recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epg hjælp - Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epg hjælp - Mediaportal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epg hjælp - Mediaportal
    Sendt: 02-November-2013 kl. 22:18
Hej.

Jeg har lige købt et abonnement hos timefor.tv så jeg dagligt kan downloade epg som xmltv.

Jeg har fået det til at køre i mediaportal, men noget der irriterer mig lidt, er at man ikke kan se episodenumre på serier i tvguiden, men jeg kan se at episodenumrene er tilstede i xml filen.

Er det muligt at se episodenumrene nogen steder inde i mediaportals tvguide?

Førhen da jeg brugte DRepg ripper, var det lavet så smart at ripperen kunne kopiere episodenummeret ind i starten af beskrivelsen af programmet, men DRepg ripperen virker jo desværre ikke mere....
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 00:04
Medieportal - configuration > TV/Radio > TV

Ud for "Show episode info" vælg "number"

Jeg tror, at det burde gøre det - uden at jeg er en haj til Mediaportal.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 09:47
Takker mange gange.
Det var lige det der skulle til :-)
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 11:12
Fantastisk at jeg kunne hjælpe. Jeg er kun lige igen gået i gang med at kigge på Mediaportal, da jeg tidligere hurtigt forkastede det pga. mange nedbrud - og det er endnu ikke blevet installeret på mit mediecenter.

Jeg er blevet særdeles positivt overrasket over umiddelbar ny stabilitet, samt et layout der (efter min mening) matcher XBMC og overgår WMC, og som på TV-delen matcher WMC og overgår XBMC. Så en opfordring til andre til at give Mediacenter en chance igen.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 17:35
Med hensyn til at bruge mp til media Center inkl tv, så har jeg kørt wmc i mange år, men de sidste 2 år kørt media portal, og det er bare alt for Nice, Total stabilt og extender på små klient computere. Tv delen spiller også Max her, og mpextended med web styring gør setuppet fuldendt
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

og mpextended med web styring gør setuppet fuldendt

Bruger du iPimp til det? 
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 20:39
Nej MPExtended er til Android og MPExtended web er en Web del, så du kan bruge en alm internet browser til det. Men iPimp skulle være top nice
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 13:07
Jeg burger iptv, kan det smides direkte i Media Portal? Bruger i dag DVBLink til WMC.
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 13:08
..og kan man time shifte?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Hvilken udbyder har du?
De fleste IPTV streams er vel krypteret, så det er nærmest umuligt. 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Hvilken udbyder har du?
De fleste IPTV streams er vel krypteret, så det er nærmest umuligt. 

Hvis han allerede benytter IPTV, er der jo ingen problemer.

Ja, Mikkelsen1980 - det virker perfekt i MP. Du skal bare bruge en .m3u fil som den kan oprette kanalerne ud fra. En sådan har du måske allerede i dag. Jeg bruger selv IPTV gennem MP.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu