|
EPG data - nyt program til download |
Besvar ![]() |
Side <1234 13> |
Forfatter | |
lhulvej ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2005 Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Også tak fra mig - har været bortrejse de sidste dage, så har ikke haft mulighed for at gå ind før nu (har rejst med flere Deutche Bahn tog, end jeg bryder mig om at tænke på, for at komme hjem).
Redigeret af lhulvej - 18-April-2010 kl. 12:28 |
|
![]() |
|
dalhoj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Det er et super lille program. Har du tilføjet alle kanaler som er tilgængelig på dr?
Jeg syntes ikke jeg kan finde Discovery World?
|
|
![]() |
|
lhulvej ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2005 Status: Offline Point: 39 |
DR har en webservice, der returnerer alle kanaler med tilgængelig information (eller rettere - det burde den gøre).
Jeg checkede lige og på DR's hjemmeside er Discovery World kaldt for Discovery Civilisation, men har Discovery World-logoet, så prøv at se om ikke programoversigten for Discovery Civilisation passer.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Har du et link ? jeg anede ikke at de havde en sådan service.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Her er et link, der returnerer tilgængelige kanaler: http://www.dr.dk/tjenester/programoversigt/dbservice.ashx/getChannels?type=tv
For at få et overblik over alle JSON metoderne, kan man bruge dette link: http://www.dr.dk/tjenester/programoversigt/dbservice.ashx.
Det betyder, at min løsning ikke behøver bruge screen scraping og at det er er nemt at få en liste over alle kanaler, sådan at den ikke kræver nogen efterfølgende opdateringer (med mindre DR laver om på formattet selvfølgelig).
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Det ser smart ud, så man skal bare have gang i noget SOAP for at hente det ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Jeg har brugt C# - bare en WebRequest og så en DataContractJsonSerializer til at få data ned i en objektstruktur. Tog lige lidt at komme igang, men så fungerer det fint.
|
|
![]() |
|
Aha - ok. Nå, men nu har du jo lavet et fint program. Jeg kan dog ikke få det til at virke. Der sker ingenting, når jeg kører det. Jeg kører win7 32 bit
|
|
|
|
![]() |
|
Prøv at køre det med en kommandolinieparameter, der hedder -config, så skulle det gerne komme op med en form, hvor du kan vælge, hvilke kanaler, der skal hentes data fra.
|
|
![]() |
|
Glemte helt at vende tilbage - det funkede :-)
|
|
|
|
![]() |
|
Jens Andersson ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 31 |
lhulvej, hvor er det dejligt at du gider dele din grabber med os, jeg bruger ontv pro nu og der er bare så mange mangler hele tiden i program info, senest har jeg prøvet nielsR grabber som gør det lidt bedre men jeg mister muligheden for at optage serier.
glæder mig til at prøve din grabber, har du lyst til at dele sourcekoden også, kunne være sjovt at se på og måske kan det være der er nogle andre der kan bygge videre på den :) |
|
Blog -> http://jensca.dk
|
|
![]() |
|
olebent ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-September-2009 Status: Offline Point: 22 |
Hej
Ser da ud som en fin lille sag.
Ville dog være rart at kunne bestemme fil navnet på xml´en så kunne program,met nemmere anvendes også af andet end WMC.
/Peter
|
|
/olebent
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |