recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EnuviaLCD TV BILLIGT! 27" 32" 40" 46" 8ms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnuviaLCD TV BILLIGT! 27" 32" 40" 46" 8ms

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hmmm

Min første tanke, det her ligner skjult reklame....

Men er ikke selv personligt interesseret i disse modeller...

hehe Yiihaww

Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 19:33

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Hvis man regner med at skulle have glæde af sin nye fladskærm i flere år frem ( mindst 6 år ) , er det ikke junk TV som eksempelvis dette der skal købes.

<kender du da noget til dette fjersyn?

Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Oprindeligt skrevet af Sammo Sammo skrev:

Det er et 16:9 format TV, så kan du jo selv regne efter med pythagoras, hvor bred og højt skærmbilledet er!

OBS: Tommerne TVét er opgivet i er hyppotenussen, mens 16:9 er forholdene mellem kateterne!

Kan du løse den?

Hej Sammo

Jeg ved godt hvordan man måler en skærm, men læs lige hvad jeg skriver :

'mm tomme' = Millimeter tomme
'Db cm' = Decibel centimeter

Begge dele er noget være vrøvl, og det får mig til at fare langt væk fra en sådan side, da det viser de ikke har styr på tingene..

Du får lige lidt mere hjælp eftersom du ikke har løst den i nu!

a2 * b2 = c2

c = hyppotenussen  

a og b = kateterne

kom nu du kan godt!

Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 19:40

.........

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 19:49

Hej Carser nu får du først et simpel nej svar tilbage "NEJ"

Jeg fandt tilbudet på edbpriser.dk og syns at det så rigtig godt ud.

Jeg har kopiret tilbudene som de stod på deres hjemmeside så det var nemt at se for andre bruger på dette forum, at se om det evt. var et tilbud at kigge nærmere på!

Hvorfor der står BILLIGT med stort: Fordi jeg synses at det ser rigtig billigt ud og for at tiltrække nogen ind på der her forum!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Sammo.

Tak for dit klare svar og forklaringen på, hvordan du kom på tilbuddet.

Jeg beklager, at jeg var temmelig skeptisk overfor dit indlæg.

Men du behøver nu ikke at tale med store bogstaver for at få opmærksomhed her. Forummet som sådan får allerede masser af besøg: http://www.recordere.dk/statistik og tråden her har netop nu fået 492 hits, det er over 100 om dagen i gennemsnit.

Om Enuvia så vil få øget interesse og salg eller ej må være op til de andre besøgende og Enuvias/Quetech Electronics egen markedsføring m.m. at afgøre.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 20:48

Hvis man regner med at skulle have glæde af sin nye fladskærm i flere år frem ( mindst 6 år ) , er det ikke junk TV som eksempelvis dette der skal købes.

Det er umuligt at producere god kvalitet til de priser disse skærme koster. Har man bare en smule indsigt i hvad en produktion koster, er det tydeligt at her er der tale om ældre generationer af paneler og komponenter. Det kan være fint nok til prisen, man skal bare ikke regne med det er toppen af poppen.

Der gælder den samme regel overalt: "du får hvad du betaler for"

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Det er umuligt at producere god kvalitet til de priser disse skærme koster. Har man bare en smule indsigt i hvad en produktion koster, er det tydeligt at her er der tale om ældre generationer af paneler og komponenter. Det kan være fint nok til prisen, man skal bare ikke regne med det er toppen af poppen.

Der gælder den samme regel overalt: "du får hvad du betaler for"

Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 00:28

LOL...

Sadføldlig er der forskillige prisklasser med hver deres kvaligteter, men det betyder ikke, at man ik kan købe et billigt fjernsyn i god kvaligtet til prisen og som holder i lang tid! 

Redigeret af Sammo - 30-September-2006 kl. 00:31
Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 00:41

[/QUOTE]

Carser du lyder som en der har lidt forstand på fjersyn, virker disse fjersyne ik som et godt tv for pengene?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 01:31

Tja, da jeg ikke har set dem med billede eller hørt deres lyd kan jeg ikke udtale mig alt for sikkert om dem. Og specifikationer siger bestemt ikke alt.

Jeg synes faktisk ikke at BrianJVC's svar er til et LOL, men er ganske rammende.

Og så er der altså seriøse problemer med websiden, de bestilles fra.

Jeg har heller aldrig hørt/læst om Quetech Electronics før (kun lige akkurat set det nævnt et par gange før i forummet af andre end dig) og jeg har fulgt med i fagblade m.m. om TV og anden underholdningselektronik gennem 30 år uden dog at have læst alt eller været ansat i branchen.

Skal det bare være pokkers billigt: Køb hellere i supermarkedet, i Bilka på tilbud, i en mere seriøs webshop eller køb et lettere brugt.

Skal det også være godt: Overvej at hoppe med på et nuværende eller kommende fælleskøb fra en god og velkonsolideret forhandler og af en god model. Det er mange gange mere trygt.  

Jeg tror ærligt talt, at et fælleskøb på Enuvia TV - trods din ihærdighed - er en død sild.

Det er et CRT til gengæld ikke helt endnu, og det så du måske også i programmet Rabatten, som kan ses/genses her: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0830092148.htm

Så er økonomien stram mener jeg, at man får bedre billede og lyd med et mærkevare-CRT (og evt. en digital modtager, der så også kan blive råd til) for sine penge end med et skrabet og ukendt LCD, man fandt på en surftur.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Sammo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Tja, da jeg ikke har set dem med billede eller hørt deres lyd kan jeg ikke udtale mig alt for sikkert om dem. Og specifikationer siger bestemt ikke alt.

Jeg synes faktisk ikke at BrianJVC's svar er til et LOL, men er ganske rammende.

Og så er der altså seriøse problemer med websiden, de bestilles fra.

Jeg har heller aldrig hørt/læst om Quetech Electronics før (kun lige akkurat set det nævnt et par gange før i forummet af andre end dig) og jeg har fulgt med i fagblade m.m. om TV og anden underholdningselektronik gennem 30 år uden dog at have læst alt eller været ansat i branchen.

Skal det bare være pokkers billigt: Køb hellere i supermarkedet, i Bilka på tilbud, i en mere seriøs webshop eller køb et lettere brugt.

Skal det også være godt: Overvej at hoppe med på et nuværende eller kommende fælleskøb fra en god og velkonsolideret forhandler og af en god model. Det er mange gange mere trygt.  

Jeg tror ærligt talt, at et fælleskøb på Enuvia TV - trods din ihærdighed - er en død sild.

Det er et CRT til gengæld ikke helt endnu, og det så du måske også i programmet Rabatten, som kan ses/genses her: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0830092148.htm

Så er økonomien stram mener jeg, at man får bedre billede og lyd med et mærkevare-CRT (og evt. en digital modtager, der så også kan blive råd til) for sine penge end med et skrabet og ukendt LCD, man fandt på en surftur.

Tak for svaret!

mvh. Simon Ganderup

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 22:29

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Det er et 16:9 format TV, så kan du jo selv regne efter med pythagoras, hvor bred og højt skærmbilledet er!

OBS: Tommerne TVét er opgivet i er hyppotenussen, mens 16:9 er forholdene mellem kateterne!

Kan du løse den?

Hej Sammo

Jeg ved godt hvordan man måler en skærm, men læs lige hvad jeg skriver :

'mm tomme' = Millimeter tomme
'Db cm' = Decibel centimeter

Begge dele er noget være vrøvl, og det får mig til at fare langt væk fra en sådan side, da det viser de ikke har styr på tingene..

Du får lige lidt mere hjælp eftersom du ikke har løst den i nu!

a2 * b2 = c2

c = hyppotenussen  

a og b = kateterne

kom nu du kan godt!

Øhhh du mener vel a2 + b2 = c2
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu