recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG og Hauppauge 250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG og Hauppauge 250

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG og Hauppauge 250
    Sendt: 07-Januar-2005 kl. 19:11

Jeg har prøvet med forskellige opsætninger men ville gerne lave noget bedre end selvprogrammering af optagelser. Her kommer så EPG ind i billedet, men jeg fatter ikke meget af xml og dit og dat, så spørgsmålet er om nogen kan hjælpe lidt. Jeg har forsøgt at sætte op med gbpvr og myth, men som sagt jeg ved ikke meget om xml og om der overhovedet findes epg for danske kanaler.

Jeg har fundet http://www.dr.dk/nav/programoversigt/w3c/epg.asp?media=TV&am p;venstre=true men ved ikke om det kan bruges i epgsammenhæng.

Håber nogle kloge hoveder kan sparke mig videre i processen.

/Bølge

 

Til top
Oo@home Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2005 kl. 22:48
Hej Jeg har med held brugt xmltvautomate
som du kan finde her  http://www.meedio.com/pub/Tools/XMLTV-Automate/


/Otto
Til top
skipper.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2005 kl. 19:24
jeg har  også gode erfaringer med  xmltv men i kombination  med showshifter

xmltv er lidt tricky men showshifter er lige til og intuitivt gui

xmltv er dog nødvendig da den henter epg data (for os dansker på tv2s website)


Til top
Morse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2005 kl. 20:50

Hej

Jeg brugte også xmltv indtil jeg fandt denne:

http://www.o2design.se/o2grabber/

Morse

 

 

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2005 kl. 10:45
Der er bare rimmelig stor forskel på output fra o2 og xmltv. Der er mange ting som o2 ikke tager med. Et eksempel:

Dette er ét program fra xmltv's output:

<programme start="20050326004500 +0100" stop="20050326023500 +0100" channel="001.tv.tv2.dk">
    <title lang="da">Le cousin - stikkeren</title>
    <title>Le Cousin</title>
    <desc lang="da">Fransk thriller fra 1997. Nounours er politistikker. Han har en noget speciel aftale med politimanden Michel - Nounours får 10 procent af de stoffer, Michel beslaglægger som følge af hans oplysninger. Da Michel begår selvmord overtager politimanden Gerard kontakten med Nounours. De to fortsætter samarbejdet, men den retskafne dommer Lambert er på sporet af den uortodokse aftale. Da Nounours sælger noget stærkt narkotika, som dræber nogle af de lokale narkomaner, begynder tingene at brænde på for både Nounours og Gerard.</desc>
    <credits>
      <director>Alain Corneau</director>
      <actor>Patrick Timsit</actor>
      <actor>Alain Chabat</actor>
      <actor>Samuel Le Bihan</actor>
    </credits>
    <date>1997</date>
    <category>thriller</category>
    <category>movie</category>
    <video>
      <present>yes</present>
      <colour>yes</colour>
      <aspect>4:3</aspect>
    </video>
  </programme>

Dette er det samme program fra output fra o2:

<programme start="20050326004500 +0100" stop="20050326023500 +0100" channel="TV2 Danmark">
    <title>Le cousin - stikkeren</title>
    <desc>Fransk thriller fra 1997.Originaltitel: Le Cousin Nounours er politistikker. Han har en noget speciel aftale med politimanden Michel - Nounours får 10 procent af de stoffer, Michel beslaglægger som følge af hans oplysninger. Da Michel begår selvmord overtager politimanden Gerard kontakten med Nounours. De to fortsætter samarbejdet, men den retskafne dommer Lambert er på sporet af den uortodokse aftale. Da Nounours sælger noget stærkt narkotika, som dræber nogle af de lokale narkomaner, begynder tingene at brænde på for både Nounours og Gerard. Medvirkende: Nounours: Patrick Timsit, Gérard Delvauz: Alain Chabat og Francis: Samuel Le Bihan. Instruktion: Alain Corneau.</desc>
    <credits>
      <actor>Patrick Timsit</actor>
      <actor>Alain Chabat</actor>
      <actor>Samuel Le Bihan</actor>
    </credits>
    <category>Film</category>
  </programme>

Som man nok kan se er der mange ting der bliver skåret fra. Jeg tror forskellen ligger i at man i o2 ikke kan benytte sig af login funktionen på til tv2's side (som jeg gætter på at den benytter til at suge data fra) - som man kan under xmltv. Men det er kun et gæt...
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2005 kl. 10:47
Glemte lige at skrive; Jeg er helt enig - o2 er fantastisk nem og den leverer da også de nødvendige data!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 16:35
Var der ikke noget med at netop O2 hentede fra DR ??
Den Ben
Til top
skipper.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 16:39
det afhænger af versionen af xmltv
Til top
diskone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2005
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2005 kl. 00:05

Hi !, ej hvor cool ! Hvordan har du dog fået XMLTV til at suge categories med ? Clap Hvilken version og hvilke xmltv_grab + paramter bruger du ? Please tell !

 

Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Der er bare rimmelig stor forskel på output fra o2 og xmltv. Der er mange ting som o2 ikke tager med. Et eksempel:

Dette er ét program fra xmltv's output:

<programme start="20050326004500 +0100" stop="20050326023500 +0100" channel="001.tv.tv2.dk">
    <title lang="da">Le cousin - stikkeren</title>
    <title>Le Cousin</title>
    <desc lang="da">Fransk thriller fra 1997. Nounours er politistikker. Han har en noget speciel aftale med politimanden Michel - Nounours får 10 procent af de stoffer, Michel beslaglægger som følge af hans oplysninger. Da Michel begår selvmord overtager politimanden Gerard kontakten med Nounours. De to fortsætter samarbejdet, men den retskafne dommer Lambert er på sporet af den uortodokse aftale. Da Nounours sælger noget stærkt narkotika, som dræber nogle af de lokale narkomaner, begynder tingene at brænde på for både Nounours og Gerard.</desc>
    <credits>
      <director>Alain Corneau</director>
      <actor>Patrick Timsit</actor>
      <actor>Alain Chabat</actor>
      <actor>Samuel Le Bihan</actor>
    </credits>
    <date>1997</date>
    <category>thriller</category>
    <category>movie</category>
    <video>
      <present>yes</present>
      <colour>yes</colour>
      <aspect>4:3</aspect>
    </video>
  </programme>

Dette er det samme program fra output fra o2:

<programme start="20050326004500 +0100" stop="20050326023500 +0100" channel="TV2 Danmark">
    <title>Le cousin - stikkeren</title>
    <desc>Fransk thriller fra 1997.Originaltitel: Le Cousin Nounours er politistikker. Han har en noget speciel aftale med politimanden Michel - Nounours får 10 procent af de stoffer, Michel beslaglægger som følge af hans oplysninger. Da Michel begår selvmord overtager politimanden Gerard kontakten med Nounours. De to fortsætter samarbejdet, men den retskafne dommer Lambert er på sporet af den uortodokse aftale. Da Nounours sælger noget stærkt narkotika, som dræber nogle af de lokale narkomaner, begynder tingene at brænde på for både Nounours og Gerard. Medvirkende: Nounours: Patrick Timsit, Gérard Delvauz: Alain Chabat og Francis: Samuel Le Bihan. Instruktion: Alain Corneau.</desc>
    <credits>
      <actor>Patrick Timsit</actor>
      <actor>Alain Chabat</actor>
      <actor>Samuel Le Bihan</actor>
    </credits>
    <category>Film</category>
  </programme>

Som man nok kan se er der mange ting der bliver skåret fra. Jeg tror forskellen ligger i at man i o2 ikke kan benytte sig af login funktionen på til tv2's side (som jeg gætter på at den benytter til at suge data fra) - som man kan under xmltv. Men det er kun et gæt...

Til top
skipper.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2005 kl. 02:45
har testet o2grabber,  og må tilstå  at  den gør  det den skal !! og er meget mere "brugervenlig end xmltv nogensinde bliver selv med -gui parmeteren 
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2005 kl. 10:36
Mig bekendt kan xmltv kun hente programoversigten fra tv2 og fra kabeltv's hjemmesider - men det er da muligt der er kommet en tilføjelse der kan bruge dr's.

Anyway, ovenstående er suget med den officielle version xmltv-0.5.38-win32 - dvs. via TV2. MEN for at få de yderligere katagorier med (så som filmgenre) SKAL man have et login til deres hjemmeside. Dette indtastes under den første kørsel af xmltv hvor man også vælger hvilke kanaler man vil have:
xmltv tv_grab_dk --configure
Her spørger den efter login.

Dernæst er der ikke forskel på kørslen af grabberen - ud over at den nu automatisk suger flere kategorier osv. ned.

Jeg kører min med følgende parametre:
xmltv tv_grab_dk --days 7 >epgdata.xml

Men jeg synes nu ikke xmltv er SÅ dårlig når det kommer til brugervenlighed - det er jo bare én gang man skal kører config'en og dernæst er det jo bare at køre en bat fil el.lign.
Til top
skipper.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2005 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Mig bekendt kan xmltv kun hente programoversigten fra tv2 og fra kabeltv's hjemmesider - men det er da muligt der er kommet en tilføjelse der kan bruge dr's.

Anyway, ovenstående er suget med den officielle version xmltv-0.5.38-win32 - dvs. via TV2. MEN for at få de yderligere katagorier med (så som filmgenre) SKAL man have et login til deres hjemmeside. Dette indtastes under den første kørsel af xmltv hvor man også vælger hvilke kanaler man vil have:
xmltv tv_grab_dk --configure
Her spørger den efter login.

Dernæst er der ikke forskel på kørslen af grabberen - ud over at den nu automatisk suger flere kategorier osv. ned.

Jeg kører min med følgende parametre:
xmltv tv_grab_dk --days 7 >epgdata.xml

Men jeg synes nu ikke xmltv er SÅ dårlig når det kommer til brugervenlighed - det er jo bare én gang man skal kører config'en og dernæst er det jo bare at køre en bat fil el.lign.


nej det er et spørgsmål om xmltv version (ældre version) og at bruge en anden grab comando end "grab-dk" der er en yahoo group (vist nok xmltv.dk) som nok kan hjælpe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu