|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
|
Kan du give nogle tips, jeg kan ikke få det til og virke!
Sammen her, meget træls! Håber du hitter på en løsning. Har du kontaktet BSE?
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Der findes scripts til at modificere XMLTV data på xmltvdk. Måske bliver episode nummer ignoreret af Bigscreen fordi strukturen i din XMLTV fil ikke korresponderer med parseren. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
|
Der er en setting på den første side hvor man kan slå det til - og derudover er det mest besværlige at skaffe kanallogoerne i en ordentlig kvalitet - Jeg har foreløbigt bare klippet og kopieret fra en "online programguide" ![]() Resize dem til 200X50 pixel og gem dem i .png format i <%ProgramData%>\Big Screen\EPG\Logos hvor %ProgramData% typisk er "C:\ProgramData" - men læg mærke til at det er et skjult katalog, så du skal entel slå visning af skjulte filer til, eller bare taste "C:\ProgramData" ind i Windows Explorer - Så vil du se indholdet selvom det er skjult. Jeg har brugt den "manuelle" metode med at matche logo til kanalerne i BSE: ![]() Men i følge manualen til BSE skulle man kunne nøjes med at kalde dem det som er defineret for hver kanal i starten af xmldata filen, dvs at f.eks: <channel id="www.ontv.dk/tv/1"> <display-name lang="dk">DR1 DK</display-name> </channel> <channel id="www.ontv.dk/tv/2"> <display-name lang="dk">DR2 DK</display-name> </channel> <channel id="www.ontv.dk/tv/3"> <display-name lang="dk">TV2 DK</display-name> </channel> <channel id="www.ontv.dk/tv/4"> <display-name lang="dk">TV2 Zulu DK</display-name> </channel> ville bruge filerne: dr1dk.png dr2dk.png tv2dk.png tv2zuludk.png Men det har jeg endnu ikke testet.
Ikke endnu, men jeg melder tilbage her hvis jeg finder en løsning... Redigeret af Mnemonic - 09-Januar-2010 kl. 11:20 |
||
![]() |
||
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
|
Tak - Det vil jeg checke ud - eller jeg kan lave noget kode selv der tilføjer episodenr til programtitlen eller lignende. Men en stor del af min begejstring for ontv.dk og BSEPG gik især på at jeg kun behøvede ét enkelt program til at hente EPG data - og ikke som tidligere skulle ud i et orgie at scripts og batch-filer... ![]() Redigeret af Mnemonic - 08-Januar-2010 kl. 19:24 |
||
![]() |
||
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
|
hhmm.. kan ikke få pokkers logoer til og virke! Men kan også være fordi jeg i mellemtiden har brugt My Channel Logos til og lægge logoer ind - man skal nok ikke bruge 2 programmer til den samme opgave .... vil prøve din guide igen næste gang 7MC skal resettes ...
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
btw: TV2 logoer kan downloades her http://designguide.tv2.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=13&Itemid=14
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak - Jeg har fået lavet logoer (logi?)
![]() ![]() Desværre er der endnu ingen der har kunne finde ud af at ændre formatteringen så den første kolonne med logoerne ikke fylder så meget, men det arbejdes der på. Mht. episodeafsnit, så har jeg kontaktet Big Screen igennem Australian Media Center Community, men jeg regner ikke med at få svar foreløbigt... jeg melder tilbage her hvis/når jeg hører noget. Jeg mener at light66 som skrev TVGG som jeg tidligere brugte til at hente xmldata med lavede en ændring i hans program så episode-nummeret blev sat ind i starten af <sub-title> taggen, fordi MCE og WMC ikke understøttede episodeafsnit direkte. Hvis 7MC heller ikke gør det, skal vi enten håbe på at BSEPG vil kunne gøre det, hvilket kræver en programændring i forhold til nu, eller også skal der sættes en batch-proces op, der fetcher xmldata og merger episodenummeret på plads - men så ryger noget af simpliciteten ved ontv.dk/BSEPG jo desværre... ![]() Redigeret af Mnemonic - 09-Januar-2010 kl. 22:00 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mnemonic, kan man få de images du har lavet?
For dem der ønsker flere, tjek evt. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69015&PN=1&title=kanal-logo-i-tv-guide
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Update:
NIALL, som skriver BSEPG svarede faktisk igen over weekenden, og "vil overveje"hvad han kan gøre med episodenummeret - men han lover selvfølgeligt ikke noget. Men det giver da håb om at BSEPG måske vil kunne supportere episodenumre i 7MC fremover. Mht. formatteringen af kolonner i programguiden er jeg kun nået til at formattere kolonnerne til at vise 3 timer i stedet for som standard 2 (på widescreen-skærme): Men det er stadig langtfra perfekt, så jeg arbejder videre med det. RMortensen: Du kan hente ikonerne her. Jeg opdaterer løbende zip-filen hvis jeg laver flere ikoner. Formatet er (op til) 200x50 pixels i .png-format, som anbefalet i BSEPG manualen. Redigeret af Mnemonic - 10-Januar-2010 kl. 12:07 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kanon, tak!
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
||
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Jeg bruger også løsningen med Bigscreen EPG og ontv´s guide. Jeg har løst episode-nummer problematikken ved at bruge "Iopus filedownloader" til at hente filen fra ontv, TVtweak tilføjer episodenummer til subtitle og bigsreen EPG lægger den endelige fil ind i WMC. Det hele er organiseret i taskscheduler, så jeg ikke behøver at gøre noget selv.
Links:
Filedownloader (selve programmet) Der er vidst en forklaring med.
Det er ved at være et par måneder siden jeg satte det op, så det er muligt, at jeg ikke kan huske alle detaljer, men spørg endelig løs.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
TvTweak ser spændende ud, hvad er din command line argument på tvtweak.exe ?
|
||
Still learning ...
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |