recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epicon bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epicon bio

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 13:29
Tjaaa nu jeg desvære ikke den bedste til at forklare lyd oplevelser hehe :D har aldrig været min stærke side..

Men det jeg hurtigt lagde mærke til efter min mening var at det den første subwoofer jeg har hørt som IKKE lyder som en subwoofer.!! vis det giver mening. ( Havet forresten også Velodyne DD12+ i tankerne men db1 lyder bedre på alle områder dov kan DD12+ spille lidt højre)

DB1 går lidt dyber og spiller mere rent end 1200U & DD12+.
Det med og flytte luft er sådan lidt 50-50.
Den lyd faktisk langt hurtigere end de 2 andre nævnte fra Velo, og disse oplevelser er FØR jeg fik gang i DB1´s kalibrering. Det kort sagt den bedste subwoofer jeg har ejet og hørt.
.........................................................................................................................................
Jeg har desvære ikke fået taget mig sammen til at tag billeder og lagt op men du kan få et lille fif hvilket udstyr jeg har.
Integra DTR-80.3
Miller & kreisel S150 mk2 hele vejen (ikke tripol version)
Lissau Tab-Tension ISF true-color 92'
JVC HD350 D-ila
Bowers & Wilkens DB1
OPPO 103
Ps4 
Det bliver snart Audyssey Pro-kaliberet af Christian fra CSN-Teknik som jeg også har købt det meste fra.
Købte du også din Velo hos CSN? 

Forresten...
lyder de godt de VDH 3t kabler? jeg er meget glad for deres kabler men har aldrig fået hørt deres nye kabler. men tænker på og købe dem når jeg hopper over på ren Processor og ren effekt.
det bliver enten VDH eller CSN-Teknik's Custom cable.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 19:16
Uhj det lyder spændende, det er præcis sådan noget jeg er på udkig efter hvis jeg skal have ny sub. Jeg bruger nemlig sub til musik også. Kunne godt forstille mig det vil være noget for mig :) har kun hørt den en gang kort, og der kunne den i hvertfald flytte den luft jeg havde brug for. Min egen erfaring med velodyne er også at de slår meget hårdt , de er underholdende, men kan godt virke lidt anmassende til musik. Har ikke hørt dd serien, kan være de er bedre til musik. Men her nu på min 4 velodyne Sub. Spændende setup du har, tyder på du er film mand :) jeg går lige meget op i film og musik, kan gøre det svært at vælge udstyr som egner sig godt til begge ting, en synes. Det er lykkes for mig :-)
- ja deres 3T spiller kanon, ved faktisk ikke præcis hvad den tekniske forskel er.
Men et eksempel jeg har oplevet: classe for/effekt stereo sæt med dali epicon 6. Har jeg hørt med VDH wink, som er deres billigst kabel de sælger færdig termineret. — derefter med 3T ht kabel. Det var som et nyt anlæg, alt bedre, meget mere ro, og og og styr på alt. Med ikke 3t var det hele rodet, sammenlignet med 3t. Virkelig imponerende. De er dyre, men har man anlæg i denne prisklasse er det langt fra overkill.. Jeg skal have det til fronten ligeså snart pengene er der. For at få bedre stereo. - har aldrig hørt Christians kabler, men har hørt meget positivt :-)
- og ja har købt alle 3 subs af Christian :)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 19:50
Jamen den er helt fantastisk den DB1. Jeg havet også tænkt på MKsound X12 men den var ikke i nærheden af DD12+ og DB1. Men den kunne kraftedeme flytte noget luft

Til musik og film ER DB1 kongen af de nævnte subwoofer.
Men skal der virkelig være tryk på så er det nok Velo og MK's man skal vælge, de kan spille lidt høre.

Jamen det kunne godt være jeg lige skulle se lidt på det VDH 3T kabler.
Men i fremtiden går jeg efter CSN's højtaler kabler til fronterne og center højtalerne, nemlig hans Topmodel med 36 sølv leder...

Ja jeg er film man og valgte MK da jeg synes de laver de bedste film højtaler til prisen som også kan spille fuldstændig latterligt højt. ( langt højre end Reference niveau vis de får strøm nok)
Men jeg skal helt sikkert se på B&W 800 Diamond serien en skønne dag med mindre de ikke kan klare at spille på reference niveau.!! Så men jeg blive ved MK.

GÅR forresten også og tænker på og købe en såkaldt PurePower 2000 fra High-Performance her i Roskilde hvor jeg bor.
Skal have en på prøve en dag da det skulle være et kæmpe løft i lyden.   
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 20:11
Tror den db1 kan spille højt nok til mig ;-)
- hvis du er film mand, så hold dig til film højtaler. Har hørt alt 800 serie, men De er jo lavet ligeså meget til musik. De er til mig, som har stereo og sorround i sammen anlæg. Mine epicon ligger jo i samme pris niveau og klasse som 800 serie. De spiller bare forskelligt :-)
- b&w laver også decideret film monitor , deres CT serie :)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Jamen den er helt fantastisk den DB1. Jeg havet også tænkt på MKsound X12 men den var ikke i nærheden af DD12+ og DB1. Men den kunne kraftedeme flytte noget luft

Til musik og film ER DB1 kongen af de nævnte subwoofer.
Men skal der virkelig være tryk på så er det nok Velo og MK's man skal vælge, de kan spille lidt høre.

Jamen det kunne godt være jeg lige skulle se lidt på det VDH 3T kabler.
Men i fremtiden går jeg efter CSN's højtaler kabler til fronterne og center højtalerne, nemlig hans Topmodel med 36 sølv leder...

Ja jeg er film man og valgte MK da jeg synes de laver de bedste film højtaler til prisen som også kan spille fuldstændig latterligt højt. ( langt højre end Reference niveau vis de får strøm nok)
Men jeg skal helt sikkert se på B&W 800 Diamond serien en skønne dag med mindre de ikke kan klare at spille på reference niveau.!! Så men jeg blive ved MK.

GÅR forresten også og tænker på og købe en såkaldt PurePower 2000 fra High-Performance her i Roskilde hvor jeg bor.
Skal have en på prøve en dag da det skulle være et kæmpe løft i lyden.   

kender ikke Purepower, hvad er det for noget de laver?
Jeg har stadig til gode at høre M&K og hørt meget godt om dem til film brug, men ja, de er jo også udviklet til film ;)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 22:14
Her er et link og så bare klik på dem så der lidt beskrivelse om det. Men kort sagt sluger den strøm fra stik kontakten og gøre det 100% rent

http://high-performance.dk/category/36/46/Tilbehor/Stromrensere.html

Vis du en dag er på sjælland banker du bare på døren så der åbent hus her hjemme hehe :-)
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 22:28
Nårh klasse a forstærker ;)
For pokker de koster! Jeg troede classe var dyrt... 200k for en monoblok!
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 22:33
Klasse A forstærker? Har du set på det rigtige? :D

http://high-performance.dk/product/260/46/Tilbehor/Stromrensere/purepower-2000hv.html

Jaaaa high-performance har nogen RET så dyre produkter
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:05
Nu har jeg, ser spændende ud, lyder de godt? :-)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:08
Det helt sindsygt så mørk en baggrund og ren lyd der kommer ud af det. Det ubeskriveligt.
Men kraftedeme også dyrt

Har du forresten set det nye fra Dali ved navn Rubicon?
De fedt med den ene har 3 stk 6"
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:12
Fedt, er det så en du har eller vil have?
- ja har jeg godt set, bliver spændnde og se hvad de finder på. De har jo samme magnet system som epicon, så tror de bliver fede! SMC.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:16
Har tænkt på og købe en men det bliver sgu ikke liiiiige i denne omgang må vente til jeg har fået sub og sølv kabler fra CSN. Og gået over til ren processor og effekt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu