|
EQ til subwoofer |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for linket. Jeg læste en del om den i går og den får meget positivt omtale. AV-connection har kun 8033C på deres hjemmeside, så jeg har skrevet til dem og spurgt om de også har den nye 8033cinema.
Med antimoden kan man ikke se før og efter, men sålænge det virker.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Det kan godt være i teorien, at f.eks. et Audysey kan det samme - det var så bare ikke den teori som virkede hos mig. Jeg har en smuk gammel svensk købmandsdisk, som gerne ville lave rav i den omking 20 Hz. Det kunne intet standard kalibreringssystem klare, min SMS-1 kunne - altså efter en indsats fra Christian, som jeg aldrig selv kunne have gennemført
![]() Pøj pøj med at finde det du skal bruge
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
Jeg er ny i det her, så jeg bliver nødt til, at stille alle de dumme spørgsmål.
Jeg læste netop en test af sådan en Anti-mode 8033. Som jeg kan læste mig frem til, så har Cinema 28 filtre indenfor 5-160Hz, hvis der er behov for det, hvilket er en del flere end nogle andre DSP'er fx en SMS-1 fra Velodyne? Jeg læste en anmeldese af Anti-mode, hvor den blev sammenlignet med en BFD EQ og her brugte anmelderen 7 filtre i BFD'en fra 20-35HZ for, at få dette område på plads.
Manuel EQ med BFD'en er dog også mere præcis en Anti-mode, men som han skriver det tog 3 timer med BFD, mens han kunne nå at lave en kop te mens Anti-moden justerede. Rød = uden EQ. Grøn = Anti-mode. Blå = BFD.
![]() Her får den ros fordi den lige præcis får behandlet de peaks som der er i rummet. Den måler også på efterklang i lokalet og forsøger at kompensere. Ved omkring 35Hz har lokalet en meget lang efterklang som er også er blevet sænket markant med EQ'en.
Dykket omkring 55Hz er ifølge anmelderen et "cancellation null", hvorfor det ikke vil hjælpe at booste og det forsøger Antimoden heller ikke. Når man har en stående bølge som udligninger den lyd som bliver spillet fra anlægget, hvordan får man så den væk? Her må vi så være ovre i fysisk behandling af lokalet? Det drop som anmelderen har er jo meget voldsomt i dB.
![]() Redigeret af Iron Man - 29-December-2012 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Skyldes droppet rummet alene ifølge anmelderen? Ellers kunne det måske afhjælpes ved at placere subben (eller begge) anderledes...
|
|
![]() |
|
Det nævner han ikke. Men det kan jo selvfølgelig godt være, at en anden placering aller lytteposition kan hjælpe.
Anmeldelsen er her:
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |