recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson EH TW4400 - Ja eller nej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson EH TW4400 - Ja eller nej ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson EH TW4400 - Ja eller nej ?
    Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:30
Hej med jer. som altid når jeg har brug for råd så spørger jeg herinde,

Jeg har de seneste 6 år haft kørt med en Epson EH tw3500 i min stuebio på 135" lærred og vi har været så glade for det setup. Rigtig god størrelse og aldrig noget bøvl med projektoren. Den virker bare upåklageligt. Nu er jeg igang med at bygge den dedikerede biograf i huset ( Sal 2 om man vil:-) ) og i den forbindelse er jeg jo ved at samle udstyr sammen til den. Jeg har mulighed for at købe en Epson EH tw4400 til 2000 svenske kroner (det er ca 1400 Dkr) . Den har kørt ca. 2200  timer i ecomode. 

Jeg var inde og læse anmeldelse på den her:


Hvad synes I? Ville det være en god idé at køre med den et et stykke tid. Til 4K Projektorer kan købes til en fornuftig pris.
 
Venlig hilsen
Raja
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:55
Kender den ikke personligt, men i testen herunder virker de ret glade for den - det var dog for snart 10 år siden.


Ved ikke om 2200 timer for en Epson er lidt eller meget, men medmindre du stoler 100% på sælger ved du på den anden side ikke, om tallet er sandt - tælleren kan have været nulstillet, så vær forberedt på at bytte lampen, og undersøg om de er til at skaffe/til at betale.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2020 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:


Hvad synes I? Ville det være en god idé at køre med den et et stykke tid. Til 4K Projektorer kan købes til en fornuftig pris.
 
Venlig hilsen
Raja

Du kan få en sprit ny 4K HDR projektor fra Epson til under 8.000.- Er det ikke billigt nok?


Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2020 kl. 14:24
hvilken?
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2020 kl. 16:54
"Du kan få en sprit ny 4K HDR projektor fra Epson til under 8.000.- Er det ikke billigt nok?"
Er det ikke en arrogant holdning, hvem ved hvad manden har af udgifter?

Redigeret af jake51 - 31-Januar-2020 kl. 16:55
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

hvilken?

EH-TW7000


Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

"Du kan få en sprit ny 4K HDR projektor fra Epson til under 8.000.- Er det ikke billigt nok?"
Er det ikke en arrogant holdning, hvem ved hvad manden har af udgifter?

Der er jo nogen der tror at en 4K projektor koster over 40.000.- Så nej, det synes jeg ikke er særlig arrogant...


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Du kan få en sprit ny 4K HDR projektor fra Epson til under 8.000.- Er det ikke billigt nok?

Tjoe, men åbenbart også lidt for billigt, eller hvad Lars? Her er din egen anmeldelse:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

TW7000 er en god allround projektor, men hvis man er bare lidt hjemmebio nørd, så synes jeg ikke den er helt god nok. Støjen er opgivet til 24dB i Eco, synes faktisk den godt kunne larme lidt. Billedet er generelt meget lyst, og man bliver blæst ud af rummet med den voldsomme lysmængde. Fokus var svær hvis ikke umulig at justere ordenligt, lens shift virker som noget skrammel. Bluetooth lyd output er voldsomt forsinket og kan slet ikke bruges, ingen justeringsmuligheder.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Du kan få en sprit ny 4K HDR projektor fra Epson til under 8.000.- Er det ikke billigt nok?

Tjoe, men åbenbart også lidt for billigt, eller hvad Lars? Her er din egen anmeldelse:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

TW7000 er en god allround projektor, men hvis man er bare lidt hjemmebio nørd, så synes jeg ikke den er helt god nok. Støjen er opgivet til 24dB i Eco, synes faktisk den godt kunne larme lidt. Billedet er generelt meget lyst, og man bliver blæst ud af rummet med den voldsomme lysmængde. Fokus var svær hvis ikke umulig at justere ordenligt, lens shift virker som noget skrammel. Bluetooth lyd output er voldsomt forsinket og kan slet ikke bruges, ingen justeringsmuligheder.

Her sammenligner jeg med EH-TW7400 der har en vejledende udsalgspris på 18.000.-, så ja, i forhold til den, er den måske lidt for billig... Clap Men jeg vil stadig anbefale EH-TW7000 hvis budget skal holdes lavt, jeg ser ingen andre seriøse konkurrenter i klassen.

Hvilken billig 4K projektor synes du er bedst?



Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 14:31
hvilken lærrede ville passe til såden en ?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 18:14
Til info er Epson EH-TW7000 fake 4k
Det fremgår bare ikke tydeligt af diverse annoncer/anmeldelser
"PRO-UHD 4K enhanced takes native Full HD (1080p) resolution and uses sophisticated 4K Enhancement processing allows the EH-TW7000 to double its frame rate, creating crisp and clear images."
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 18:45

Begrænsninger

  • Ikke ægte 4K-opløsning
Sådan står der på HF klubbens side. Der skjuler de ikke at det ikke er ægte 4K....

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu