recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG Sony 40V5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEPG Sony 40V5500

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: EPG Sony 40V5500
    Sendt: 28-December-2009 kl. 14:13

Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer af et 40V5500. Der er dog en lille ting som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Når jeg åbner EPG'en og vælger en kommende udsendelse står der lidt info omkring programmet. Dog er det ofte ikke hele teksten som står der. Min kæreste mener hun på et tidspunkt fik det hele frem men ved ikke hvordan...

Nogen som ved det? Det samme gælder hvis jeg ser et program og trykker på info-knappen her står heller ikke hele teksten omkring programmet.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 15:46
Jeg har ikke fundet nogen måde at se hele beskrivelsen på.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 15:48
Hvis det er DR HD, er det en generel fejl fra DR's side. Kan heller ikke få hele omtalen på min box.
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 10:03

Hmm.. Nå det var da en skam..

Siddder der ikke andre kloge hoveder derude som evt. har fundet en løsning?
Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 15:57
Nu er det godt nok W-modellen af samme tv jeg har, og der skal man trykke på den grønne af de 4 farvetaster (og der står "næste" på skræmern ud for denne ;-))
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 16:19
Man kan jo trykke på venstre pil-tast på fjernbetjeningen. Så har man mulighed for at scrolle op og ned i teksten. Man kan selvfølgelig også benytte grøn knap, men her springer den ofte ret mærkeligt rundt i det, i og med, at den ofte ikke direkte springer hen til det resterende manglende tekst, men hopper hen til et lidt tilfældigt sted i teksten, så det virker ikke så hensigtsmæssigt igen. 

Redigeret af vasif - 03-Januar-2010 kl. 16:26
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 02:17
Ingen af de nævnte knapper gør nogetsomhelst 99% af tiden for mig, når programbeskrivelsen ender med en ellipsis (...). Jeg mener jeg en enkelt gang eller to har haft en lang beskrivelse som kunne scrolles, men det er undtagelsen.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 09:21
Hej alle
 
Tak for de mange svar...
 
Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det lige nu men vil da prøve når jeg kommer hjem. Det har været lidt et irritationsmoment for mig så håber jeg kan finde en løsning.
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 17:41
Hej igen
 
Så er jeg kommet hjem og sidder nu foran mit fjernsyn.
 
Jeg har netop erfarert at det handler om hvilken kanal som man ser. Alle mine film kanaler tv1000 canal+ kanaler etc. er det ikke muligt at scrolle eller trykke "næste" ved. Men testede det lige ved tv3 hvor det er muligt. Det er åbenbart kanal specifikt. Det synes underligt, da den tekst man får frem er den samme som hvis man eks. læser om et program på dr.dk's kanaloversigt og det derfor burde være det samme indhold og "format" som det er uploaded i eller hvad det nu end er. Men nu fandt jeg da ud af det kan lade sig gøre ved nogle men langt fra alle...
 
Tak for hjælpen alle sammen...
 
Update: Jeg har netop siddet og leget lidt mere med det. Det lader umiddelbart til at tv'et kotter informationen ned i det igangværende program og det efterfølgende så det kan være i den boks som kommer frem hvis man trykker på info knappen.
 
Hvis man går ind i EPG'en og vælger et program som endnu ikke kan ses ved et af de to tryk på infoknappen kan det lade sig gøre at se hele teksten. Tv'et må altså automatisk kotte teksten ned så den kan være i "infoboksen" og dermed er det ikke muligt at se hele beskrivelsen. Men det kan lade sig gøre på programmer/udsendelser som kommer senere på aftenen.
 
Håber i forstår min lille forklaring..


Redigeret af Zubuu - 04-Januar-2010 kl. 17:49
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 19:56
Nu bliver jeg lidt nysgerrig, for hos mig er der ikke forskel på Info og EPG->Info (Sony W4000).

Hvor meget tekst kan du se for "Oceaner af liv", som sendes på DR1 nu kl. 20.00?

Hos mig slutter teksten med "Første stop er den Californiske Havbugt, hvor fis..."

Edit:
Jeg sammenlignede lige med programomtalen på ontv.dk, og den er helt identisk, bortset fra at slutningen bliver skåret af på TV'et (og alle linieskift er fjernet). Den røde del af teksten herunder er skåret væk på vores TV.

Edit 2:
Nu startede udsendelsen, og så konstaterede jeg, at der faktisk er forskel på at trykke på Info i stedet for at trykke på EPG->Info. Men ved tryk på Info får jeg faktisk MERE af teksten med.

Info: Sort+grøn tekst herunder.
EPG->Info: Kun sort tekst herunder.

Sendes samtidig på DR HD

"Den Californiske Havbugt"

Naturprogram fra BBC fra 2008.

(Oceans)

Over to tredjedele af planeten er dækket af hav. Havene spiller en afgørende rolle for fremtidens overlevelse, men de fleste af havets hemmeligheder er ikke afsløret endnu. Paul Rose står i spidsen for et hold eksperter på en række videnskabelige undervandsekspeditioner, bl.a. dykkeren Phillippe Cousteau, barnebarn af den navnkundige undervandsfotograf Jacques Cousteau. Første stop er den Californiske Havbugt, hvor fiskeri, turisme og industri har skabt ændringer, som har givet både vindere og tabere, faktisk overraskende mange af de første, for de fleste havdyr er rigtig gode til at tilpasse sig. Nogle af dem er kaskelothvalerne, der nyder godt af en øget blækspruttebestand. Højdepunktet er en kæmpe kaskelothanhval, der begynder at kurtisere hunnerne.

Sendes samtidig på DR HD.


Episode: 1:8
Fra: 2008 Storbritannien




Redigeret af Allan Olesen - 04-Januar-2010 kl. 20:07
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 21:14
Nu nåede jeg desværre ikke lige selv at se det inden programmet var overstået og så er det jo for sent at se noget som helst... Hehe..
 
Men det hele skal nok passe... Tror bare vi må acceptere at det ikke altid er det hele som står der... Desværre
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu