recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG data - nyt program til download
    Sendt: 07-Februar-2010 kl. 22:59

Jeg har prøvet nogle af de forskellige downloadere af EPG data for danske kanaler (xmltv, TVGG, etc.) og har haft problemer med den måde data blev genereret på med alle sammen.

Jeg har skrevet min egen grabber, der henter fra DR's nye EPG og gemmer det i xmltv format, me ddata, der hjælper serieoptagelser, m.m.
 
Grabberen bruger Microsoft .NET Framework 3.5 og kan hentes her: http://www.filedropper.com/epggrabber.
 
Du skal bruge Big Screen EPG eller lignende til at importere data til 7MC.
 
Da den er skrevet til eget brug, er det ikke den lækreste brugergrænseflade, men den virker uden de store problemer for mig. Første gang filen bliver kørt, vil den spørge om, hvor filen epg.xml skal gemmes (filen, der bliver oprettet af programmet) og hvilke programmer, der skal hentes EPG data for. Efter første kørsel, vil programmet automatisk hente EPG data hver gang, det bliver kørt, så du kan f.eks. bruge Schedule Tasks i Windows til at køre det automatisk hver nat. Der burde blive hentet data for den fulde periode tilgængelig på DR. 
 
For at ændre på opsætningen efterfølgende, skal du starte programmet med parameter -C (lav et shortcut og indsæt det her).
 
Et par kommentarer: Episodenummer bliver gemt i subtitle feltet (der ikke har noget med undertekster at gøre), hvilket gør, at et en udsendelse bliver vist i 7MC som f.eks. Friends med underteksten Episode 34 (eller Episode 34 af 40, hvis antal episoder er tilgængelige). Den tekst DR har stående i subtitle (typisk Amerikansk komedieserie eller lign.) bliver placeret i starten af programbeskrivelsen. Dette gør, at serieoptagelser går problemfrit og kun en enkel optagelse af hver episode vil blive foretaget (med forbehold for, at nogle kanaler starter forfra med episode 1 i hver sæson).
 
For en lang række lande, vil både den danske titel og den originale titel blive skrevet til filen med korrekt sprogkode. Big Screen EPG kan så sættes op til f.eks. at prioritere en engelsk titel før den danske, hvilket gør, at man kan se filmbeskrivelser og titelbilleder i 7MC (kræver lidt roden rundt, hvis jeg husker rigtigt).
 
Jeg har prøvet at hente alle tilgængelige data fra DR og skrive dem til de korrekte felter i xmltv filen, som land, produktionsår, genre, etc., men det er ikke altid, alle data er tilgængelige.
 
Som nævnt er dette program egentlig skrevet til mig selv, men kan se, at der er en del mennesker, der har problemer med at få korrekt EPG data med episodenumre, osv, så tænkte, jeg vil dele resultatet.
 
Jeg kan ikke love ændringer eller fejlrettelser, men hvis du har nogle kommentarer, så skriv det endeligt.
 
Edit: Tilføjede, hvad der sker når programmet bliver kørt efter første gang.


Redigeret af lhulvej - 07-Februar-2010 kl. 23:08
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 18:03
Hejsa

Rigtig cool program, en skam at man kun får 7 dages EPG.
men en rigtig cool ting er at man får medvirkende skuespillere med over.

Det er detsværre ikke vildt brugervenligt da man skal til at bruge bigscreen epg til at overføre epgen.

En lille opfordrig kunne være at evt at snakke med NielsR som har lavet et rigtig cool program til at hente data fra ONTV.dk også importere det direkte.

Det kunne da være rigtig cool hvis man kunne have et program som så kunne hente fra begge sider og combinere dem så man får mest mulig data :)


Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 22:16
Godt arbejde :) men en kombination som kongedam skriver ville være "topnajz" :D
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 21:39
Jeg er nu fint tilfreds med syv dages EPG og kvaliteten af DR's data, så der er ikke store chancer for, at der kommer en kombination af de to programmer :-) Jeg har et scheduled job, der først kører mit eget program og så Big Screen EPG til at importere data i media center, så det kører ret automatisk.
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 15:45
Hejsa

Synes ikke jeg kan få low til at downloade dette fine lille program...
Har du mulighed for at uploade det til feks rapidshare?
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 22:30
Selvfølgelig - her er et link: http://rapidshare.com/files/375530402/EPG_Grabber.zip.html
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 23:39
Fedt at du gidder at bygge det selv.
 
Jeg vil prøve at have denne i baghovedet til når jeg er færdig med at bygge min MC
.....
Til top
dalhoj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 13:08

er det mig eller er begge links døde?

Til top
lasse65 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lasse65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 16:21

Nogen der har prøvet dette program sammen med Dvblink?

I følge Dvblink vejledningen så kan Dvblink læse xmltv filerne i en selvvalgt folder og vil læse filen en gang i timen.
 
lasse65
Til top
lasse65 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lasse65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af dalhoj dalhoj skrev:

er det mig eller er begge links døde?

 
Den kan kun dowloades 10 gange, så vi er for sent ude. så lade os håbe at ihulvej ikke er faldet i et hul og er så venlig at smide den op igen.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 17:33
jeg har smidt den på min side.. (hav venligst tålmodighed har kun 2 mbit upload)
 
Til top
lasse65 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lasse65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

jeg har smidt den på min side.. (hav venligst tålmodighed har kun 2 mbit upload)
 
Tak for det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu