|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 27-Januar-2009 kl. 11:13 |
hej jeg har kørt uden problemer med epg på mit mediacenter gennem 6mdr, men efter omlægning af kanalerne har jeg mistet muligheden for at vælge tdc under konfigurering af epg'en - altså der hvor man vælger udbyder af service, postnummer osv. jeg kan kun vælge mellem analog eller digital, og så skal kanalerne scannes og kun dr, tv og et par andre kanaler fanger epg'en korrekt, resten kan den ikke finde. nogen som har et fix til dette? ps. jeg har i perioden geninstalleret windows via image (det inbygget program i vista) dette betød ikke noget. vh christian |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
Kan du ikke bare tilføje dem manuelt ...?
Ellers prøv at skrive 0000 som postnummer, så "skulle" man gerne få al EPG data. |
|
![]() |
|
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
"problemet" er bare at når jeg scanner så kan mce ikke finde ud af hvad kanalerne hedder, dvs. i programoversigten er der dr1 dr2 osv. på de første 5 kanaler, de resterende 35 eller hvor meget det nu er hedder bare ukendt kanal eller sådane noget. så jeg ved ikke hvordan jeg skal "matche" dem op imod hianden. mærkeligt er det også at epg'en ligepludseligt er væk og ikke kan findes, det har fungeret perfekt siden jeg gik igang med mce 2005 med rollup pack osv. i 05! |
|
![]() |
|
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Har også selv haft problemer med selv samme kort. Dog faldt TDC´s kanalomlægningen sammen med en formatering ifm. med hardwareopdatering, så ved ikke om det skyldes dette. Men jeg har manuelt måtte sætte EPG på mange af kanalerne. Kun DR1, DR2 og TV2 virkede. Desuden er der sne på nogle af kanaleren blandt andet på Zulu, Tv2 News og film. Meget mystisk.
|
|
![]() |
|
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
På min kommer kanalen i nederste venstre hjørne. Nogle gange kan man se hvilken kanal det er, andre gange må jeg klikken på den og få den op i stort format. |
|
![]() |
|
![]() |
ok tak for svar - er der ingen som længere får valgmulighederne frem med tdc og andre udbydere, er denne tjeneste nedlagt ? er man nødsaget fremadrettet til at lave det manuelt, syntes bare det virker som at tingene er vendt på hoved, mce skulle gerne med tiden bliver bedre, lettere, mere brugervenligt - helt ikke mere besværligt. selvfølige hvis det ikke er ms som har dataen er det ikke mce'ens skyld, men hvis der en en anden part som lægger dette ud kan det så være et spørgsmål om pegning på en anden udbyder/rette forkert link? pft christian |
|
![]() |
|
Elstrup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Jeg har nøjagtig samme problem. Når jeg søger efter signal udbyderen for programguiden, får jeg kun mulighed for at vælge manuelt analog eller digitalt, uanset hvilket postnummer jeg vælger. Sendr TDC / YouSee ikke programguiden ud mere? mvh Lars |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
MS, er vidst nok stoppet med at levere frekvenser/Guide data pr udbyder til analogt. Så du må gøre det manuelt...
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
hej og tak for svar ærgeligt at udviklingen går "baglæns" for ms, jeg vil også entlig gerne over på digitale tunere, men jeg syntes det virker meget omstændigt at skifte til firedtv osv. plus problemer med undertekster i mce vista. virker dette tilnærmelsesvist i vista 7? vh christian |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Undertekster virker fint med Firedtv og TVpack, ingen problemer... Det virker også i Windows 7....
Jeg kan godt forstå MS. Det er fuldstændigt umuligt at holde styr på de enkelte udbyderes frekvenser, deres programpakker osv... Og hver gang Øster Brønderslev antenneforening skifter frekvens på den lokale bingokanal så bliver der et kæmpe røre...Fordi den lokale radioamatør ikke har fået indrapporteret ændringer osv... Der er guide data til de fleste kanaler som det er nu....Og de ti minutter til en halv time det tager under kanalopsætningen er vel til at komme over trods alt.....Det skal jo kun gøres en gang imellem(nøjagtigt ligesom på dit TV)...Og du skal jo ikke til at rode med XML tv sætte scripts op osv... Redigeret af Patriarken - 01-Februar-2009 kl. 13:47 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
hej men hvis de skal holde styr på det til digital epg, hvad er så forskellen på det, og så analogt? jeg kan sagtens forstå det udfra et forretningsmæssigt synspunkt at de ikke skal have dobbeltarbejde, men omvendt er det jo heller ikke let at skifte til digital, jeg har læst en del om firedtv/tv pack osv men har ikke haft mod på at kaste mig ud i dette da her på sitet findes masser af tråde om problemer om dette. så måske skulle man have kørt analog epg videre til man har et alternativ - syntes jeg. Så måske hvis jeg venter til vista 7 så der det hele integreret, dvs. undertekster, hd osv.? vh chr |
|
![]() |
|
be1hov1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-September-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Hej jeg bryder lige ind her da dette har min interesse. Jeg har samme forbehold som Christian vedr. firedtv og de problemer der komme ind der. Håber ligeldes at windows 7 kommer til at understøtte DVB-C og at man kan købe et digitalt tv kort med to tunere (da det jo nu er sjovest både at kune se og optage tv på een gang). Så håber på win 7 Jeg har præcis samme problem med min epg og you see. Kan kun få navn og guide på nogle af kanalerne og kan ikke mere vælge tdc. I skriver man skal gøre det manuelt. Her er jeg på bar bund og håber I kan hjælpe med links eller svar til hvordan jeg får min epg op at køre igen med yousee analogt tv, således at der er guide og navn på alle kanalerne (som jeg har været vant til siden mce 2005)! Men er det forstået korrekt at mit problem med guide skyldes at jeg stadig bruger analogt tv og hvis jeg gik over til digitalt ville det blot fungerer (plug an d play) som jeg har været vant til? Håber I kan hjælpe mig med at får epg på analogt you see igen indtil jeg satser på DVb-C. mvh be1hov1
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |