recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enormt imponeret over Humac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnormt imponeret over Humac

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:26
Hvad du har råd til og hvad man deraf pr definition kan kræve af kvaliteten er måske ikke 100% korreleret. Hvorfor tror du at du får fejlfrie produkter blot fordi de er 10-15% dyrere?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men det ændrer ikke ved at man heller ikke får pixelgaranti på alt muligt andet. Apple køber ikke premium paneler med 0-fejls garanti fra deres leverandør, så derfor giver de heller ikke dig en sådan garanti.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.

Jo, det er det rent faktisk. Blot puttet i et pænere kabinet, og så lige hævet 30% i pris....  LOL

M.v.h.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:43
Kan du ikke snart holde dig og dine forudindtagede meninger væk fra tråde der nævner Apple et eller andet sted?

Du tilfører absolut nada!

Redigeret af lunddal - 13-Januar-2011 kl. 21:45
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kan du ikke snart holde dig og dine forudindtagede meninger væk fra tråde der nævner Apple et eller andet sted?

Du tilfører absolut nada!

Manden er på vildspor når det gælder opfattelsen af Apple's "kvalitet". Det er i mine øjne helt okay at påpege. At der så er nogle mennesker som ikke vil forholde sig til virkeligheden er jo en helt anden sag. Det handler ikke om at være "forudindtaget"!. Jeg forstår udemærket hvad folk tænder på hos Apple's produkter, og hvor det "lækre" er i dem. Men det ændrer ikke på, at det mekaniske indhold er ganske gennemsnitligt.

Har du et problem med mine indlæg, er du hjertelig velkommen til at ignorere dem.  Wink

M.v.h.
Til top
wipeout Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-September-2008
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:54
Du har vel altid 14 dages returret?

Brug dog den.
Panasonic PX-80EA
Denon AVR + DVD
Dali Concept 5.1
PS3
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af wipeout wipeout skrev:

Du har vel altid 14 dages returret?

Brug dog den.

Hvis man køber i en butik, så har man ikke nogle returret, kun netkøb giver returret.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.

11 af de lange har nok desværre meget lidt med sagen at gøre . . . Det er jo reelt også peanuts ved siden af min kammerats Toshiba bærbar tilbage i 1992 = 35 af de lange . Og dengang var pixelfejl forøvrigt slet ikke opfundet Wink Men man kunne sgu håbe på,at der gik konkurrence i at sikre slutkunden mod pixelfejl - allerhelst med en måske etårig garanti ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:21
nå vil lige blande mig en lille bitte smule - trådstarter skriver et sted at han forventer at til 11K så har det bare at være en perfekt maskine - VÅS. Det er sg ligegyldigt om du har betalt 200000 eller 2000000 for en bil. der vil altid være udfordringer og problemer. (har du nogensinde set topgear?) henrik B aner ikke et klap om hvad han snakker om - En macbook pro er IKKE et bilkaprodukt som er lavet i 30000000 eksemplarer (eller rettere det er de jo faktisk snart!) og kan findes i 100 forskellige "producentudgaver" - Nej indmaden er ganske vist en intel cpu og et nvidia gfx - men for ham og alle andre uvidende er det nok til at klassificere en computer. MEN bundkortene er specialudviklet og en del af løsningerne er rent faktisk temmelig geniale - Tager man en mac pro (deres workstation) så findes der ganske enkelt ikke en maskine på markedet hos nogen producent som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den byggekvalitet og genialitet der ligger bag det indre design. Den eneste der kommer i nærheden er en HP z800, og den mangler stadig en del - men den koster faktisk præcis det samme som apple's maskine. JA du betaler noget for at få et specialfræset alukabinet som ikke er lavet i en plasticpresse, et specialt designet bundkort og nogle temmelig gennemførte løsninger - fx lydstikket hvor apple var de første til at have både lyd ind og ud i samme minijack! - noget Lenovo nu har kopieret og sat i deres maskiner. Men der er altid nogen man elsker at hade! Og netop på grund af apple's måde at være på er de et let mål.
Men for at vende tilbage til den oprindelige problemstillng. Så har apple en pixelpolitik, og den skal man selvfølgelig kigge igennem. I dette tilfælde er det en pixel der ikke kan undgås at ses da den er lige i ansigtet på en og det ER selvfølgelig et problem, men snak roligt og bestemt til dem, så er jeg sikker på det nok skal løse sig. Men der er INGEN der gider høre på en idiot der råber og skriger om at nu vil han fandme have fat i chefen og så vil han ellers ringe til kontant og alt det er. - det er den forkerte måde at opføre sig på, og vil under ingen omstændigheder hjælpe sagen.
du kunne fx sige det var dybt frustrerende når du sidder i imovie og skal lave noget film som du primært skal bruge den til. Dette program har en mørk baggrund, det vil sige selvom det kun er 1 pixel vil den "lyse" et større område op midt i. og det er ganske enkelt vildt frustrerende. De er selvfølgelig også interesseret i en kunde der kommer igen og køber mere.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:34
jups ved i applestore i USA har de 7 dages tilfredsheds garanti på alt de sælger, så man kan gå tilbage i butikken..

var nervøs for IPAD pixelfejl, så jeg fik pænt muligheden for at sætte mig hen i hjørnet, så ville de komme med indpakkede IPADS som jeg kunne pakke op og tjekke for pixelfejl, til jeg fandt en uden..

Apple laver et genialt produkt, desværre er der PROBLEMER med selve måde man laver fladskærme på, det er dog desværre godkendt som acceptabel tolerance. ligesom alt andet du har nok heller ikke er samlet perfekt i midten af det mål det skulle. det bliver du bare ikke så opmærksom på. 

synes faktisk det er totalt sindssygt der er 1 pixelfejls garanti på en IPhone 4 RETINA hvor du næsten ikke kan skælne pixelfejl..

derved siger jeg ikke jeg selv ville acceptere det.. det vil jeg netop ikke. men desværre er det godkendt af markedet, så personligt har jeg 2 muligheder, forsikre mig imod det, eller købe mine produkter et sted med retur ret, eller som jeg har gjort. lave en aftale med stedet jeg køber produktet om at jeg IKKE køber det hvis der er pixelfejl, og hvis de ikke kan acceptere det, så køber jeg bare ikke et produkt hos dem.

bliver ikke sur hvis de siger nej, det er de i deres fulde ret til.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

... henrik B aner ikke et klap om hvad han snakker om - En macbook pro er IKKE et bilkaprodukt som er lavet i 30000000 eksemplarer (eller rettere det er de jo faktisk snart!) og kan findes i 100 forskellige "producentudgaver"

Et produceret antal siger absolut intet om kvalitet. Rent faktisk vil jeg være mere tilbøjelig til at tro at en masse produceret vare, ofte vil være mere fejlfir. For at henføre det til bilbranchen, hvor børnesygdommene er i de første modelår, men rettes derefter. 

...
- Nej indmaden er ganske vist en intel cpu og et nvidia gfx - men for ham og alle andre uvidende er det nok til at klassificere en computer.

Det ér en computer!  Wink
Og du har åbenbart heller ikke fattet en bønne af, hvad jeg mener. At man benytter samme CPU og GFX betyder ikke at bundkortet er lavet ordentligt - ej heller at rammen er i fin alu. Det giver blot et "kvalitetsindtryk" i form af lækker finish.

MEN bundkortene er specialudviklet og en del af løsningerne er rent faktisk temmelig geniale - Tager man en mac pro (deres workstation) så findes der ganske enkelt ikke en maskine på markedet hos nogen producent som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den byggekvalitet og genialitet der ligger bag det indre design.

Et specifikt bundkortdesign siger heller intet om, hvordan byggekvaliteten er...
Det er producenten som stiller krav til underleverandøren - også ud fra pris! Som når du køber et "original" Intel bundkort, så er det produceret af ASUS, p.g.a. ASUS' høje produktionskvalitet.

...temmelig gennemførte løsninger - fx lydstikket hvor apple var de første til at have både lyd ind og ud i samme minijack!

Undskyld mig, men hvad er der genialt i det? Det er et spørgsmål om opsætning i lyd-kredsen - intet andet. Og hvad skulle formålet egentlig være med kun det éne stik?

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 13-Januar-2011 kl. 22:40
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:42
Eller som det også nævnes: "Jeg kan sagtens forstå din frustration, men det ændrer ikke ved at man heller ikke får pixelgaranti på alt muligt andet. Apple køber ikke premium paneler med 0-fejls garanti fra deres leverandør, så derfor giver de heller ikke dig en sådan garanti. "

Hmmmm.....betaler man så for den bedst mulige kvalitet? Og havde man nu den bedst mulige kvalitet - og frem for alt stod ved den - ville der aldrig være utilfredse Apple-brugere, som var nødt til at slås for at få defekte produkter lavet/ombyttet...

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

synes faktisk det er totalt sindssygt der er 1 pixelfejls garanti på en IPhone 4 RETINA hvor du næsten ikke kan skælne pixelfejl..

Til det kan man kun sige:  Clap  Clap  Clap

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu