recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG - en nødvendighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG - en nødvendighed?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Helene Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2005
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Det lader det ikke til at have. Så vidt jeg kan se er det kun Sony's større TV (40" eller større) der har NexTView. Se under tekniske specifikationer efter punktet EPG, som eksempelvis for dette TV.

Det er dog ikke altid lige til at finde alle specifikationerne udfra Sony's hjemmeside - så manualen vil kunne afsløre det (find Sony's manualer på Sony Support Europe).

Æv... Det lader ikke til, at det Sony, jeg havde udset mig har NexTView. Det har Samsungen (LE26M51B) vist heller ikke (jeg kunne i hvert fald ikke lige finde noget i deres manual) - og 40" er lige lidt over den størrelse, jeg er på udkig efter. 
Man skal nok op i en anden størrelse (prisklasse), hvis det skal stå på specifikationslisten.

PS. Tak for links og råd 

Til top
Zorbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 13:57

 Hej Helene!

ANG. EPG/GuidePlus: Hvis du vil se, hvad GuidePlus kan, så kik på http://www.europe.guideplus.com/En/our_service/majorfeatures .html

Klik venstre side på "How it works" og på GuidePlus+ models, der viser hvilke optagere, der kan bruge GuidePlus. Mange af vore nabolande kan bruge GuidePlus, så det kommer vel også snart til Danmark.

Hilsen Zorbas.

 

 

Zorbas
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 14:00

Hej Helene

Som én af dem, der har et mediecenter med indbygget EPG (Windows XP Media Center 2005) vil jeg blot nævne, hvad jeg primært bruger EPG til.

Der er en del serier, som jeg gerne vil være sikker på at få set, da der ikke er noget mere irriterende end at mangle ét enkelt afsnit. Derfor har jeg f.eks. valgt at optage Krønikken, ved at trykke to gange på den røde 'Record' knap på min fjernbetjening direkte fra EPG'en. Når vi så har vel overstået ulvetimen (tre børn tager sin tid), sætter vi os ned foran flimmeren og ser Krønikken fra begyndelssen, selvom programmet startede 10 - 15 minutter før. Media Centeret optager så resten af programmet i baggrunden, men det mærker vi ikke noget til. ( Jeg ved godt, at jeg bare kunne starte en optagelse og så anvende Time Slip eller hvad det nu hedder, men det glemmer jeg som regel ;-)

Ulempen ved denne funktionalitet er, at jeg skal vedligeholde endnu en computer, da det mig bekendt kun er de PC baserede medie centre, der her i Danmark har denne løsning, nåh-ja, og så Kiss' HDD optager.

En af fordelene ved det PC baserede medie center kan vi også se omkring april måned, da vi blot kan udskifte TV tuneren til en DVB-T (eller DVB-S/C) afhængig af, hvordan man modtager sit signal, mens resten af maskinen og softwaren vil være den samme. På samme måde kan jeg supplere med større eller netværksbaserede harddiske osv. efter behov.

Håber det kan inspirere dig i dit valg af HDD/Medie Center

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Helene Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2005
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 14:29

Ja, jeg kan godt se det smarte i et Medie Center - først og fremmest fleksibiliteten.

Men jeg har nu skimmet en del igennem i HTPC-forummet og synes, der er mange "problemer" både med det ene og det andet - eller også så opstår de (læs: dårlig tunerkvalitet, produkter der ikke fungere sammen o.l.). Der er så også lige det med vedligeholdelsen, som du selv er inde på. Jeg ved, det kræver en interesse/indsats, som jeg ikke tror, jeg vil bruge på sådant et projekt p.t.

Men det er selvfølgelig smart at "kunne nøjes med" at udskifte sit TV-kort, når vi går den digitale vej. Og hvad så med HDMI? Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre - endnu..... 
Jeg er specielt interesseret i en "afspiller", der kan klare dette både til den flade LCD og til min projekter.

Mon ikke det bare er et spørgsmål om tid, før det hele smelter helt sammen (pc + hifi) til noget, der virkelig rykker..! 

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 14:44

Det produkt er vel egentlig lavet, men mangler måske noget stabilitet, Zitech har lavet et mce med indbygget forstærker, Zalman laver et passivt kølet kabinet med indbyggede digitale forstærkere osv. Men du rammer hovedet på sømmet, det kræver tid og en del indsigt at holde sådan et dyr kørende, og nej hvor er det frustrerende, når det ikke fungerer ;-)

Med hensyn til HDMI, så mener jeg at det blot drejer sig om et kabel, som splitter HDMI input'et i et lyd og et DVI output, så skulle den sag være klaret, men da jeg endnu ikke har investeret i en LCD skærm (venter på dem med digital tuner ;-), så har jeg ikke prøvet det selv.

Tuner kvaliteten er vel i bund og grund et spørgsmål om økonomi? Og jeg forventer da så absolut, at kvaliteten bliver væsentlig bedre, når vi går over til DVB-T. Så kan man jo køre digitalt fra kameraet til LCD skærmen, uden at konvertere en eneste gang ;-)

Kompabiliteten mellem de enkelte produkter, softwarefejl osv. er der klart mere af i PC'erne, men så kan man jo købe en af de færdigsamlede. Så garanterer producenten jo for produktet, men til gengæld koster det så nok lidt mere.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 14:55

Hvorfor vil du splitte HDMI signalet, det er da ikke optimalt.

Umiddelbart virker det jo smart at man kan skifte/opgradere en enkelt komponent, men spørgsmålet er om det ikke bliver ligeså dyrt i længden.

Hvis man f.x. vil have HD, så kræver det jo både at man skifter sit DVD-drev ud med et Blue-ray samt skal have ny dekoder i maskinen. DEt bliver jo halvdyrt samt kræver en del teknisk arbejde.

Tror dog helt sikkert på at MCE, eller rettere Vista MCE vil overtage en stor del af markedet.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 15:20

Hej Zorbas,

Oprindeligt skrevet af Zorbas Zorbas skrev:

Mange af vore nabolande kan bruge GuidePlus, så det kommer vel også snart til Danmark.

Man har da lov til at håbe, men der er stadig ingen konkrete planer offentliggjort af Gemstar (derfor tror jeg som minimum der kommer til at gå endnu et år før vi ser Guide+ i Danmark).

Selvom Gemstar skulle få held til at få indlagt dansk EPG i systemet, kan deres bindinger til en værts-kanal også vise sig at blive en bremseklods. De har på nuværende tidspunkt brugt Eurosport i stor stil i andre europæiske lande, men hvor mange med egen antenne i Danmark kan modtage Eurosport?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu