat over IP-TV, det kan vælges via Dansk Bredbånd/Seas-NVE ihvertfald, men det er både med viasatkort og mange andre ting og er lige så dyrt som at have det på parabol (vil jeg tro uden at have undersøgt det).

Det eneste jeg har imod DB-net og IP-TV er at deres boks til HD ikke har HDD og kun kan købes, men ellers så synes jeg IP-TV kører rigtig fornuftigt, og også til en rimelig penge (alt afhængig af hvor meget du har behov for af tillægspakker etc.)

Redigeret af mhv_omjk - 18-November-2010 kl. 17:09
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Du kan godt få Viasat over IP-TV, det kan vælges via Dansk Bredbånd/Seas-NVE ihvertfald, men det er både med viasatkort og mange andre ting og er lige så dyrt som at have det på parabol (vil jeg tro uden at have undersøgt det).

Det eneste jeg har imod DB-net og IP-TV er at deres boks til HD ikke har HDD og kun kan købes, men ellers så synes jeg IP-TV kører rigtig fornuftigt, og også til en rimelig penge (alt afhængig af hvor meget du har behov for af tillægspakker etc.)

Nu er det jo altså Energi midt han har som fiberleverandør, og så er man bundet af de aftaler som de har indgået med indholdsleverandører, hvilket i det her tilfælde begrænser sig til Smile Content.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 08:31
- Ja det er jeg klar over, og jeg har ikke lige undersøgt om det også kan lade sig gøre på midt, det skal jeg så dertil sige.

Jeg pointerede blot at hos SEAS-NVE kan det lade sig gøre.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Ligesom andre steder kan man vel forlange signalet fordelt som DVB-C, og hvis firmaet ikke vil dette, er der vel altid det med man undlader selve "Tilvalget af fiber"! Det jeg har imod fibre og TV er om nogen forventer programudbyderne leverer noget som er billigere, til een part end til en anden?  For blive i et eventyr sprog, jeg håber virkeligt at samme Fiber selskaber både hugger hæle og klipper tæer, overfor deres forbrugere.
Med de penge som er lagt ned i samme fibre giver jeg min paranoia frit løb.

Når man nogen steder skulle påvirke en antenneforening til bestemte programvalg, hvad ligger nærmere, end forsøge påvirke ens naboer om tilslutning til Fibre (YouSee), i de områder hvor ens hjem nu bliver, parcelhuskvarterer eller bare enkelt huse.  Wink 

Moho man kan ikke forlange at få signalet som DVB-C på nogen måder, hvis de kun levere det som Analog må man jo leve med det, ellers få signalet via IPTV som kommer igennem en STB.

Om man så kan vælge YouSee eller anden udbydere i området er jo svært at sige, det afhænger jo af hvad der er lagt i jorden i det givende område.

Der er jo altid stor konkurrence på dette område om hvem kan levere den bedste "tv pakke" til kunden om det er så er med fritvalgs kanaler eller ej. Men kunder ser jo altid på det udbyd af kanaler de kan få, og til den billigste pris næsten altid :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
j.stensig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:43
Hej,
Jeg er netop kommet over på energimidt i mandags og er meget begejstret. Jeg har hele pakken (internet, TV og telefoni) inklusiv "Alle TV", hvilket vil sige at jeg kan se alle/de fleste kanaler på andre TV i huset, udover "stuealteret" med den tilhørende boks, som jeg opgraderede til en version med harddisk.
"Alle TV" bruger almindelig antennekabel rundt i huset, det byder på både analog og digital (kræver dvb-c tuner i modtagerapparatet) kvalitet - enkelte kanaler dog kun digitalt via en boks (TV2 Sport HD og MTVN HD).

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu