recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG i MCE - hvad går jeg glip af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG i MCE - hvad går jeg glip af?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG i MCE - hvad går jeg glip af?
    Sendt: 25-September-2005 kl. 22:54

Hej alle

Jeg har efterhåndet prøvet alle tænkelige EPG muligheder i MCE, men kan ikke få nogle af dem til at virke.

Jeg kan nu ikke finde ud af med mig selv om jeg skal opgive, eller give den en skalle mere, derfor vil jeg høre hvad jeg går glip af.

Jeg ved at med epg kan jeg få en programguide frem, som jeg kan programmere ud fra og i det hele tagetbruge som tv guide, men hvad kn man ellers? Er det med EPG muligt at se hvad der vises på en kanal i den blå bjælke (den med programnavn og nummer)?

/Jonas

Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 23:15

Du går glip af mange ting:

1. Muligheden for at programmere med et enkelt klik
  2. Optage alle afsnit i en serie ved to klik på samme udsendelse
  3. Automatisk lagring af programbeskrivelse, medvirkende m.v. sammen med din optagelse
  4. Info på "den blå linje" om hvad du ser lige nu
  5. Mulighed for at søge i kommende programmer. (f.eks.: vis mig alle sportsprogrammer med boksning, eller film i en bestemt genre, eller film med en bestemt skuespiller)
  6. Muligheden for at få at vide, hvornår programmet sendes igen
  7. M.v. m.v....

Hvis du er lidt tålmodig skulle den officielle EPG for Danmark komme i løbet af oktober. (MCE lanceres jo først officielt herhjemme primo oktober) For at få adgang hertil, skal du ikke lave en masse avancerede hacks, men blot sørge for, at region m.v. er sat rigtigt op.

Vær dog opmærksom på, at dine forsøg på at få en XML-tv baseret guide op at køre, formodentlig har betydet, at MCE filer er slettet og/eller omdøbt og at det i sidste ende måske kan være nødvendigt at geninstallere MCE fra bunden.  

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 07:24

Det kan jeg godt se, det er en masse jeg går glip af.

Jeg ved at slettet og ændret en masse EPG i filer i MCE i alle mine forsøg, så det har nok ødelagt en del.

Jeg har lige bestilt den danske version af MCE, så en geninstallation var åp tale under alle omstændigheder.

Tak for svaret

Til top
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 12:38

Hej Hanien

Jeg ved fra andet forum, at du har prøvet at installere Quick Guide, som er rigtigt god. Men vejledningen er meget dårlig og indforstået.

Prøv evt. at installere SmartGuide, vejledningen her er klik for klik (omend stadig teknisk), og den vil virke selv om du har rodet for meget i din MCE.  jeg har selv skrevet den. Selv om SmartGuide har virket for mig i 10 måneder uden fejl, er den dog ikke lige så god som QuickGuide. F.eks. får man ikke skuespiller og instruktør info. Og den kræver at man installere Internet Information Server (en del af Windows XP)... denne kan man dog stoppe efter installationen.

Rygter siger at den danske guide ikke er klar for hele landet, den 15. oktober, som lovet. Så måske skal du alligevel i gang.

PS: Mht. til dansk MCE, så kommer der en sprog opdatering til MCE, som gør at man godt kan får dansk Guide og/eller brugerinterface, med en US/UK MCE.

Thomas

Redigeret af tjementum
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 14:31

Hej Tjementum

Tak for pep talken

Hvis guiden ikke ligger klar for hele landet 15. oktober, kunne det være jeg skulle prøve igen.

Hvilke andre forskelle er der mellem Quickguide og Smartguide?

Hvor finder jeg webguide 2, linket i vejledningen linker til webguide 3

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 14:36
Webguide 2:

http://www.showtell.com/mce_webguide/2/download_old.asp
(hmm - laver det lige til et link, så du slipper for copy/paste)

Redigeret af dkoclni
Til top
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Hvilke andre forskelle er der mellem Quickguide og Smartguide?

Se svar her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6538&P N=1

Hvor finder jeg webguide 2, linket i vejledningen linker til webguide 3

http://www.showtell.com/mce_webguide/2/download_old.asp

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 14:51
Hvis du venter til 6. oktober så bliver Microsofts egen danske EPG til MCE lanceret, samme da som  MCE 2005 på dansk bliver frigivet.

Jeg har allerede set den dankse udgave af MCE i aktion hos Zitech i fredags, dog uden EPG. Men manden der demonstrede MCE DK i Zitech fortalte at den bliver frigivet 6. oktober, og EPG DK vil være tilgængelig samme dag.

Redigeret af HTPC
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 15:02

er er vist lidt forskellig opfattelse af hvornår den danske epg kommer til at virke

Oprindeligt skrevet af tjementum tjementum skrev:

Rygter siger at den danske guide ikke er klar for hele landet, den 15. oktober, som lovet. Så måske skal du alligevel i gang.

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Hvis du venter til 6. oktober så bliver Microsofts egen danske EPG til MCE lanceret, samme da som  MCE 2005 på dansk bliver frigivet.

Redigeret af Hanien
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 23:54

er er vist lidt forskellig opfattelse af hvornår den danske epg kommer til at virke

Oprindeligt skrevet af tjementum tjementum skrev:

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Nedenståene er koipieret fra dette link: http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=14&tID=295773
"Microsoft Windows Media Center lanceres den 6. oktober
Der bliver vendt op og ned på danskernes måde at se tv på med introduktionen af Windows Media Center den 6. oktober. Det nye produkt vil fungere som en underholdningsportal for hele familien og løser alle multimedia-udfordringer på én gang - tv, dvd-film, musik cd¿er, digitale foto, egne videooptagelser, internet-baseret tv og radio - og meget mere. Læs mere om Windows Media Center her."

Kopieret direkte fra det seneste Microsoft Partner nyhedsbrev jeg har modtaget..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu