recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 20:44
Jeg vil prøve at se om jeg kan få ryddet lidt op i kildekoden og dele den her.
 
Med hensyn til navngivning af filen: Det vil være en ret nem ændring, som jeg vil se, om jeg kan få lavet. Er der andre store mangler?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 21:07
Jeg synes også det kunne være fedt med en "feature" til sammenligning - f.eks her til aften, har DR ikke data fra TV2 Zulu, så kunne det være rart at kunne "trække" dem fra ontv.dk eller andet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

Jeg vil prøve at se om jeg kan få ryddet lidt op i kildekoden og dele den her.
 
Med hensyn til navngivning af filen: Det vil være en ret nem ændring, som jeg vil se, om jeg kan få lavet. Er der andre store mangler?
 
Hejsa
 
Som trofast bruger af dit lille fikse program, har jeg et par ønsker :
 
- den gammelkendte med at kalde filen tvguide.xml i stedet for epg.xml
- i starten af den genererede xml-fil mangler denne : <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
det betyder at 4therecord ikke kan finde ud af de danske tegn - sætter jeg encoding- linien ind manuelt, funker det :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 19:52
Sorry, havde helt glemt ændringerne - her er begge to. Du kan nu vælge den fulde sti inkl. filnavn og der er en xml declaration. Har kørt en test, men det er nok en god ide at gemme den gamle udgave af programmet, til du er sikker på, at det virker ;-)
 
 
Edit for stavefejl


Redigeret af lhulvej - 13-September-2010 kl. 20:01
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 20:00
Sådan - det er klasse ! Clap
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 11:35
lhulvej: jeg er en flittig bruger af dit program, men det er holdt op med at virke desværre - kan DR mon have ændret i deres JSON Service ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 20:57

Hmm, det virker fint hos mig - har EPG data for den næste uge og har også prøvet at køre det på en anden maskine, hvor det kørte fint.

Har du installeret en ny firewall eller lignende, der kan blokere for programmet?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 21:19
Underligt - jeg tror måske min pc har haft lavet rod i konfigurationen. Jeg fjernede alle kanaler i config, og legede lidt frem og tilbage. Nu virker det igen :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:35

Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:36
Blot af nysgerrighed...

Hvordan ved  Windows Media center, at den skal læse fra den genererede xml fil. Hvordan virker mekanikken omkring det?

M.v.h.
Torben
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 09:00
Du skal bruge et andet program, der kan indlæse xml filen til Windows Media Center. Jeg bruger Big Screen EPG (betalingsprogram, men tror der er en gratis trial) - det virker rigtig godt og sikrer også, at du f.eks. kan få anmeldelser og mere for de fleste film (i hvert fald, når man overfører den engelske og ikke den danske titel).
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

Et par kommentarer: Episodenummer bliver gemt i subtitle feltet (der ikke har noget med undertekster at gøre), hvilket gør, at et en udsendelse bliver vist i 7MC som f.eks. Friends med underteksten Episode 34 (eller Episode 34 af 40, hvis antal episoder er tilgængelige). Den tekst DR har stående i subtitle (typisk Amerikansk komedieserie eller lign.) bliver placeret i starten af programbeskrivelsen. Dette gør, at serieoptagelser går problemfrit og kun en enkel optagelse af hver episode vil blive foretaget (med forbehold for, at nogle kanaler starter forfra med episode 1 i hver sæson).

 
 
 
Kan episodenummer ikke gemmes i xmltv_ns formattet, eller inderstøtter Big Screen EPG ikke dette?
Det vil gøre det nemmer for min EPG importer at forstå problem frit, og sikkert mange andres - når det nu køre efter en standard.
Er det et for stort ønske?
xmltv_ns: This is intended to be a general way to number episodes and
parts of multi-part episodes.  It is three numbers separated by dots,
the first is the series or season, the second the episode number
within that series, and the third the part number, if the programme is
part of a two-parter.  All these numbers are indexed from zero, and
they can be given in the form 'X/Y' to show series X out of Y series
made, or episode X out of Y episodes in this series, or part X of a
Y-part episode.  If any of these aren't known they can be omitted.
You can put spaces whereever you like to make things easier to read.
Some examples will make things clearer.  The first episode of the
second series is '1.0.0/1' .  If it were a two-part episode, then the
first half would be '1.0.0/2' and the second half '1.0.1/2'.  If you
know that an episode is from the first season, but you don't know
which episode it is or whether it is part of a multiparter, you could
give the episode-num as '0..'.  Here the second and third numbers have
been omitted.  If you know that this is the first part of a three-part
episode, which is the last episode of the first series of thirteen,
its number would be '0 . 12/13 . 0/3'.  The series number is just '0'
because you don't know how many series there are in total - perhaps
the show is still being made!
 
 
fra min ontv feed:
-<programme stop="20110616113000 +0200" start="20110616110000 +0200" channel="www.ontv.dk/tv/1"> <title lang="dk">Hvad er det værd?</title> <desc lang="dk">Ægteparret Ann og Kim har arvet en stor kunstsamling. Der er bare ét problem - de interesserer sig ikke for kunst! Faktisk vil de gerne sælge samlingen, så vurderingseksperterne hjælper ægteparret med priser på de mange malerier af kendte, danske kunstnere. I studiet handler det om en usædvanlig Arne Jacobsen-stol og en drengedrøm af en legetøjsbilbane. www.dr.dk/hvaderdetvaerd Sendt første gang 06.10.10</desc> <category lang="EN">science</category>
<episode-num system="xmltv_ns"> .8/12. </episode-num>
 </programme>
 
 
 
 
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu