|
Enhed til streaming af musik fra nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juni-2016 kl. 09:56 |
Jeg har aldrig rigtig sat mig ind i mulighederne for streaming og kender deraf ikke rigtig til mulighederne.
Men jeg kunne godt tænke mig en enhed der kunne afspille mit musik bibliotek jeg har på min Nas. Hidtil har jeg brugt Plex, men ville gerne have en løsning der ikke involverede mit tv. Sonos connect er en mulighed jeg overvejer, da jeg har musiktjeneste via mobil abonnement, men det bruger jeg faktisk sjældent da jeg åbenbart er ret konservativ med min musik og hører meget de sammen albums - så er alternativ til Sonos, som skal kunne finde musik fra Nas?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan gøre det direkte på min receiver - Marantz SR 5010 og så betjener jeg det via Marantz app på min ipad
Så mit umiddelbare bud at det kan du også på andre :-) Klaus |
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
Jeg bruger en Chromecast sat direkte i receiveren og styrer det fra min Android enhed med app'en "BubbleUPnP for DLNA/Chromecast". ( Musik ligger på NAS i formatet flac )
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Er det overskueligt? Mine tidligere Yamaha og denon receivere havde samme fuktion, men yderst besværligt i brug syntes jeg. - Jeg har nemlig sr6010 for øje pt
|
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Jeg har en ældre Yamaha 1010 receiver og synes streaming af musik fungerer rigtig godt med android app.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Chromecast kan streame musik fra plex, uden at tv'et er tændt.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Ja det ved jeg, men jeg vil gerne uden om div apps. Eller mht plex, vil jeg gerne uden om en server. Jeg har en Idag, men den forsøges solgt og så er film på infuse og musik skal jeg så have fundet en vej til:).
Sonos/heos/Bluesound er nok reelt de bedste muligheder. Syntes bare ikke om prisen:) |
|
![]() |
|
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
Hvad med en Rapberry Pi med Moode installeret og f.eks. en Digi+
Det er billigt og fungerer/lyder rigtig godt Har ikke haft andet selv til radio og flac-filer på NAS det sidst år Der er mange tilslutningsmuligheder Moode bliver opdateret næsten hver uge med nye funktioner http://www.diyaudio.com/forums/pc-based/271811-moode-audio-player-raspberry-pi.html https://www.hifiberry.com/digiplus/ http://moodeaudio.org/ |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Der er mange der anbefaler Raumfeld systemet. Deres Connect 2 kan fås til et par hundrede Euro. Den købes online direkte fra Raumfeld, og der er returret.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Det er langt fra verdens ottende vidunder, men det virker. Når du leder efter en medieafspiller, hvor du ikke vil have tændt for fjernsynet, skal du overveje, hvilken skærm du så vil bruge til at vælge musikken på. Er det endnu en fjernbetjening, en stor en med skærm, eller er det en app på en tablet/telefon? Jeg ville gå efter den bedste app der findes til formålet og så AirPlay'e til forstærkeren - eller sonos! Klaus Redigeret af KlausDM - 09-Juni-2016 kl. 06:13 |
|
![]() |
|
Jeg har lånt en playbar i h/k i 30 dage, da muligheden var der for at prøve min tanke om et simpelt setup af på denne måde.
Dvs det er uden subwooferen. Selvom jeg er ret imponeret over den uden sub (lyttede ellers på den da jeg i sin tid købte panorama'en istedet), så syntes jeg stadig at salg af mit nuværende system for at få en playbar med sub virker omsonst, omend jeg så må "leve" med pladsforbruget. Dig er jeg blevet ret begejstret for softwaren (og ikke mindst fruen), så det kunne meget vel blive en Sonos connect istedet. Dog er jeg lidt mere vild med Bluesound node2, men der er langt imellem dem på brugtmarkedet |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |