recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

jeg har smidt den på min side.. (hav venligst tålmodighed har kun 2 mbit upload)
 
 
Også tak fra mig - har været bortrejse de sidste dage, så har ikke haft mulighed for at gå ind før nu (har rejst med flere Deutche Bahn tog, end jeg bryder mig om at tænke på, for at komme hjem).
 
 


Redigeret af lhulvej - 18-April-2010 kl. 12:28
Til top
dalhoj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 12:35
Det er et super lille program. Har du tilføjet alle kanaler som er tilgængelig på dr?
 
Jeg syntes ikke jeg kan finde Discovery World?
 
 
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 12:39
DR har en webservice, der returnerer alle kanaler med tilgængelig information (eller rettere - det burde den gøre).
 
Jeg checkede lige og på DR's hjemmeside er Discovery World kaldt for Discovery Civilisation, men har Discovery World-logoet, så prøv at se om ikke programoversigten for Discovery Civilisation passer.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

DR har en webservice, der returnerer alle kanaler med tilgængelig information (eller rettere - det burde den gøre).
 
Jeg checkede lige og på DR's hjemmeside er Discovery World kaldt for Discovery Civilisation, men har Discovery World-logoet, så prøv at se om ikke programoversigten for Discovery Civilisation passer.
 
Har du et link ? jeg anede ikke at de havde en sådan service.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:24
Her er et link, der returnerer tilgængelige kanaler: http://www.dr.dk/tjenester/programoversigt/dbservice.ashx/getChannels?type=tv
 
For at få et overblik over alle JSON metoderne, kan man bruge dette link: http://www.dr.dk/tjenester/programoversigt/dbservice.ashx.
 
Det betyder, at min løsning ikke behøver bruge screen scraping og at det er er nemt at få en liste over alle kanaler, sådan at den ikke kræver nogen efterfølgende opdateringer (med mindre DR laver om på formattet selvfølgelig).
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:28
Det ser smart ud, så man skal bare have gang i noget SOAP for at hente det ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det ser smart ud, så man skal bare have gang i noget SOAP for at hente det ?
 
Jeg har brugt C# - bare en WebRequest og så en DataContractJsonSerializer til at få data ned i en objektstruktur. Tog lige lidt at komme igang, men så fungerer det fint.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:26
Aha - ok. Nå, men nu har du jo lavet et fint program. Jeg kan dog ikke få det til at virke. Der sker ingenting, når jeg kører det. Jeg kører win7 32 bit
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der sker ingenting, når jeg kører det. Jeg kører win7 32 bit
 
Prøv at køre det med en kommandolinieparameter, der hedder -config, så skulle det gerne komme op med en form, hvor du kan vælge, hvilke kanaler, der skal hentes data fra.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 21:23
Glemte helt at vende tilbage - det funkede :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Jens Andersson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Andersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 22:21
lhulvej, hvor er det dejligt at du gider dele din grabber med os, jeg bruger ontv pro nu og der er bare så mange mangler hele tiden i program info, senest har jeg prøvet nielsR grabber som gør det lidt bedre men jeg mister muligheden for at optage serier.
glæder mig til at prøve din grabber, har du lyst til at dele sourcekoden også, kunne være sjovt at se på og måske kan det være der er nogle andre der kan bygge videre på den :)
Blog -> http://jensca.dk
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 23:13
Hej
 
Ser da ud som en fin lille sag.
 
Ville dog være rart at kunne bestemme fil navnet på xml´en så kunne program,met nemmere anvendes også af andet end WMC.
 
/Peter
/olebent
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu