|
Enhed der kan konvertere dts til dd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juni-2017 kl. 08:21 |
Jeg har ikke selv haft hænderne i en nvidia shield, men har ladet mig fortælle at den ikke kan converte dts til Dolby, forholder det sig stadig sådan? Eller det var Plex server der ikke skulle kunne.
Hvad med eks kodi på shield? Jeg ved min Mac kan, men den kan så ikke håndtere 4k. Hvad er der af muligheder derude? |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er Plex der ikke kan håndtere DTS. En nVidia Shield med Kodi burde kunne klare stort set alt du smider efter den.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Har du da en Sonos Playbar?
Anyway, med SPMC (KODI), sætter du den bare op til transkoding af lyd. Det tager ca 2 sekunder, så er det fikset. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Ikke endnu, men er igang med overvejelserne til ungernes rum, så ville gerne lige kende mulighederne:).
Kan kodi på Apple tv også klare den opgave? For det ville faktisk nok være at foretrække ift øvrige apps |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der må jeg være svar skyldig, men jeg tror det dog.
|
|
![]() |
|
lommeregner ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
Mig bekendt kan man ikke konvertere DTS til Dolby Digital, da det er to forskellige lydsystemer.
|
|
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Det kan man sagtens (se f.eks. PopCorn MKV AudioConverter). Præcis ligesom man kan konvertere fra BMP til PNG (eller TIFF, eller GIF). Eller fra FLAC til MP3. Der vil dog være et (meget lille) kvalitetstab. Men det lyder lidt overkill at konvertere ét destruktivt komprimeret lydformat til et andet destruktivt komprimeret lydformat. Det ville være smartere at konvertere DTS til LPCM (ukomprimeret lyd) - så vil der ikke være noget kvalitetstab i konverteringen... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Heartware - men er der så en enhed der kan konvertere DTS til lpmc? Eller vil det vremmuligt på mit Apple tv.?
|
|
![]() |
|
Måske en mulighed ligger i det jeg allerede har, nemlig mit Apple tv4. Af hvad jeg kan læse mig til og få forståelse af, så kan ATV i sig selv konvertere al surround lyd til Dolby digital 5.1?
Kan nogen bekræfte det? I setup kan man ihvertfald vælge dd 5.1 som mulighed og når jeg læser op på det står det som at hd og dts omkom etteres til 5.1 dd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |