recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG/Boxer Navigator med amatørfejl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG/Boxer Navigator med amatørfejl.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG/Boxer Navigator med amatørfejl.
    Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:17
Jeg modtager mit DVB-T signal via en boks, Maximum T-641.
Jeg er overbevist om at mit problem ikke er boksens skyld og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste der oplever dette.

Jeg oplever flere fejl/problemer med Boxer Navigator.

Fejl nummer 1:
Når man ser programoversigten i Navigator kan programmer med alt for lange titler ikke vises korrekt.
Dvs at der ikke er plads til alt teksten på den linie hvor titlen står så man ikke kan se hvad programmet hedder. Trykker man så videre til den udvidede info mangler den sidste del af teksten stadig.
Hvorfor kan dem der står for dette ikke tilpasse teksten så den passer til linien eller gøre teksten rullende så det er til at læse hvad der vises på den enkelte kanal?

Fejl nummer 2:
I den udvidede info på navigator gentages starten infoteksten næsten altid 2 gange.
Dvs at man sidder og læser om et program eller en film og midt i det hele starter teksten forfra.
Det virker som om der er to tekster der køres sammen.

Fejl nummer 3.
I programoversigten vises regionalprogrammerne mellem 6 og 10 gange lige efter hinanden.
Dvs at når man sidder og bladrer gennem dagens program på TV2 skal man forbi f.eks Lorry 6-10 gange hver gang de har en udsendelse og det har de 4-6 gange om dagen.
Det tager sin tid at kigge dagens program igennem og endnu længere hvis man kigger hele ugen igennem.

Fejl nummer 4.
Serieoptagelser.
Da jeg fik Boxer stod der på deres hjemmeside at man med et tryk kunne optage en hel serie.
Dette kunne jeg ikke få til at fungere og kontaktede boxer som så oplyste mig at det var en fejl og at det kunne man ikke endnu og teksten blev fjernet fra deres hjemmeside.
Men ved et tilfælde opdagede jeg at på kanal 4 og 5'eren kan man lave serieoptagelser men ikke på Dr og Tv2.

Så mit spørgsmål går på, hvem er det der lægger oplysningerne ind i Boxer Navigator?
Nogen må jo kunne fjerne det flueben der gør at man ikke kan serieoptage på alle kanaler.
Nogen må jo kunne sørge for at teksten i oversigten er til at læse eller at rammen omkring bliver tilpasset.
Nogen må jo kunne sørge for at den samme tekst ikke går igen flere gange.
Nogen må jo kunne gøre så et regionalprogram kun optræder en gang pr. sendetidspunkt.

Jeg har skrevet til Boxer og de sendte aben videre til Broadcast Service Danmark som sender aben tilbage til Boxer og kanalerne.

Nu har jeg sendt en mail både til Boxer, Broadcast Service Danmark, Digi.tv, Dr og Tv2 for at få et svar da det ikke kan være rigtigt man omlægger hele sendenettet og så efter 1 år stadig ikke kan få så simple ting på plads.
Men hvis nogen herinde kan forklare mig, og sikkert en masse andre, hvem der står for hvad ville det være rart da de andre sikkert begynder at sende aben videre til hinanden.

Redigeret af Mads333 - 17-Januar-2011 kl. 13:05
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:19
Fik disse svar fra Broadcast service Danmark.
Nu håber jeg bare Kjaerulf1 og Boxer melder sig ind i kampen.

Spørgsmål:
Boxer skrev i sin tid på deres hjemmeside at man kunne lave serieoptagelser med et enkelt tryk.
Dette har jeg så fået afklaret at det alligevel ikke var muligt og de har nu fjernet det fra deres hjemmeside.
Men nu har jeg ved et tilfælde fundet ud af at det virker på nogle kanaler (Kanal4 og 5'eren) men ikke på DR1, DR2, TV2 osv.
Hvem sørger for at ligge et program ind i EPG/Navigator med de oplysninger der gør at man kan lave serieoptagelser?
Er det Boxer, Digi-tv, BSD eller den enkelte tvstation?

Svar:
   Boxer Navigator. Boxers Navigator kan kun benyttes i forbindelse med Boxers egne udsendelser, dog ikke alle. Her må du henvende dig til Boxer for at få den præcise information. DR og TV 2 har intet med Boxer navigatoren at gøre, da det er en applikation som udelukkende er ejet og styret af Boxer. DR og TV 2 vil heller ikke i fremtiden komme til at benytte sig af den. Boxer er ansvarlig for at lægge data ind i navigatoren.

Spørgsmål:
Samtidig optræder TV2's regioner mellem 6 og 10 gange efter hinanden på EPG/Navigator.
Dette er meget belastende hvis man skal bladre igennem en hel uges program.
Hvem sørger for de oplysninger er korrekte?
Er det Boxer, Digi-tv, BSD eller den enkelte tvstation?

Svar:
Repetition af programmer. Denne fejl har vi set før, dog ikke på samme type modtager. Det er ikke det udsendte signal, som fejler; men modtageren, og følgelig ligger fejlen hos modtagerfabrikanten. Fejlen kan rettes, ved at modtagerfabrikanten laver en opdatering, hvilket jævnligt sker via det udsendte tv-signal. Vi har monitorering på samtlige vores sendere, og der er ingen gentagelse af de regionale sendinger fra nogen af vores master. Modtagerfabrikanten har ansvaret.

Repetition af samme tekst i både programinfo og info. Dette tv 2 særkende er velkendt for os og allerede påpeget. Ikke yderligere kommentarer.

Spørgsmål:
I EPG/Navigator fylder teksten ofte for meget. Det virker som om størrelsen på skriften er for stor.
Det er både i oversigten og i den uddybende infoside.
Dvs at man typisk ikke på over halvdelen af programmerne kan se hvad programmet hedder da teksten blot stopper når linjen brugt.
Det virker meget uproffesionelt med en sådan fejl.

Svar:

Spørgsmålet angående de ’klippede’ programtitler fangede jeg ikke ved din første henvendelse, hvilket jeg beklager. Svaret går imidlertid ud på, at vi ikke her på BSD beskærer titlerne. Modtagerfabrikanter benytter sig af forskellige standarder, som jeg har begrænset kendskab til, dog ved jeg, at ingen modtagerfabrikant er forpligtiget til at vise titler i deres fulde længde på noget niveau i epg’en, hvis titlerne fylder mere end 40 karakterer. Uanset hvor uprofessionelt og åbenlyst uhensigtsmæssigt det fremstår, så vil det være vanskeligt at kategorisere de ’klippede’ titler som en fejl. Det ville kræve ændring af internationalt benyttede standarder.

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 11:47
Så reagerede Boxer også.

Mange tak for denne fyldestgørende mail. Den er virkelig værdsat.
Vi har d.d. videresendt denne information til Boxers hovedkontor, således
at de kan tage hånd om de forskellige problematikker og udfordringer der
ligger heri.

Du er altid velkommen til at ringe til os på telefonnr. 7033 2033 eller
kontakte os via mail på kundeservice@boxertv.dk, hvis du har yderligere
spørgsmål.

Med venlig hilsen

Boxer TV A/S
Postbox 2704
2100 København Ø

Kundeservice 7033 2033
www.boxertv.dk

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 11:47
Er der ikke andre der kan genkende disse problemer?
Til top
gex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 11:19

Jeg har for et par dage siden været i kontakt med kundeservice hos Boxer for netop at høre om Navigator delen.

Jeg har IKKE en HD optager, men er igang med at anskaffe mig én og ville i den forbindelse høre hvad Navigator var.

I denne forbindelse fik jeg at vide, at Boxer TV Navigator kun virker på Boxers "egne" kanaler som de kaldte det.. Altså, de kanaler som man betaler for igennem sit Boxer abb. og derfor ikke DR og TV2s kanaler (udover TV2News).

Dette skulle være pga den EPG som DR og TV2 har, men Boxerledelsen var opmærksomme på dette.

Kundeservice kunne derimod ikke fortælle mig præcis hvad Navigator er, og dette spørgsmål ville jeg høre om én af jer kunne hjælpe mig med .. gerne med et skærmbillede eller 2..
Er det Boxers eget Interface, eller ??

Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 15:12
Boxer Navigator er bare Boxer's udvidede EPG med lidt ekstra funktioner.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 15:39
Vejledning i Boxer Navigator fra Boxer selv:

Skærmbilledet kan godt se anderledes ud end det viste (det gør det på min Sagem HD modtager) - optagefunktion og timeshift virker på alle kanaler (ikke kun på Boxers). Søgefunktionen og serieoptagelse virker muligvis kun på Boxers egne kanaler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu