Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kaspermh
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: EPG og planlagte optagelser forsvundet Sendt: 19-Januar-2007 kl. 10:18 |
Jeg er nybegynder indenfor MCE, på mit nyindkøbte Acer Idea 510.
Jeg har undersøgt nogle af de andre tråde på dette fora, og har ikke fundet svar på mine spørgsmål.
EPG var forsvundet i morges (på de fleste kanaler), og mine planlagte optagelser af serier var ligeledes væk, ikke film.
Er der en måde man kan undgå at EPG forsvinder? Jeg er ikke bedre vidende end at jeg er nødsaget til at gå ind og manuelt tilføje en oversigt til hver kanal. Findes der en smartere måde?
Jeg bor i 7000 hvor der hverken er Stofa eller TDC, men kun et bynet, der efter mit vidende leverer en samlet EPG oversigt.
Hvis der er nogle mærkelige spørgsmål, eller nogle der er stillet i andre tråde må i bære over med mig! Jeg ved ikke bedre .
|
 |
-Mabz-
Junior bruger
Oprettet: 08-December-2006
Point: 27
|
Sendt: 19-Januar-2007 kl. 17:37 |
Hejsa,
Jeg har samme problem. Det sker efterhånden 1 gang i uge at der går et eller andet galt med EPG data'en og efterfølgende er alle "koblinger" imellem kanaler og EPG forsvundet og man kan starte forfra. Det er mildest talt p**** hamrende irriterende. Resultatet er at alt der er sat til at blive optaget ligledes forsvinder.
Er der nogen der ved hvor MCE gemmer disse data og om det er muligt at genskabe en "backup" så man slap for at skulle gendanne linket imellem kanal og EPG ? Jeg kunne godt tænke mig at når jeg nu (for gud ved hvilken gang) parre kanal & EPG, kunne tage en kopi af disse data (de bliver vel gemt i en fil eller i reg basen ?!?) og næte gang (om en uge sikkert) der igen er "ged" i EPGen kunne genskabe det udfra denne "kopi". Er der nogen er ved om det er muligt ?
|
 |
jvejle
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 58
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 17:51 |
Hej,
Det samme sker hos mig. Ca. 1 gang om ugen smider MCE forbindelsen mellem kanalerne og EPG'en......... Underligt. Problemerne løses ved at genetablere koblingen; men det er 'FG' da træls, og fremmer ikke ligefrem sympatien hos konen.
Jeg har søgt lidt på nettet for at finde en løsning - dog uden held. Det virker underligt.
Er der ikke nogen der har et bud på hvad det er der sker!?!?!?
JVejle
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 18:38 |
At MCE taber EPG'en kan have noget at gøre med at jeres MCE ikke er fuldt opdagteret da det er det kendt problem på ikke opdaterede maskiner.
Det er ikke nok at bruge automatisk opdatering da den ikke får alle updates med.
Gå ind på windows update og vælg manuel opdatering og vælg alt hvad i kan vælge.
hvis det ikke løser problemet så kan jeg fortælle at der snart er en alternativ løsning til Ms EPG på vej. jeg er i gang med at beta teste den lige nu. den virker fint men der er stadig lidt små problemer der skal fixes før den bliver offentlig
|
 |
ttppeewee
Bruger
Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 73
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 19:58 |
BeLLe skrev:
At MCE taber EPG'en kan have noget at gøre med at jeres MCE ikke er fuldt opdagteret da det er det kendt problem på ikke opdaterede maskiner. Det er ikke nok at bruge automatisk opdatering da den ikke får alle updates med. Gå ind på windows update og vælg manuel opdatering og vælg alt hvad i kan vælge.
hvis det ikke løser problemet så kan jeg fortælle at der snart er en alternativ løsning til Ms EPG på vej. jeg er i gang med at beta teste den lige nu. den virker fint men der er stadig lidt små problemer der skal fixes før den bliver offentlig |
kan du sige lidt mere om det du beta tester
|
 |
kenp
Guld medlem
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 20:56 |
BeLLe skrev:
Det er ikke nok at bruge automatisk opdatering da den ikke får alle updates med. Gå ind på windows update og vælg manuel opdatering og vælg alt hvad i kan vælge. |
Jegf har nu mistet alle mine indstillinger ganske som de andre, og min MCE er fuldt opdateret...
|
 |
jvejle
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2004
Point: 58
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 21:38 |
Min er desværre også fuldt opdateret.
JVejle
|
 |
BeLLe
Super bruger
|
Sendt: 20-Januar-2007 kl. 22:01 |
ttppeewee skrev:
kan du sige lidt mere om det du beta tester |
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19412&PN=1
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 21-Januar-2007 kl. 01:20 |
Var lige over og kikke, lader til at man skal være MEGET aktiv for at få det her at virke. Tror jeg bliver ved de elendige MS EPG'er
|
 |
BeLLe
Super bruger
|
Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:41 |
light66 har lavet det meget bruger venligt.. bare vent og se når det er helt klar.
jeg er i hvert fald meget positiv. det er langt bedere end microsofts EPG.
|
 |
mumitrolddk
Bruger
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 76
|
Sendt: 21-Januar-2007 kl. 19:06 |
Der er åbenbart mange der har det samme problem. Inklusive mig selv :-(
Er der slet ingen der har et forslag til en løsning?
Jeg tænker lidt i det som -Mabz- også efterlyser - en måde at kopiere det indstillinger man har (kanaler, serie-optagelser).
No offense, men det ville jo være rart med en lappe-løsning vi alle kunne bruge indtil der kommer en "rigtig" løsning på det fra MS's side - eller et godt alternativ. Indstillingerne må jo være gemt et eller andet sted?
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 21-Januar-2007 kl. 19:54 |
Godt MS aldrig har fået fodfæste hos Boeing, Airbus og NASA
Havde de fået det, var Bilferie blevet den foretrukne ferieform
Men desværre ser det ud til at MS er ved at få foden indenfor hos Ford. Ka være man skulle vælge cyklen fremover
|
 |