recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson TW6100 flakker i billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson TW6100 flakker i billedet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson TW6100 flakker i billedet
    Sendt: 08-Januar-2017 kl. 16:20
Hej,

Jeg har haft projektorer af flere runder, men er løbet ind i et nyt problem.

Jeg har en Epson TW6100 med ca. 1900 timer på pæren. Den er begyndt at "flakke" i lyset, det vil sige at den ligesom flimrer en smule (lys/mørk). Problemet er til stede, hvis blot jeg tænder projektor uden at tilkoble nogen enheder (så jeg er 100% sikker på at det er noget med projektoren). 

- Jeg har prøvet at resette projektor indstillinger, og prøvet at justere mig ud af det, men det er ikke muligt. 
- Jeg har haft støv filteret ude, og gjort det rent (det var dog næsten tilstoppet!)
- Den melder ikke problemer omkring temperaturer o.s.v

Når jeg skifter den over i "full power" mode i stedet for "eco" så forsvinder problemet med det samme (blæser hastigheden stiger, billedet bliver lyst og flakken er væk). Når jeg sætter den tilbage i eco, så fungerer det fint i ca. 30 sekunder indtil blæserne falder ned i hastighed igen, og den begynder igen af flakke lidt i billedet.

Nogen ideer til hvad det kan være? Er dette en typisk oplevelse når pæren bliver slidt? (den burde have mindst 2000 timer mere på pæren).

Michael
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 16:55
Ja, det er et typisk problem med pærer som kun bruges i ECO mode.

Når pæren begynder at blive slidt, skal der simpelthen mere power til at få pæren til at lyse stabilt, og det er derfor det forsvinder i 'full power'.

Det kan nogen gange kureres for en tid, ved at lade den køre 6-7 timer i 'full power' med et billede med meget lys (hvidt) i. Det får ligesom trådene i pæren til at blive "stabile" igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 17:22
Tak for rådet - jeg prøver at køre med den i full power i en periode, og ser om det gør en forskel.

Det er en mega irreterende fejl, specielt når man har lagt mærke til det, så kan øjnene pludselig KUN se det problem og ikke filmen! :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1672
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 18:03
Jeg har haft det samme på min tw3200. Det hjalp at sætte den i normal mode i ca. 10 timer.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 23:53
SUPER nyttig viden, da vi også kører Economic-mode på vores BenQ. TAK!

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 08:56
Jeg har købt en brugt TW3200 og har oplevet det samme, jeg vil også prøve at lade min blæse afsted på normal.

Skal man have den stående med et hvidt billede, eller er det nok bare at benytte den "normalt" i en periode?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har købt en brugt TW3200 og har oplevet det samme, jeg vil også prøve at lade min blæse afsted på normal.

Skal man have den stående med et hvidt billede, eller er det nok bare at benytte den "normalt" i en periode?

Jeg brugte en plama burn-in "vaske-video" som ligger/lå herinde et eller andet sted.

Den skifter mellem forskellige farver (hvid, rød blå, etc..) og jeg lod projektoren køre natten over på full power/normal lampe mode.

Så kunne den køre i nogle hundrede timer igen i ECO mode, før den begyndte at flimre igen.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg brugte en plama burn-in "vaske-video" som ligger/lå herinde et eller andet sted.

Den skifter mellem forskellige farver (hvid, rød blå, etc..) og jeg lod projektoren køre natten over på full power/normal lampe mode.

Så kunne den køre i nogle hundrede timer igen i ECO mode, før den begyndte at flimre igen.

Cool - det må jeg prøve. Har faktisk set de seneste film i Normal da jeg blev træt af den skiftende lysstyrke Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 10:31
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 11:37
Desværre lader det til, at selve filerne er fjernet :(
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 13:03
Super gode inputs, tak for hjælpen.
Jeg er også skiftet over i normal mode, og vil se film/serier sådan de næste par uger.
Skal nok melde tilbage, om det gør nogen forskel. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 14:57

Det gør ingen forskel, så du kan lige så godt se video, når den nu alligevel er tændt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu