recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epicon bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epicon bio

Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:23
Hehe ja det er dyrt legetøj!!
Jeg har også kabler og sub i min fremtidshorriont. Og det er dyrt det hele ! Men fedt med positiv tilbage melding på den db1 :)

Du kan af og til finde et brugt sæt af NAD gamle Master serie på dba. Til en ok pris :)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:35
Der en der gerne vil sælge mig sin M25 til 15kilo men heller ikke en krone mindre da han lige har brugt 4-6kilo på en ny strømforsyning som der også er kvitt på. Men har ikke fået sat mig ind i hvad der skyldes den fejl.
Men synes dov det mange penge for sådan en selv om den er verdensklasse

Jamen synes helt klart du bare skal gå til den med den DB1
Har lige genset The Dark Knight her i aftes og alle de dybe toner levere den formidabelt. Det lyder bare så rent og lækkert den bas og også den dybe bas. Som sagt så lyder den IKKE som en sub.

Men tænkte du kunne jo også evt bare købe en Dali P-10 DSS? Den er jo lidt billiger men selvfølgelig heller ikke samme klasse.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:07
ja det kan du have ret i, i forholdt til det med den M25, der kommer nok andre, det er ihvertfald en møj fed blok. rigtig god lyd, meget transparent, synes ikke den farver rigtig. den har ikke (NAD lyd).
Har lyttet rigtig meget til Classe, det er self. ikke det samme, men synes ikke der er langt fra taget pris i betragtning i forholdt  til neutralitet. Min bliver jo også brugt rigtig meget til stereo :)

Kan den db1 klare reference niveau i de tunge film som dark knight rises osv?
ja den dali var en mulighed, men den har ikke rum korrektion, er et must for mig :)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:38
Det sgu svært og sige om den kan klare reference niveau på the dark knight. Det kommer and på indstillingerne.
Men sjovt du nævner The Dark Knight. For det er den film jeg altid har indstiller mine subwoofer til.
F.eks i starten hvor Mafiaerne & narko sælgerne de mødes i den der parkerings hus hvor Batman brager igennem væggen med hans batmobil, der er ret så voldsomme udsving fra en subwoofer der og den levere bare så lækker et tryk og dybde den DB1. Og det på 70+ i volume jeg tester det med da jeg ikke tror den vil kunne klare det med de samme indstillinger på 82+ i volume som så er Reference niveau på min Integra. -0db er ref på din vidst nok.

Men synes jeg har læst at man ikke vil opleve en hz fuldt ud i et værelse på størrelse som dit og mit (mit er på 15/16m2)
Og at man så derfor naturligt skruer højre op på subwooferne? Men det ikke noget jeg er helt inden i.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Det sgu svært og sige om den kan klare reference niveau på the dark knight. Det kommer and på indstillingerne.
Men sjovt du nævner The Dark Knight. For det er den film jeg altid har indstiller mine subwoofer til.
F.eks i starten hvor Mafiaerne & narko sælgerne de mødes i den der parkerings hus hvor Batman brager igennem væggen med hans batmobil, der er ret så voldsomme udsving fra en subwoofer der og den levere bare så lækker et tryk og dybde den DB1. Og det på 70+ i volume jeg tester det med da jeg ikke tror den vil kunne klare det med de samme indstillinger på 82+ i volume som så er Reference niveau på min Integra. -0db er ref på din vidst nok.

Men synes jeg har læst at man ikke vil opleve en hz fuldt ud i et værelse på størrelse som dit og mit (mit er på 15/16m2)
Og at man så derfor naturligt skruer højre op på subwooferne? Men det ikke noget jeg er helt inden i.

Det er fordi de dybe toner er lange bølgelængder. Og kommer man ned i meget dybe toner bliver svingningerne i meter, hvilket kan resulterer i at tonerne bliver bedere ned dit rum. Hvis det giver mening. Men det ændre jo ikke på at når man kalibrer efter refernece niveau så kører man pink noise og justerser alle kanaler til 75db ved pink noise. ved ikke hvor dybe toner det er. Men jeg har ikke skruet min over referenceniveau, tværtimod har jeg skruet subben lidt ned :)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 20:37
Men det nemlig de voldsomme udsving der godt kan sætte spørgsmålstegn om den kan håndtere det. På reference niveau. Men med de indstillinger jeg har den på nu tror jeg ikke den kan. Men jeg spillet George Michael koncert på bluray i forgårs på reference niveau med det musik nr der hedder "John & Elvis are dead" og lidt inden i sangen kommer der en fantastisk dyb bas og det leveret den ganske nemt og roligt på reference.

MEN.!!!!

Det betyder ikke så meget for mig nu mere, for var nede i dag og bestille én DB1 mere. Så nu bliver der jo skruet godt ned for dem og det gør så de uden problemer vil levere det ønsket tryk på reference uden sved på panden.
Det bliver selvfølgelig indstillet så dé levere præcis samme tryk og dybde som den jeg har i forvejen gør da det var helt perfekt....

Hvad er din indstillinger på sub og på din M15?    
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Men det nemlig de voldsomme udsving der godt kan sætte spørgsmålstegn om den kan håndtere det. På reference niveau. Men med de indstillinger jeg har den på nu tror jeg ikke den kan. Men jeg spillet George Michael koncert på bluray i forgårs på reference niveau med det musik nr der hedder "John & Elvis are dead" og lidt inden i sangen kommer der en fantastisk dyb bas og det leveret den ganske nemt og roligt på reference.

MEN.!!!!

Det betyder ikke så meget for mig nu mere, for var nede i dag og bestille én DB1 mere. Så nu bliver der jo skruet godt ned for dem og det gør så de uden problemer vil levere det ønsket tryk på reference uden sved på panden.
Det bliver selvfølgelig indstillet så dé levere præcis samme tryk og dybde som den jeg har i forvejen gør da det var helt perfekt....

Hvad er din indstillinger på sub og på din M15?    

dahm. hvad går du og laver, siden du har penge til sub for små 60k ;)
deler ved 60hz hele vejen rundt.
kan ikke huske hvad delay står på, det satte audessey pro'en.
men niveau står på -8 på m15'erenn og niveauet på subben står på 30 i film mode. og 26 til musik.
til Musik deler jeg ved 40hz.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 21:03
Hehe jaaa det måske lidt vildt som 19årig men jeg er faktisk bare helt almindelig chauffør og opvasker hos min forældres Catering Firma. Får en helt almindelig 95kr i timen. Men jeg arbejder dov typisk mellem 190 til 220 timer om måneden.

Ok, jeg har sat det til 80hz hele vejen rundt.
Den står på -3.0 på receiver.
På subwoofer står den på 0db. (Kan går op til +6 & ned til -6) og så står den på -6 på Sensitivity. & -6 på Gain
Og så står den på 0db på Level. Og Input der bruges er Mono og ikke stereo da jeg ikke bruger splitter.,

Har aldrig haft så mange indstillings muligheder på en sub.
Forresten...
Det der også er sjovt og ligge mærke til med denne sub er at man godt ligger mærke til visse musik numre går den dyber jo mere det bliver tilspillet. Min har Ca. Spillet i 30timer
Til top

Besvar Besvar Side  <1 91011

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu