Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 14:27 |
j.stensig skrev:
Hej, Jeg er netop kommet over på energimidt i mandags og er meget begejstret. Jeg har hele pakken (internet, TV og telefoni) inklusiv "Alle TV", hvilket vil sige at jeg kan se alle/de fleste kanaler på andre TV i huset, udover "stuealteret" med den tilhørende boks, som jeg opgraderede til en version med harddisk. "Alle TV" bruger almindelig antennekabel rundt i huset, det byder på både analog og digital (kræver dvb-c tuner i modtagerapparatet) kvalitet - enkelte kanaler dog kun digitalt via en boks (TV2 Sport HD og MTVN HD).
|
Og nu har du så sikkert modtaget et brev om at pr. 1/1 skal du til at betale 399,- i halvårligt "servicegebyr".....
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 14:43 |
j.stensig
Kunne Du forlade Din tidligere udbyder ? 
Jeg tænker på udsendelsen igår om netop det med forlade, enten YouSee eller TDC til fordel for Energimidt 
|
 |
Ole Pihl
Bruger
Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 16:44 |
Ja der kom et brev fra "Energimidt" med den søde julehilsen : At betale fra den 1-1-2011 servicegebyr 2 x 399.00 kr årligt .
Men ikke nok med det , hvis man vil se "Disoverys Channels " søster kanaler , så koster det ekstra fra nytår .
De bliver fjernet fra nytår , og dem kigger vi rigtig meget på her i familien .
De skulle hellere fjerne "TV2 sport" - "TV2 news" og "Kanal 9" fra den store pakke , så kunne de tilbyde pakken 100,00 kr billigere , vi ser aldrig disse dyre sports kanaler .
Vi har "Energimidts" store tv pakke til hele huset .
Nu har jeg været inde på "CanalDigitals" hjemmeside og og sammenlignet priser og deres "Family pakke" + multiroom er faktisk billigere end "Energimidts" store tv pakke til hele huset .
Hos "CanalDigital" får man 12 HD kanaler med i prisen og hos "Energimidt" koster 6 HD kanaler 99,00 kr .
Så i øjeblikket overvejer vi at skifte tv udbyder .
|
 |
Casmic
Junior bruger
Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Point: 34
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 17:31 |
Har også lige modtaget denne dejlige julehilsen fra Energimidt. At man nu skal til at betale 2 x 399,- ekstra pr år , det er da noget at en prisstigning der vil noget, så nu skal der helt sikkert findes noget alternativt.
|
 |
j.stensig
Junior bruger
Oprettet: 11-Maj-2007
Point: 28
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 23:10 |
Servicegebyret er ikke noget nyt for mig, det har været oplyst fra EnergiMidt/Waoo i al materiale jeg har modtaget. Derfor har det fra starten været indregnet i min "pris-model" som grundlag for beslutning om at skifte udbyder. Og ja, jeg kommer (efter de 6 måneders binding) til at betale ca. 90,- kr. pr. måned mere for min løsning hos EnergiMidt/Waoo end jeg gjorde hos TDC . Men jeg mener selv at jeg har fået en markant bedre samlet løsning og mer-værdien overstiger for mig langt de ekstra 90,- kr/måned. Her er eksempler på forbedringer: Internet meget hurtigere (10 x Download/100 x Upload) Bedre billedkvalitet, især ved sport Optage OG se 2 udsendelser samtidig HD kanaler TV on Demand (TV arkiv) Alle kanaler på alle TV
Start forfra
Ting jeg har givet afkald på: Brugerinterface på TDC TV som pt. er noget bedre end Waoo-portal TDC Play (nu har jeg så i stedet lært at bruge bla. bibzoom.dk)
Verden er altså ikke sort-hvid, men alt i alt er jeg en glad mand :-)
Redigeret af j.stensig - 01-December-2010 kl. 23:20
|
 |
Leopold
Junior bruger
Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 48
|
Sendt: 02-December-2010 kl. 08:55 |
Det service gebyr fra Waoo kom som et lyn fra en klar himmel. Troede der ville blive stordriftsfordele for kunderne ved at selskaberne blev lagt sammen. Det betyder en prisstigning på min lille tv pakke(som er det eneste produkt jeg benytter mig af hos Waoo endnu) på 65% om året  Er det ikke lidt vildt ?
|
Morten
--
Epson TW3200 projector
Onkyo 606
KEF 2005.2
PS3
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2010 kl. 10:35 |
Man kan sige, at servicegebyret trods alt gør det lettere at sammenligne priserne på Canal Digital, Viasat, Boxer osv
I det her tilfælde er den største forskel nok, at Waoo ikke skal administrere og udstede kort.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Leopold
Junior bruger
Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 48
|
Sendt: 02-December-2010 kl. 10:45 |
Ja, måske skal jeg bare indse, at jeg har haft et billigt TV abonnement indtil nu.
|
Morten
--
Epson TW3200 projector
Onkyo 606
KEF 2005.2
PS3
|
 |
Insomniaz
Ny bruger
Oprettet: 06-December-2010
Point: 7
|
Sendt: 06-December-2010 kl. 14:12 |
Hej Homer
Jeg syntes at energis midts Tv-signal står betyudeligt bedre end på mit gamle Yousee abbonnoment og bortset fra manglende viasat kanaler er det et fremskridt. Der er ikke nær så mange udfald som på Yousee boksen, men interface er ikke i samme kvalitet på min Motorola vip m. hdd. som på samsung boksen fra yousee. Der skulle dog komme en ny model fra Waoo snart der skulle være bedre.
Et yderligere plus er deres bredbånd som er helt fantastisk... Kører 60/60 mbits  Altid...
Forstår ikke hvad du er så ked af ;-) Jeg kan få begge dele, men vil aldrig af med min fiberforbindelse igen ; 
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8680
|
Sendt: 29-December-2010 kl. 10:38 |
confused skrev:
Man kan sige, at servicegebyret trods alt gør det lettere at sammenligne priserne på Canal Digital, Viasat, Boxer osv
I det her tilfælde er den største forskel nok, at Waoo ikke skal administrere og udstede kort. |
Canal Digital har jo netop ikke længere et halvårligt gebyr.
Men et spørgsmål til andre EnergiMidt brugere: er det korrekt at HD kanalerne (SVT1/2 HD, ARD HD m.fl.) ikke er tilgængelige via DVB-C?
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 29-December-2010 kl. 11:45 |
lunddal skrev:
confused skrev:
I det her tilfælde er den største forskel nok, at Waoo ikke skal administrere og udstede kort. |
Canal Digital har jo netop ikke længere et halvårligt gebyr.
|
Tsk - sikke noget rod 
|
|
 |