recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG og info om kanaler er væk på Samsung tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG og info om kanaler er væk på Samsung tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 21:07
Ja men hvordan ved jeg, at kanalerne er digitale? Som sagt kan jeg se nogle danske inkl DR1 og TV2 med programinfo og kanalnavn, men TV3, kanal 4,5,6 osv er væk.
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 21:17
Og hvordan sikrer jeg mig, at kanalerne er digitale?

Jeg kan se DR1, DRK, TV2 og et par andre. Disse har alle både kanalnavn, når jeg zapper rundt og programinfo (EPG) i kanallisten. Resten af mine kanaler er der, når jeg zapper, men er nok analoge så - og har hverken kanalnavn eller programinfo, hvilket er super irriterende. Det ender nok med, at jeg selv må taste det hele ind. Det er bare træls - specielt fordi jeg jo ikke få EPG'en tilbage af det og jeg brugte kanallisten hele tiden, fordi Samsung ikke tillader mig at sortere i kanalerne med mindre jeg bruger favoritliste.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 21:46
Hvis du i Guiden kan se kanalnavne, klokkeslæt og få programinfo, er kanalerne digitale.

Det er underligt at din søgning viste under 100 digitale kanaler.
Forsøg en fornyet, fuld, automatisk DVB-C (cable) kanalsøgning. Hvis det er muligt at vælge, skal frekvens være 143 MHz (143000 kHz) og Symbol-rate 6875.  Netværks-id skal være 100, hvis dit tv har MPEG-4, ellers 110.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 22:05
Har lavet kanalsøgning igen, og nu har den allerede fundet 207 digitale kanaler.
Fejlen før? - jeg havde skrevet 100 i netværks ID i stedet for 00100, hvilket betød, at den automatisk ændrede netværks ID til et meget højt tal, inden jeg nåede at trykke på Enter. Jeg så med andre ord ikke, at den ændrede netværks ID før her sidste gang.
Nu har jeg alle kanaler - med kanalnavn, men umiddelbart uden programinfo, men det kommer måske.
Tusind tak Vilhelm for al din hjælp ;-)
Mette
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 22:27
Det var bedre, omend ikke perfekt. Jeg var ellers lige ved at give op.

Brugte du Finland, så husk at rette tidszone. Eller måske skal du så prøve med Danmark... Smile

Redigeret af Vilhelm - 24-November-2011 kl. 00:48
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu