recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 15:13
Jeg har skrevet en kommentar på DR's betasite om denne service stadig er oppe, men har ikke hørt noget. Jeg har også kigget på den service de bruger til deres egen programoversigt, men der skal man lave et opfølgende kald pr. program for at få beskrivelse med, så vidt jeg kan se.
 
Jeg er skiftet over til timefor.tv's service - den koster 99,- om året, men de kan levere nogenlunde tilsvarende data.
 
I første omgang har jeg været nødt til at skrive et konverteringsprogram, da de bruger subtitle på programmet lidt mystisk (jeg konverterer xmltv-episodefeltet til tekst og bruger det som subtitle, når den findes - ellers efterlader jeg subtitle blank), men forhåbentligt kan man få dem til at ændre på den måde de genererer xml på.
 
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 15:35
@lhulvej: Tak for feedback.
Men øv - det lyder jo ikke umiddelbart lovende (for mig..) 
 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 16:01
Der er ved at blive lavet en ny version af webreader.jar : http://forum.team-mediaportal.com/threads/danish-dr-dk-epg-ripper.29428/page-16

Redigeret af kim.t - 05-November-2012 kl. 16:01
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

Jeg har skrevet en kommentar på DR's betasite om denne service stadig er oppe, men har ikke hørt noget.
Øv Unhappy
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

... Jeg har også kigget på den service de bruger til deres egen programoversigt, men der skal man lave et opfølgende kald pr. program for at få beskrivelse med, så vidt jeg kan se.
....
Hmm - ja - det kan vist godt se sådan ud.
Har lige luret lidt selv... :)
DR GUI EPG:
1 programBeskrivelse: http://www.dr.dk/tv/oversigt/json/guide/ProgramDetails/?id=dr.dk/mas/whatson/193272195813&channelid=w_DR1&days=0&mediaType=tv

Men det er jo ret ukritisk hvor lang tid det tager at hente epg....
 

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:


I første omgang har jeg været nødt til at skrive et konverteringsprogram, da de bruger subtitle på programmet lidt mystisk (jeg konverterer xmltv-episodefeltet til tekst og bruger det som subtitle, når den findes - ellers efterlader jeg subtitle blank), men forhåbentligt kan man få dem til at ændre på den måde de genererer xml på.
 

Så er det jo dig der gør det forkert, og jeg tror ikke at du får ontv til at ændre det.
Jeg fik efter lang tid dem til at gøre det rigtigt.

Episode number
Not the title of the episode, its number or ID. There are several ways of
numbering episodes, so the ’system’ attribute lets you specify which you mean.
There are two predefined numbering systems, ’xmltv ns’ and ’onscreen’.
xmltv ns: This is intended to be a general way to number episodes and parts
of multi-part episodes. It is three numbers separated by dots, the first is the
series or season, the second the episode number within that series, and the third
the part number, if the programme is part of a two-parter. All these numbers
are indexed from zero, and they can be given in the form ’X/Y’ to show series
X out of Y series made, or episode X out of Y episodes in this series, or part X
6of a Y-part episode. If any of these aren’t known they can be omitted. You can
put spaces whereever you like to make things easier to read.
Some examples will make things clearer. The first episode of the second
series is ’1.0.0/1’ . If it were a two-part episode, then the first half would be
’1.0.0/2’ and the second half ’1.0.1/2’. If you know that an episode is from
the first season, but you don’t know which episode it is or whether it is part
of a multiparter, you could give the episode-num as ’0..’. Here the second and
third numbers have been omitted. If you know that this is the first part of a
three-part episode, which is the last episode of the first series of thirteen, its
number would be ’0 . 12/13 . 0/3’. The series number is just ’0’ because you
don’t know how many series there are in total - perhaps the show is still being
made!
The other predefined system, onscreen, is to simply copy what the programme makers write in the credits - ’Episode #FFEE’ would translate to
’#FFEE’.
.....
Til top
Wind Diesel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wind Diesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:25
At forestille sig...  istedet for 500 personer hver isæt BØVLER med at downloade XML tv data, så kunne 1 gøre det og share den i en dropbox folder så alle altid havde en opdatere fil....   suk :-)
Kind Regards

Søren Wind
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Wind Diesel Wind Diesel skrev:

At forestille sig...  istedet for 500 personer hver isæt BØVLER med at downloade XML tv data, så kunne 1 gøre det og share den i en dropbox folder så alle altid havde en opdatere fil....   suk :-)
500 mennesker kunne også sætte penge i banken, og 1 kunne stjæle dem.......




(at DL epg data er ikke bøvlet)
.....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 01:49
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Wind Diesel Wind Diesel skrev:

At forestille sig...  istedet for 500 personer hver isæt BØVLER med at downloade XML tv data, så kunne 1 gøre det og share den i en dropbox folder så alle altid havde en opdatere fil....   suk :-)
500 mennesker kunne også sætte penge i banken, og 1 kunne stjæle dem.......




(at DL epg data er ikke bøvlet)
Du er godt langt ude nogen gange!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Så er det jo dig der gør det forkert, og jeg tror ikke at du får ontv til at ændre det.
Jeg fik efter lang tid dem til at gøre det rigtigt.
 
 
Nu var det subtitle jeg havde problemer med og vil have dem til at ændre og ikke episodenummer. Timefor.tv kommer en undertitel i feltet som "Amerikansk serie fra 2005". Når det bliver importeret til 7MC (jeg bruger Big Screen EPG og det er standardindstillingerne der), så bliver der oprettet en unik kode ud fra først episodenummerfeltet og - hvis det ikke findes - subtitle. Det betyder, at ved serier som Parks & Recreation, der ikke har episodenumre, bliver alle afsnit identificeret som det samme. Med den logik jeg nu bruger, så virker alting fint og jeg kan se episodenummeret i Media Center - noget jeg heller ikke kunne før, da Big Screen EPG bruger episodenummer til identifikation, men ikke tilføjer det som et synligt felt.
 
Iøvrigt er episodenummerfeltet heller ikkke helt perfekt - sæsonnumre er 1-baseret, de skal være 0-baseret ifølge beskrivelsen, så sæson 1 burde stå som 0.x.
 
Edit: Her er beskrivelsen af sub-title fra DTDen: "Sub-title or episode title, eg 'Datalore'.  " - det burde altså ikke være brugt til en general beskrivelse af udsendelsen.
 


Redigeret af lhulvej - 06-November-2012 kl. 07:22
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Wind Diesel Wind Diesel skrev:

At forestille sig...  istedet for 500 personer hver isæt BØVLER med at downloade XML tv data, så kunne 1 gøre det og share den i en dropbox folder så alle altid havde en opdatere fil....   suk :-)
500 mennesker kunne også sætte penge i banken, og 1 kunne stjæle dem.......




(at DL epg data er ikke bøvlet)
Du er godt langt ude nogen gange!

Øhh.... Kom igen, du må ganske givet tale om dig selv. 
.....
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 19:06
@lhulvej:
Har kigget lidt i en gammel epg.xml
Det ser ud til at du (næsten?) kun bruger sub-title feltet til at skrive episode x af y. Og nogen gange også et navn.

ind i sub-title epg.xml?

NB: Bruger NRossen's program til at konvertere din (nu snart min egen...) xmltv -> 7MC
 

Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:40
mm-bop, ja, det tror jeg det vil være.
 
F.eks. kan jeg se, at der kan stå Britisk dramaserie fra 1995 eller lignende. Jeg kender ikke Nrossens program, så ved ikke, hvordan det generere unikke episodenumre, men hvis der står det samme for alle afsnit af en serie i underbeskrivelsen, så kan 7MC ikke finde ud af det og tror alle afsnit er det samme. Det er derfor, jeg har valgt at generere min egen tekst til dette felt (bruger som nævnt Big Screen EPG - YMMV).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu