Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Djaz
Bruger
Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
|
Emne: Epson TW3800 problemer :-( Sendt: 10-Maj-2011 kl. 10:14 |
Jeg er tæt på at ville købe en ny projektor, men vil lige have et sidste råd inden jeg gør det.
Jeg har en Epson TW3800 som laver nogen små ting som irritere mig.
For det første kan den lave et lille udfald i signal et par gange i løbet af en film. Ud over det mister den ofte en lille smule fokus efter et par dage der gør jeg lige skal dreje på projektoren igen.
Med samme forklaring har jeg haft den inde til rep hos Epson, som sendte den tilbage og sagde de ikke kunne finde nogen fejl.
Mit spørgsmål er nu, kan jeg have gjort noget galt derhjemme som gør jeg får disse fejl siden Epson ikke kan finde dem ?
Er der nogen expert der har lyst til jeg komme forbi hos dem og får testet min projektor, inden jeg går ud og ofre på en ny projektor ?
Eller har i nogen andre forslag ?
|
|
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 10:20 |
Har du testet at det ikke er din afspiller, filmen eller kablet mellem afspiller og projektor som giver udfald?
|
|
Willads
Super bruger
Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 10:47 |
Jeg tror også at udfaldene skyldes hdmi-kablet. Jeg havde selv samme problem en gang og skiftede til de HDMI-kabler med fleksible stik således at der ikke kan komme et "skævt træk" på kablet. Jeg har ikke haft problemet siden.
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 15:01 |
Jeg giver også HDMI kablet skylden.
Det at den mister fokus kan skyldes den dynamiske iris. Har læst om flere på nettet der har haft problemer med dette. Det er de små rystelser fra irisen der får linsen til at rykke sig. Dette skulle især være galt hvis den monteret i loftet.. altså up side down..
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 15:22 |
Ja min projektor hænger i loftet og ku godt forstille mig at der er nogen små viperationer når den hænger og dingler der, men er der noget man kan gøre ved det ?
Jeg tager lige et nyt HDMI kabel med hjem... ved ikke om jeg har husket at tjekke det, kan det have noget at sige at det er 10 meter langt ?
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 16:09 |
Du kan deaktivere den dynamiske iris, så slipper du for de små rystelser den giver. IMO er den også irriterende at have aktiveret, da man både kan se og høre den arbejde. Andre på nettet har forsøgt sig med at monteret det skum igen, som der sad omkring linsen fra ny og derigennem låse linsen fast så den ikke kan rykke sig. Men det kræver nok lidt pilleri at få den til at passe med det lensshift du evt bruger..
Hvis du bor i en bygning hvor loftet bevæger sig når overboen går rundt, kan dette selvfølgelig også rykke på linsen. Her er det nok bedst at få et beslag der er monteret i vægen, så du samtidig også undgår rystelser i billedet.
Dit kabel er ikke for langt, men måske for dårligt eller defekt. Har selv et på 10m fra Harald Nyborg (det billigeste man kan få) og det har jeg ikke haft problemer med.
Min hænger også i loftet.
|
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 08:29 |
Jeg må prøve deaktivere den dynamiske iris. Men jeg tror ikke jeg har mange chancer for at sætte min projektor op anderledes, andes end måske at skifte til et mere stift beslag end det jeg bruger. Sagen er at vores stue er på første sal og loft til kip. Det vil sige projektoren hænger på en af de tværgående bjælker, og jeg kan se hvis går kraftigt på gulvet kan den godt dingle meget svagt.
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 15:29 |
Ja så er der selvfølgelig lidt begrænset muligheder.. men prøv det med iris'en først.
|
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 08:09 |
Så fik jeg endelig fat i et nyt HDMI kabel, og der var ingen problemer de 2 timer jeg så noget. Håber det virkelig bare var den lille ting... det bliver testet yderligere i weekenden :-)
Nogen der har et forslag til et godt loftophæng som gør en projektor som denne her ikke rokker det mindste ?
|
|